Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kinroad XT 50 Q chopper probléma?

Kinroad XT 50 Q chopper probléma?

Figyelt kérdés

Heló mindenki! Vettem egy Kinroad XT 50 Q choppert üzletben, de magyar nyelvű használati utasítás nincs hozzá. A sebességváltóval van gondom, mert nehezen veszi a fokozatokat, holott a kuplung kiemel. Lehet rajta valahol állítani?

Ezen kívül egy-két km után annyira felmelegszik, hogy nem veszi a fordulatot, leáll és néhány percig meg sem mozdítja az indítógomb. Mi lehet a baja? Egyébként a motor jó, igaz a csavarokat utána kellett húzkodni, mert volt ami a motor rázkódásától tekeredett kifelé.

Válaszotokat előre is köszönöm!:)



2013. dec. 28. 18:28
 1/10 anonim ***** válasza:
Kínaiból a szarabb fajta. Mit vártál?
2013. dec. 28. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Ó ezt a használói véleményt be szívesen olvasná a fogyasztóvédelem! Megjegyzem, ha vennéd a fáradtságot és írnál nekik, annyi kártérítést kérhetnél, hogy simán telne egy normális motorra. Kitekeredik a csavar a motor saját-frekvenciájától? Ez elég durván életveszélyes, szerintem ne hagyd annyiban.
2013. dec. 28. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Üzletben vetted újonnan? Vidd vissza, hogy melegen leáll a szarjuk, csináljanak vele valamit.


De miért kellett kínait venni? Még a használt olasz is jobban hangzik, pl. Aprilia Red Rose...

2013. dec. 28. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Az általad leírt problémákat a motorhoz adott használati útmutatója sem orvosolná - ehhez inkább szerviz manuál-ra lenne szükség - szerviz szerelési útmutatóra.


Én mindenképp visszavinném a forgalmazóhoz és jeleszném neki a problémát.


Az már csak személyes megjegyzés, hogy choppernek nevezni egy ilyen motort - hát inkább komikus...


"Displacement: 49.50 ccm (3.02 cubic inches)

Engine type: Single cylinder, four-stroke

Power: 2.70 HP (2.0 kW)) @ 7500 RPM"


Egyhengeres V motor? :) Tudom, hogy ez nem a kérdező hibája, de ennek a motornak nem sok köze van chopperekhez. Nem bántásból, de ez a motor olyan messze van a valódi chopperektől mint Makó Jeruzsálemtől... Félre ne értsen senki sem, lehet ez egy remek motor a saját kategóriájában ( nem ismerem ), de choppernek nevezni azért nagy merészség ( Itt ismét csak a gyártóra utalok és nem a kérdezőre )

2013. dec. 29. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 Rock Beaz válasza:

Nos, aki hülye haljon meg!

Nem a kérdező a hibás, de van itt pár nagyon idétlen válasz.

Először is. Minden új motort amit kihoznak a kereskedésből be kell járatni. Mivel mindegyik annyira lett beindítva, hogy lepróbálják elindul. Mivel a motor hidegen van összerakva, a hőtágulás miatt a csavarok meglazulnak. Ezért egy kb 100-150Km után ezeket mindegyik motornál érdemes ellenőrizni!!!!

Ez nem hiba.

Ugyanez érvényes a karburátor beállítására is. Melegen leáll a motor? Gyertya hiba is lehet. Nem megfelelő hőértékű gyertya van benne.

És végül.

Chopper. Nem a V-blokk miatt a neve !!!! Hanem a külalakja miatt!!!

Egyébiránt a lányomnak ugyanilyen Kinroad XT50-ese van. Én hoztam haza mikor megvettük (100Kg) kb. 140km távolságból. Megállás nélkül minden gond nélkül bírta. És az én súlyom alatt is ment a motor 70-et!!!!!

Bocsesz.

2014. júl. 2. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"Nos, aki hülye haljon meg!"

Nos, ne halálozz el, mert a lányod árván marad és én azt nem szeretném, sőt én semmi ilyesmit nem kívánok neked. Innen kívánok neked hosszú és boldog életet.


Az eredeti chopperek a vágott modellekből, vagy teljesen újraépített gépekből származnak ( megjegyzem már akkor sem 1 hengeres masinák voltak a donorok ). Van igazságod abban, hogy van ez bizonyos formaviláguk.

Ámde napjainkban nem igen létezik olyan valódi chopper amelyet nem V elrendezésű erőforrás hajt és ennek meg vannak a okai: a motor karakterisztikája ideális egy ilyen rendeltetésű járműhöz.

Én nem ismerek olyan motorépítőt Magyarországon aki 1 hengeres vagy soros erőforrást épített volna az általa kreált gépbe ( scramblerben láttam soros cuccot ), de lehet, hogy ez nem így van.

Egy utcai (bolti ) 50 köbcentis motor sosem lesz chopper ( vagy éppen sportmotor ). Lehet annak hívni, de a tényeken nem változtat - maximum marketing fogásnak jó.

Ettől függetlenül - mint azt írtam, remek gép lehet még attól.

2014. júl. 2. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

"Minden új motort amit kihoznak a kereskedésből be kell járatni."


Ez igaz. De nem 1952-t írunk, amikor az ember megvette a Csepel 125-öst és sokezer kilométerig óvatoskodott vele, nehogy megragadjon a háború után maradt elhasználódott szerszámgépekből következő pontatlan gyártás miatt.


"Mivel mindegyik annyira lett beindítva, hogy lepróbálják elindul."


Nem biztos, hogy egyáltalán csinálnak járatást a kínaiak. Se hideget, se meleget, mert az mind pénz és idő. Itthon a kereskedésben valószínűleg beindították, esélyes hogy először a gyártás után.


"Mivel a motor hidegen van összerakva, a hőtágulás miatt a csavarok meglazulnak."


Hidegen rakják össze, de a csavarok lazulása tervezési vagy minőségbiztosítási probléma.

Egy BMW, Ford, Fiat, Renault, Audi stb. motort sem melegen rakják össze - mégsem esik le a turbó vagy a hengerfej. De még az olajleeresztő csavarja se tekeredik ki.

Sőt, az 53 éves Pannoniámon se lazul le semmi, pedig ott már bizonyos menetes részek (blokköntvény belső menetei) kopásával is számolni kell.

Ha minden kötél szakad, akkor gyárilag ragasztják a menetet.


"Ezért egy kb 100-150Km után ezeket mindegyik motornál érdemes ellenőrizni!!!!"


Az ember ránéz, mert persze, úgy érzi szükséges. De ha kihozol pl. egy új autót vagy egy nagy japán gyártó által készített motort hány csavar van amit szükséges utánhúzni? Egynek sem szabad lennie.


"Ez nem hiba."


De bizony. A munkahelyemen (az egyik hazai autógyár) ilyen lazán hagyott csavarok miatt bizony lenne ejnye-bejnye bőségesen és ellenintézkedéseket vezetnének be azonnal.


"Ugyanez érvényes a karburátor beállítására is. Melegen leáll a motor? Gyertya hiba is lehet. Nem megfelelő hőértékű gyertya van benne."


A gyárban nem tudnák beállítani a karbit egy sorozatgyártott négyüteműn?

Vagy nem megfelelő hőértékű gyertyát szerelnének bele?

Ilyen nincs - ha mégis lenne, akkor nem szabad megvenni, mert más részei is ilyenek valószínűleg.


"Chopper. Nem a V-blokk miatt a neve !!!! Hanem a külalakja miatt!!!"


Segédmotor. A jogszabályi háttér miatt.


"Egyébiránt a lányomnak ugyanilyen Kinroad XT50-ese van. Én hoztam haza mikor megvettük (100Kg) kb. 140km távolságból. Megállás nélkül minden gond nélkül bírta. És az én súlyom alatt is ment a motor 70-et!!!!!"


Használja a kisasszony egészséggel. Elhiszem hogy rendszeresen átnézed a mocit, keresve a hibákat - én is elég gyakran átnézném ha már megvétel után ilyen hibái lennének. Vagy egyszerűen nem engedném ráülni a gyerekemet, mint a másik megoldás.


"Bocsesz."


Semmi gond.

2014. júl. 2. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim válasza:

Nekem ilyen motorom van már sok éve, egyáltalán nincs vele semmi gond az alap dolgokon kívül (olajcsere, blablabla...). Egészen pontosan milyen csavar csavarodik ki magától rajta? Én semmiféle kotyogó csavarral nem találkoztam benne. 17.000km-t mentem már vele gond nélkül. Nem melegszik túl, rekordom egy nap alatt 450km ami azért tegyük fel nem kevés egy 50 ccm-es jószágtól. A chopperség pedig valóban egyik alapeleme a külalak, de ugyanúgy beleszámít a blokk maga is. Az hogy most 1 vagy 2 hengeres már ugyanmindegy. Pl a Suzuki GS450 is choppernek minősül, pedig csak egyhengeres... Jó kinézetre mintha Simson lenne de ezt hagyjuk....

Lényegében: nagyon jó kis gép ez! Manapság újonnan 250k-be kerül ami kicsit soknak tűnhet az 50ccm-hez képest, de cserébe egy valóban jó kis gépet kapunk. Régen lehet hogy voltak "selejt" darabok, de ma már egyáltalán nem hallok senkitől semmi rosszat. Egyik jóbarátom 8 éve vette és semmi baja sincs, pedig jár vele éjjel-nappal, hóban esőben fagyban, több mint 70.000km-el és 0 hibával.

Ennyit erről.

Ja és ezek nem erőgépek. Nem kell vele 70 fölött menni. Arra vegyetek reszelt simsont. Ez "túramotor". Jó vele átmenni a szomszéd városba, vagy fel a hegyekbe szívni egy kis friss levegőt. Én még a boltba is ezzel járok. Optikai tuninggal pedig tényleg nagyon jól is néz ki (oldal- és villatáska, bukócső, plexi...). Meg kell fúrni a kipufogót a jobb hangzásért, és a gyári légszűrő dobot kilökni és venni a helyére egy sportlégszűrőt. Brutálisan jó hangja lesz, minimum 125-250ccm-nek lehetne mondani a hangzásra.


Mégegyszer: NAGYON JÓ GÉP!!!!

2015. máj. 27. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

"Pl a Suzuki GS450 is choppernek minősül"


Akkor javaslom olvass át egy korabeli katalógust. Ezt mint "street racer" reklámoztát.

Egyébként a suzuki azokat próbálta megcélozni ezzel a gépsárkánnyal, akik a 50-60-as évek café racer-ek iránt nosztalgiát éreztek.

Egyébként szerintem is jó gép. Érdekesség képen megemlítem, hogy vetélytársnak szánták a Honda CM 400-as sorozatnak - ami inkább hajazna egy chopper kinézetére ( de az sem az ).


Ennyit mára technikatörténetből :)

2015. máj. 27. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 kornicska válasza:

kicsit kancsalul néztem olvasva a sorokat. 1 henger V alakban? ez most komoly? a V motoros min 2 hengeres mert a V alaknak mind1ik szára egy adott henger.

1 hengeresként max annyit mondhatsz 1 hengeres álló vagy fekvő hengeres :D

Ha így haladunk a V8 ra majd az jön biztos 2 hengeres Y :D

2018. máj. 12. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!