Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ennél az autónál is előfordulh...

Ennél az autónál is előfordulhat ilyen hibajelenség?

Figyelt kérdés
Van egy Skoda Felicia Pick-Up 1.9D (sima szívódízel turbó nélkül) autóm, használtan vettem, olcsón, sajnos "nem volt gazdája", mostanra kezd alakulni valamelyest. Sok mindent kicseréltem már rajta. Viszont most van benne 343.000km. Olvastam, hogy a turbós dízeleknél előfordulhat, hogy a turbó miatt eszi a saját olaját, amitől felpörög maximum fordulatra, amég el nem fogy a motorból az olaj. Viszont addigra a motor olaj híján besül. Az én autómnál így, hogy nem turbós, lehetséges, hogy más okból maximumra pörögjön a motorolajat kajálva? Tehát ugyanúgy mint a turbós, csak ebbe ugye nuku turbó. Más oka lehet annak, hogy ez előforduljon? Volt már olyan akivel ilyen történt sima szívódízellel? Mennyi lehet az élettartama az én autóm motorjának? Jó erőben van, kicsit kormol, de állítom, hogy ennyire egy féléves is. Egyébként a VW golf III.-nak a motorja van benne gyárilag, ha jól tudom. Köszönöm.
2013. dec. 23. 23:56
 1/4 anonim ***** válasza:

Hát a kopott motor sajnos eheti ám az olajat akár egy benzines is de a sima turbó nélküli diesel szintén. És hazánkban előfordult az az egy létező öreg autó amiben 343 ezer van, hihetetlen, mert szinte nem létezik autó ami 200 ezernél többet futott.

És nem szeretnék rossz indulattal válaszolni! De a valós 343 ezernél is előfordulhat az a motorkopás ami ezt adja. Nézesd meg egy megbízható szakemberrel.

2013. dec. 24. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Turbóátszakadás a tiédnél nem fordulhat elő, mivel nincs turbó, így az üveghangig felpörgő szétrobbanó/besülő motorhibától sem kell tartanod. Egy ilyen motor elmegy akár 1 millió km-t is, ha rendesen odafigyelnek rá, max. néhány kopó alkatrészt cserélni kell. Pl. adagoló, gyűrűk, porlasztócsúcsok, szelepszárszimering, stb..
2013. dec. 24. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
nálad ilyen hiba nem fordulhat elő
2013. dec. 24. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, megnyugtató, ha nem kell tartanom ilyesmitől, és valóban, logikus, hogy mivel nincs turbó, így az nem is fog tönkremenni benne. Olajcserétől olajcseréig (10.000km) kb 2mm-el van lentebb az olajszint a nívón. Szerintem ez nem vészes. Első hozzászólónak, igen, sajnos a meghirdetett autók nagy többségében 100-150e körüli km van, persze óra szerint. Volt itt a lakhelyemen, ismerősömnek egy Toyota Corolla. Beadta kereskedésbe, kihozott egy Lacettit. A Corollába beletett első tulajdonosként 192.000km-t. Amikor föltették a netre egy pár hét múlva, már csak 100.000km -es volt a Toyota, és nemdohányzó-garázsos... Ezt el is hittem volna, ha nem ismerem a garázssor nélküli panel lakásban lakó, erősdohányos tulajdonost. Ez a durva az egészben. Az én skodámat ismerőstől vettem meg, 200valahányezer km-ig vezetve volt a szervizkönyve. Hangja jó, nem nagyon kormol, jól húz, bármilyen sebességfokozatban elmegy még alapjáraton is. Pl ha már fölraktam ötödikig, akkor megy gázadás nélkül 45-50között. Apropó vegyes átlagfogyasztása 5.5L/100km!!!!! 1.9D!!!!! Kétszemélyes puttonyos! Nagyon szeretem, és a kérdésem is azért tettem föl mert olvastam ilyen felpörgős dolgokat a turbós dízeleknél, de nem tudtam, hogy ez a sima szívó dízel is hajlamos-e ilyenre. Örülök, ha nem. Üdv.
2013. dec. 25. 01:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!