Műszakinál, miért nem a valós, mért szennyezés alapján adják a környezetvédelmi matricát?
Így is sok a visszaélés, mert sok olyan autó közlekedik, ami még az utcára se mehetne ki!
Képzeld mi lenne, ha csak egy szerelőn és némi kenőpénzen múlna a környezetvédelmi besorolás!
Mert azt "büntetik" aki túllépi az adott autóra vonatkozó határértéket. És nem azt jutalmazzák, aki jóval alatta marad.
Ilyen a rendszer. Szerintem nincs is ezzel nagy baj.
Amúgy jár valami konkrét előny, ha zöld matrica van az autódon, mintha kék, piros vagy fekete lenne? Nála se a biztosításnál, se az adónál senki nem kérdezte meg. Talán üzembe helyezéskor kell kevesebbet fizetni rá. Ezen kívül van valami?
Dízeleknél egyébként nem feltétele a dpf a zöld matricának. Ha legalább az EuroIV normát teljesíti, akkor zöldet kap, akár van benne filter, akár nincs. Dpf-t talán csak 2006-2007 óta szerelnek általánosan mindegyikbe.
Biztos, hogy CO2-ra gondoltál, ami minimális? Csak mert ha a gáz, benzin, bármi tökéletesen ég el, tehát minden a lehető legjobban van beállítva, legjobb a porlasztás, legjobb a keveredés és legjobb az égés, akkor is az üzemanyag széntartalmából CO2 lesz.
Igazából nem jár nagy előnnyel, egyedül a szmogriadóban van kitiltva, ami ugye nagyon ritka. Csak nekem bántja az igazságérzetem ,hogy egy kalap alá vesznek egy alig szennyező ,kocsit egy 2 ütemű waresszal. Abba már ne is menjünk bele ,hogy a méregdrága hibridüzemű kocsik helyett sokkal egyszerűbben el lehetne érni a minimális károsanyag kibocsátást ,ha több lenne a pb vagy cng üzemű autó.Ezt kellene támogatni, de a gyárak is csak a dízelt nyomatják ,nagyon kevés a gyári gázos kocsi.
Széndioxid az van de megfelel egy modern új kocsiénak ,a többi az vízgőz.
Nem tudom ezt a szmogriadós matricás dolgot mennyire veszik szigorúan. Még nem láttam olyat, hogy pl egy forgalmas út szélén állna a személyzet, akik egyenként leolvassák a kocsik matricáját és akinek piros vagy fekete, annak azonnal le kell állítania a kocsit és otthagyni az út szélén.
Inverziós szmogos helyzetekben is látok az utakon rengeteg öreg fekete matricás kocsit, teherautót az utakon. Sőt, ugyebár a régi Ikarusok is fekete matricásak. Azokat sem állítják le. Na meg ott a fa, széntüzelés! Olyat se láttam még hogy megbüntetnék azt, aki fával fűt. (Meg olyat se, aki a gumicsizmától kezdve minden szemetet rádob a tűzre.)
Egyébként sok mindennel van ez így. Pl én alkalmazottként dolgozom. Ha határidőre nem végzem el a munkámat, akkor lehetnek ennek következményei. De ha fele annyi idő alatt elvégzem, akkor se kapok magasabb fizetést vagy nem jár több szabadság a fennmaradó plusz időre.
Valami rendszert kellett találni az autók környezetvédelmi besorolására is. Ha minden kocsin egyedi matrica lenne, hogy lehetne ellenőrizni? Na meg akkor jönnének olyan igazságérzetes problémák, hogy ha az egyik autónak az X paramétere 10, az Y meg szintén 10 az mért mehet szmogriadóban, mikor a másik autónak az X 10,001, az Y meg 2 és ő meg ki van tiltva mikor az össz kibocsájtása jóval kevesebb. Akkor ezeket megint csak egyedileg kéne elbírálni ami lehetetlenség.
Kompromisszumos megoldásként valahol muszáj volt meghúzni egy határt.
Kérdező : a kormány támogatja az alternativ üzemanyagokat : duplája,vagy triplájára emelve a jövedéki adóikat ,hogy akinek még kedve is lett volna hozzá,azokat is csírájában elfojtsa.
8-as : annyira komolyan veszik,hogy tavaly és tavalyelőtt is azzal volt tele a média,hogy a "nagyfaluban" halomra büntették a szmogriadót megszegő autósokat . Kifejezetten a könnyű prédára utaztak a sünök.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!