Ladások! A töltés ellenőrző lámpa miért ég a műszerfalon?
Kb 2 hete csinálja ezt, először csak halványan világitott, vagy nem világitott, most meg folyamatosan erősen világít.
Először arra gondoltam rossz az aku, már elég öregecske, 5 éves. Új akut vettem , de semmi változás nem történt.
Rossz akkunál nem szokott világítani. Nekem az előző akksim 11 évet bírt a 2101-esben.
Először is járó motornál mérj rá az akku pólusaira, hogy van-e töltésed! Ha nincs, akkor lehet tovább nézelődni, hogy generátor, fesz szabályzó, vagy valami mással van-e a probléma.
A töltésellenőrző lámpa nem az akku rossz állapota miatt világít, hanem azért, mert a generátorod nem produkál kellő töltőfeszültséget - vagy épp túl sokat ad le. Hogy ezt mi okozza, az generátortípustól függ.
A forgórész szénkeféinek kopása és a kollektor koszolódása mindegyiknél gondot okoz, csakúgy, mint az állórész nagyáramú kivezetésén rosszul meghúzott kábel. A G.221 (körlámpás) generátornál a feszültségszabályzóhoz menő kábeleknél is lehet kontakthiba, ezzel felborítva a szabályzást, a G.222 (kocka) generátoroknál a feszültségszabályzó 15-ös pontjára érkező kábel szokott érintkezési hiba miatt mindenféle hülyeséget produkálni. A G.224 (Samara) generátor ebből a szempontból problémamentes.
De van, hogy a töltésellenőrző lámpa ok nélkül világít: ilyenkor jó a töltés, csak a lámpát vezérlő PC-702 relé fáradt el egy kicsit és nem az előírt feszültségnél kapcsol. Én is jártam már így, három hónapnyi elkeseredett méricskélés és javítgatás után kicseréltem a relét és rögtön elkezdett normálisan működni a lámpa. Ez a megoldás is csak a két korábbi (G.221 és G.222) generátornál működik, a G.224-en már nincs ilyen relé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!