Autóba az univerzális ülésfűtés mér nem melegszik?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mert biztosan valami hulladék és hibás. (Már ha nincs rajta kapcsoló amit elfelejtették bekapcsolni.)
Persze annak elég kicsi az esélye, hogy egymás mellől két rosszat vegyél ki, szóval:
Van feszültség a szivargyújtón?
Ha megméred a fűtőszál ellenállását, akkor milyen értéket mutat?
Ha be van dugva és elkezded mozgatni nem változik a helyzet? (pl. a tápvezeték fűtőelem felőli végénél, a csatlakozónál, a tipikus helyeken ahol megtörhet)
3 ilyen fűtésem van, mind bontatlan volt, csak nem hibás 3 is. Szivargyújtót naponta hsználom teló, gps töltésre, működik, de gondolom a fűtés nem kicsit vesz föl több áramot, azért is próbáltam ki, hogy levágtam a szivargyújtós végét, és úgy a motortérben az akksi + - pólusára rányomtam. A kapcsolója 3 állás, magas, kikapcs, alacsony, természetesen be volt kapcsolva :)
Sajna a fűtőszálra nem tudok rámérni, mert szövet borítja. Az olcsóbbnál csak be van húzva a vezeték silányan, a drágábbaknál meg ilyen műanyag házas, de nem lehet szétszedni.
Holnap kölcsönadja haver az övét, meglátjuk mi történik, de van egy olyan érzésem nem a fűtéssel van a gond.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Sajna a fűtőszálra nem tudok rámérni, mert szövet borítja."
Okos ember, a végén a vezeték ellenállását mérd meg! Ha szakadt, akkor legalább nem a taligával van a baj!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem kell megbontani semmit: a kapcsolót valamelyik OFF-tól eltérő állásba kapcsolod, aztán a csatlakozón rámérsz a multimétert ellenállásmérésre beállítva.
Értelemszerűen nem lehet nulla, de vezetnie kell (nem lehet szakadás/végtelen nagy ellenállás).
A legtöbb ilyen gagyi holmi, mint olcsó ülésfűtés, olcsó töltő, szivargyújtós MP3-ak a csatlakozó méreteinek köze sincs a normál 12V aljzathoz - nem lehet, hogy olyan mint az én telefontöltőm, hogy csak bizonyos szögekben érintkezik rendesen?
Rámértem 2 ohmot mutatott. A levágott végűt rajta hagytam vagy 10 percet az akksin, kézmeleg lett, pedig sokkal melegebbnek kéne lennie.
Még érdekességből: mivel csak fűtőszálról van szó mindegy, hogy melyik vezetéket teszem a +ra -ra?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!