A sima 4 hengeres dízeleknek miért van hangos traktorhangja?
Figyelt kérdés
Míg egy szinte bármilyen 4 hengeres benzinesnek is sokkal szebb pl gyorsításnál...
Nem a dízeleket akarom szidni, jómagam is egy 1.9-es TDI-vel járok..csak érdekel mi ennek a műszaki háttere.
2013. dec. 14. 18:28
1/3 anonim 



válasza:





Mert a a dizelnek a kompreszia aránya duplája mint a benzinesnek..ha jolt tom (1:24) ertek közelébe kel h mozogjön! A süriteskor hirtelen befecskendezesknr hangosab a robánás hangja...
2/3 anonim 



válasza:





Mikor egy benzinesbe sikerül a kelleténél alacsonyabb oktánszámú üzemanyagot tankolni, esetleg valaki jól eltekergeti az előgyújtást, a motor hangja megváltozik: kellemetlen, kopogó, csilingelő lesz. Ennek az az oka, hogy ilyen esetben a benzin öngyulladással ég, az öngyulladás pedig sokkal intenzívebb a szikragyújtásnál, hirtelen nagyot lök a dugattyún.
A dízelmotorban - gyújtószikra híján - üzemszerűen ilyen égés zajlik le. A gázolaj a forró levegőtől pukkan be és öngyulladással ég. Innen származik a munkaütemek kemény, kopogó hangja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!