Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Citroen Xsara-ról mi a vélemén...

Citroen Xsara-ról mi a véleményetek?

Figyelt kérdés

A facelift-elt verziókat nézegetem. Kinek mi a tapasztalata róla? Megéri ilyen kocsit venni? Van valami típushibája?

1.4-es, vagy 1.6-os motorral érdemesebb keresni? Melyik a jobb konstrukció?

Mindennapos használatra venném, munkába járásra.


Ja, és még valami. Ilyen válaszok nem érdekelnek, hogy franciát ne. A konkrét típusról szól a kérdés, nem általánosságokról.



2013. dec. 13. 18:41
 1/9 Szálab ***** válasza:
Felmész a totalcar népítélet rovatára és találsz kismillió tulajdonosi véleményt! Amúgy régebben első kocsi vásárlásakor nálam kiesett, mert sok elektronikai zűrről olvastam a fennt említett oldalon. (franciát ne! :D ) Az hogy 1.4 v 1.6 az már attól függ mennyit szánsz benyára! Mivel élményautónak biztosan nem jó, én a kisebbel venném, több jut szervizre. (Br ebben a korosztályban minden kocsira kell költeni valamennyit biztosan)
2013. dec. 13. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

nekem xsara picasso van.

Motor ugyan az. 1.6 . nekem elég.

Ez a franciát ne vegyél baaromság még mindig él.

Olcsóbban veszed meg a citromot, mint egy ugyan olyan idős, és felszereltségű japánt, vagy németet. És nem mellesleg még kényelmesebb is sokszor

2013. dec. 14. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Ezekkel nemigen szokott baj lenni. Elektromos téren előfordulhat némi gubanc, de egyéb extrém baja nem valószínű, hogy lesz.


Franciát ne című történetről annyit, hogy volt faceliftes Pug 406 kombink, 2.0 HDi-vel, és a kötelező dolgokon (nagynyomású rendszer, csúcsok, kettőstömegű istenverése) extrém francia baja annyi volt, hogy elhalt benne a balos bajuszkapcsoló, és mindig indexelt, nem volt drága javítani, viszont sok utánajárást igényelt, mert vagy 5 félével szerelték még ezt az évjáratot is, és az egyik 10 ezer forint, a másik meg 70....


Elhalt az ABS, mert lerohadt a jeladó konzolja a kerékcsapágyházról, 3 csapágy beugrott instant 100 ezerét, hogy legyen ABS... Hátsó futóműben valami segédkar elhalt, ezen kívül kb kopóalkatrészek fogytak.


Ja igen, 5 éves korától fogva égett az Airbag lámpa, de nem zavartattuk magunkat...


3tól 13 éves koráig volt nálunk, összességében csak egy kicsivel okozott több problémát, mint ami kellemes lett volna, kényszerből adtuk el, mert összetörték, hátulról, és a roncs fele annyit ért, mint amennyi a lakatolás lett volna...


De minden egyéb villanyos dolog ment benne, a villanytetőablak, CD váltó, meg ilyen huncutságok, szóval nem vészes a helyzet, csak lehet pár apró bosszantó dolog, amit feltételezhetően nem drága, csak macerás javítani.


(privát véleményem, hogy ha nem státuszszimbólumnak kell, lehet, hogy jobban megéri egy 1.3 Swift... nem azért, mert olcsóbb hozzá minden, hanem mert abban semmi nem tud elromlani, mert nincs is benne semmi :D )

2013. dec. 29. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.


Swift-et nem szeretnék, no nem azért, mert valami bajom lenne vele. :) Ellenkezőleg, most is egy ezres, 20 éves Swift-em van, csak egy fiatalabb, kényelmesebb kocsira akarom cserélni. És ha jól emlékszem, a francia kocsiknak általában az a nagy előnyük, hogy kényelemben az élen járnak.

2013. dec. 29. 10:35
 5/9 VarMa ***** válasza:

Nem tudom meg mennyire aktualis a kerdesed...

Szoval nekem volt a facelift-esbol az osszes benzines motorral es kasznival, volt amelyikbol tobb is, es csak azt tudom mondani hogy nagyon auto es soha nem hagyott ott sehol egyik sem...

1.4-esbol 2db kombim volt, baj nem volt egyikkel sem csak ez a motor gyenge ehhez az autohoz es nekem a fogyasztasa sem tetszett (nyaron vegyesben 7liter korul, telen pedig az istennek sem ment 10 ala),de egy alap elvisz a-bol b-be arra jo es megtanit egy bizonyos higgadtsagra mert nem lehet vele csak ugy elozgetni.

Csereben viszont jol pakolhat es a kategoriaban nagyon kenyelmes auto...

1.6-os motor, na ebbol 3db volt 2db 5 ajtos es egy coupe.

Hetkoznapi hasznalatra a legjobban eltalat motor mert finoman hasznalva (7 liter korul eszik,annyit mint az 1.4 csak lenyegesen jobban megy), ez mar 16 szelep felsobb fordulatszam tartomanyban is eleg jo tartalekok vannak benne. Szemelyszerint nagyon szerettem a hangjat es autopalyan is siman megallja a helyet 160-as utazot gond nelkul tarja de efeletti temponal mar igencsak megno az etvagya...

Nekem soha semmi bajon nem volt se a motorral se a valtoval pedig nem kimeltem egyiket sem, igaz mindig normalisan le volt szervizelve az osszes autom.

Hja igen es a klimat is jol viseli csak 3000-res fordulat felett lehet erezni hogy egy kicsit gyengebb.

2.0 motor (136le RFN mot.kod.) 5 ajtos kasznival, na erre lehet mondani hogy nagyon kiraly auto. Nagyon keves ember tudja megkulonboztetni az 1.6-ostol,sot nagyon sokan inkabb 1.4-nek hiszik mert abbol van tobb(a kulonbseg annyi hogy nagyobb fektarcsa van benne elol es hatul is mint az 1.6-ban).A teljesitmenyere csak jot tudok mondani es a fogyasztasa is tobb mint jo (vegyesben 8 liter volt).

Amit en tapasztaltam ennel hogy erzekenyebb az olajcsere, vagyis ha jot akarsz az autodnak akkor a gyari 20e km-es csreciklust lecsokkented 15e-re es jo minosegu olajat raksz bele, illetve szigoruan gyari gyertyat mert arra is erzekeny...


Tipus hiba? Akadnak de kilehet birni...Ami nalam elofordult 2-nel is az a hatso futomu (pontosabban a hatso lengokar csapagy beall es szetmarja a tengelyt amin van). Megoldasa ket dolog: 1. felujitas ami atlagosan 70-90e ft garanciaval. 2. bontott hatso futomu ami kb 45-55e ft

A legzsak lampa nekem is volt,kb 20 perc munka amibe egy cigi is belefer(az ules alatti csatlakozo szokott szethullani, levagod a csatlakozot es osszeforrasztod a vezetekeket)

Kesztyutartonak a zarja nekem 2-nel esett szet de meglehet csinalni viszont utan nem lehet kulccsal zarni tobbet de engem ez nem zavart annyira hogy egy kisebb vagyonert vegyek ra ujat.

Index illetve a lampa kapcsolo szorakozott szinten 2db-nal de szetpattintottam es megtisztitottam az erzekeloket es joval jobb lett.

A motorhaz tetoben levo hutomaszk hosszu krom csikja szokott elveszni plane telen amikor levan dermedve az auto es lecsukod a geptetot, bontoban nem adnak kulon csak egyben a maszkkal egyutt. Megoldasa hogy ujra forrasztod es plusszba be gyorskotozozod a motorhaz tetohoz(kivulrol nem latszik es orokelet plussz egy nap).

Elso stabilizator palcak aranylag surun kopnak el, atlagosan az osszes automnal legalabb egyszer kellet cserelni de nem nagy tetel, ha jol emlekszem 3e/par...

Meg valami eszembe jutott az a gyari CD-s magno aminek nagyreszt (nekem egyikben sem mukodott)nem olvassa a CD-t de a radio hibatlanul mukodik.


Szoval mindent osszevetve nagyon jo autoknak tartom oket es nagyon kenyelmesnek is es az is biztos hogy irigy parasztok nem fogjak ossze kulcsozni mert felsem tunik nekik...

2014. febr. 14. 05:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 VarMa ***** válasza:

Bocs meg valami, amennyiben veszel benzines Xsarat az elso szerviznel csereld ki a termosztat hazon levo ketvezetekes hogombat mert nagyon megtud trefalni es egyaltalan nem nagy tetel.

Mi az 1.4-es motornal jartunk ugy hogy elkezdett zabalni (14-16 liter, eros gazadasra bedadogott es fustolt, de hiba kod nem volt)...A muszerfal jo vizhofokot mutatott de az ECU-nak olyan jelet kuldott hogy 1celsius fokos a hutoviz ugyhogy folyamatosan szivaton ment az auto es teljesen veletlenul vettuk eszre amikor radugtuk az OBD-t es teszteltuk az autot...

2014. febr. 14. 05:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Abszolút aktuális még, azóta is keresem a következő kocsimat. :)


Azóta én is kiszűrtem fórumokról való olvasgatásból, hogy az 1.6-ost érdemes keresni.

Amúgy hosszú távon használva (tehát 2-300km egyhuzamban) ezek is franciásan kényelmesek?

2014. febr. 14. 18:03
 8/9 VarMa ***** válasza:

Igen maximalisan kenyelmes, en nem egyszer voltam veluk Horvatorszagban(850km),Belgiumban(1400km),Ausztria es semmi hatfajas,nyuglodes nem volt... Egyszeruen jok.


Viszont mint mindenhol itt van DE: nezd meg a kiszemelt autoban az ulest mert a kiult vagy meghajlott hattamlas ules nagyon eltudja rontani a komfortot.


Egy otlet meg ezzel kapcsolatban: meg pedig ha 5 ajtost nezzegetsz akkor valoszinu SX felszereltsegut fogsz venni.

Viszont van az Exclusive (ritka),de a francia autos bontokban van belole mert kulfoldon eleg sokat adtak el es nevetseges aron szinte gombokert megkapod a komplett belsot (ajtokarpitok es a 4 ulest)ami kapasbol pluss,alcantara karpit es az elso ulesek is "kagylositott" ulesek (nagyon kiraly),viszont a bontosok nem tudnak mit kezdeni vele mert nem nagyon van ra kereslet. En anno egy hibatlan Exclusive belsoert adtam 25e forintot es kb 3 ora alatt at is pakoltam mindent...

2014. febr. 15. 05:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Köszi a tippet, utánajárok majd. :)
2014. febr. 15. 13:24

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!