Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora a helyes keréknyomás?

Mekkora a helyes keréknyomás?

Figyelt kérdés
A katalógus azt írja, hogy a kocsimhoz a 2.0 bar nyomás a leginkább megfelelő. De ez mit jelent pontosan? Akkor állítsanak be ekkora nyomást, amikor a kerék le van szedve a kocsiról? És ha a kerék a kocsin van és a kocsi ránehezedik a kerékre, akkor mekkora a helyes nyomásérték? Szóval, ha a benzinkúton kerékfújást kérek, akkor hány bar nyomásra fújassam fel a kereket? Gondolom, ekkor már több kell mint 2 bar.
2013. dec. 13. 00:10
 1/10 anonim ***** válasza:
Melyik az a kocsi??? Nagyon nem mindegy. A gyártó által előírt keréknyomás is szokott lenni, de gumiméret is befolyásol.
2013. dec. 13. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Volvo 740 GLE
2013. dec. 13. 00:25
 3/10 A kérdező kommentje:
A gyári 185/65 R15-ös gumiról van szó. Előírás szerint 1.9 - 2.2 bar nyomás lehet, terheléstől függően.
2013. dec. 13. 00:27
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Az előírt keréknyomást az autóra felszerelt állapotban, hideg guminál kell érteni. Tehát a kúton az előírtat nyomathatod bele ( azt amit leírtál ).


A gumi oldalán fel van tüntetve a max nyomás és a hozzá tartozó terhelés ( szgk-nál általában 3,5bar), ha kevesled a 2bart, akkor nyugodtan fújhatsz többet is.

2013. dec. 13. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
2,2 szerintem jó.
2013. dec. 13. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

En omegaval 3 bar on jartam, aztan kiprobaltam 2.5 el, most azon tolom, a kutas srac mondta h neki is volt, szte annyin jo, szoval most ennyin van.

2 bar kicsit keves sajna eleg nagy peres, nem szeretem ha nyeklik a gumi /195/65/15/

2013. dec. 13. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Ha annyi hát annyi.

De attól is függ mennyire pakolod meg az autót.

Nyugodtan hihetsz a kúti mérőműszereknek met hitelesítve vannak. És az autó keréknyomását az autó alatt mérjük.

Én úgy szoktam hogy előre pár tizeddel többet fújok ,mert ott a motor is ami ugye jó nehéz.

Kivétel ha teli pakolom.

Nyáron hajlamos vagyok egy kicsit túlfújni hogy kevesebb legyen a gördülőellenállás de télen betartom a megfelelő nyomást. Mert hát azért megállni se hülyeség a jeges úton.

Amúgy a gumiabroncsokon is múlik mi az optimális légnyomása. Nem csak azon amit odaír a gyártó az autó ajtajába.

2013. dec. 13. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Amúgy egy normál autónak 2.0 max 2.5 bár.

Kistehernek kisbisznak akár 3.0 is

2013. dec. 13. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Nekem a gyártó egy határértéket ad meg. Az alsó határ egy személlyel kevés cuccal, a felső 5 személlyel sok cuccal értendő.

A pontos számokra nem emlékszem de nagyjából 2.2-3.0 bar van megadva.

Én általában 2.8 körülire szoktam fújni, mert sokat megyek pályán sima aszfalton, ahol a kisebb gördülési ellenállás fontosabb a ballonossághoz képest.

Menet közben érdekességképpen szoktam figyelni a nyomást. 3.0-3.1-ig is simán fölmegy.

Egyébként egy Opel Astra H-ról van szó 225/45 R17-es gumikkal.

2013. dec. 13. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Téli gumival pedig +0,2 a gyári értékekhez képest.
2013. dec. 13. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!