Mekkora a helyes keréknyomás?
Az előírt keréknyomást az autóra felszerelt állapotban, hideg guminál kell érteni. Tehát a kúton az előírtat nyomathatod bele ( azt amit leírtál ).
A gumi oldalán fel van tüntetve a max nyomás és a hozzá tartozó terhelés ( szgk-nál általában 3,5bar), ha kevesled a 2bart, akkor nyugodtan fújhatsz többet is.
En omegaval 3 bar on jartam, aztan kiprobaltam 2.5 el, most azon tolom, a kutas srac mondta h neki is volt, szte annyin jo, szoval most ennyin van.
2 bar kicsit keves sajna eleg nagy peres, nem szeretem ha nyeklik a gumi /195/65/15/
Ha annyi hát annyi.
De attól is függ mennyire pakolod meg az autót.
Nyugodtan hihetsz a kúti mérőműszereknek met hitelesítve vannak. És az autó keréknyomását az autó alatt mérjük.
Én úgy szoktam hogy előre pár tizeddel többet fújok ,mert ott a motor is ami ugye jó nehéz.
Kivétel ha teli pakolom.
Nyáron hajlamos vagyok egy kicsit túlfújni hogy kevesebb legyen a gördülőellenállás de télen betartom a megfelelő nyomást. Mert hát azért megállni se hülyeség a jeges úton.
Amúgy a gumiabroncsokon is múlik mi az optimális légnyomása. Nem csak azon amit odaír a gyártó az autó ajtajába.
Amúgy egy normál autónak 2.0 max 2.5 bár.
Kistehernek kisbisznak akár 3.0 is
Nekem a gyártó egy határértéket ad meg. Az alsó határ egy személlyel kevés cuccal, a felső 5 személlyel sok cuccal értendő.
A pontos számokra nem emlékszem de nagyjából 2.2-3.0 bar van megadva.
Én általában 2.8 körülire szoktam fújni, mert sokat megyek pályán sima aszfalton, ahol a kisebb gördülési ellenállás fontosabb a ballonossághoz képest.
Menet közben érdekességképpen szoktam figyelni a nyomást. 3.0-3.1-ig is simán fölmegy.
Egyébként egy Opel Astra H-ról van szó 225/45 R17-es gumikkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!