Miért van a motorokon benzincsap?
És az autókon miért nincs?
És mikor kell elzárni?
A porlasztóba az üzemanyagot a gravitáció juttatja el. (ejtőtartály). Az autók esetében (kivéve trabant) az üzemanyagtartály nem helyezkedik el magasabb a a porlasztónál, így ott szivattyúval kell az üzemanyagot szállítani.
A benzincsapra azért van szükség, mert az állandó folyadékoszlop nyomás miatt egy tömítetlen karburátor és üzemanyagcső rendszer esetén elveszne a teljes tank benzin.
Tartalékállás praktikussági okokból van, hogy valamilyen védeme legyen a feledékeny söfőrnek a teljes lerobbanástól.
A tartalék a következőt tudja: A benzincsapon van egy pár centi hosszú vékony függőleges cső ami belenyúlik a tankba, ezért ezt nem látod. Ezen a csövön keresztül folyik a benzin amikor megnyitod a csapot. Ha a benzin szintje a cső teteje alá csökken akkor nem folyik bele a benzin a csőbe tehát a motor leáll mivel nem kap benzint.
A benzincsapon van egy kis lyuk amiben viszont már nincs cső tehát ha tartalékra állítod a csapot akkor a maradék benzin folyik bele a karbiba.
Remélem érthetően el tudtam mondani =)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!