Golf II-t Civicre?
Nézd, biztosan tudod, hogy így távolról nagyon nehéz bármilyen tanácsot is adni, ha nem ismert sem a Golf II-es (Szívó 54Le-s, vagy turbós 75Le-S), sem az említett Honda Civic.
Csupán azért próbálok segíteni, mert fiatalabb koromban nekem volt mindkettő. A golfról igazán semmi rosszat nem tudok mondani, elektronika szinte semmi, fogyasztás kb 5L,
a szívó dízel inkább rövidebb távokra, a turbós inkább hosszabb távra ajánlott. A Motor nálam 265000km-nél volt felújítva (szívó), az 1.6-os turbósnál maga a turbófeltöltő csapágyazása a gyenge pont,de ha az olajcseréket szorgalmasan elvégezték, minimum 200000 km-t ki kell bírnia. Alapvetően a volt tulajdonos gondossága, kíméletessége a döntő, s ezt ki kell deríteni.
Ha ennél az autónál többé-kevésbé minden rendben van, és nincs túl sok pénzed a fenntartásra, meg lehet tartani az autót a korszerűtlensége ellenére is.
A Civic csak egy évig volt nálam, az egy kicsi finomabb műszer,állandóan imádkoztam, ne legyen vele semmi baj, mert ennek javításához nem voltak meg a technikai lehetőségeim, és a mélyebb szakértelem.
Ennek ellenére gond nélkül tette a dolgát. Ennél arra kell vigyázni, hogy olyan példányt kell találnod, ami minden szempontból egészben van, vagyis jó az előélete. Ha ilyet keresel, és itthon nem találsz, érdemes külföldön, első kézből, szervizkönyvest keresni, ha minden áron emellett döntesz.Lehetőleg 200000 km alatt. Nem lesz egyszerű.
Az 54 le tényleg nem sok, ahogy az abban a motorban lévő nyomaték se, főleg, ha már még annyi sincs már meg.
Az autómárka fanatizmusban meg ne keress rációt. A Suzuki Swift tulajok is oda meg vissza vannak és állandóan áradoznak az autójukról, nem is rossz autó, de nem is a legjobb, még a kategóriájában sem. Ezért írtam, hogy arra ne adj, hogy melyik autónak mekkora rajongói vannak. Ha rozsdál és elromlik, akkor meg csalódsz. Pedig ezek megtörténnek, mert csodák nincsenek.
Inkább akkor eladnám, a jó karosszéria miatt talán könnyen el is viszik és akkor vennék egy erősebb dízel Golfot, nem hiába lett az év autója már nem is tudom, hányszor. Erre inkább adok, nem a rajongókra. Na meg, az autót bent ülve vezeti az ember többet, mint kívülről csodálja. A belső tér igényessége fontosabb és ebben a Golf igényesebb. Nem beszélve a régebbi dízel vw motorokról, amik minimum olyan megbízhatók, mint a japán benzinesek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!