Volt már Opel Astra F-etek? Mik a vélemények róla? Nő vagyok, autót szeretnék venni?
Mik a leggyakoribb hibái? Miért ajánlanátok és miért nem? Mikre figyeljek oda a vételnél?
Az lenne a kérdésem, hogy ha jól tudom kerek 1000 kg, a súlyadó mennyi lenne rá, kb?
Nagyon köszönöm előre is a válaszokat.
24/N
Arra figyelj elsősorban hogy legyen veled a vásárlásnál egy autókban tapasztalt személy is.
Benzinmotorjai megbízhatónak mondható csak szeretik enni az olajat. Dieseljeiből az 1.7-es Isuzut érdemes keresni, fogyasztása sokkal jobb mint a benzinesnek. Van turbós és sima diesel is, én személy szerint a turbósat választanám. Bár a turbo miatt több a hibalehetőség, de egy F astrához már nem drága egy turbó sem.
Idősödő opeleknek a kasznija a gyenge pontja. Szeret rohadni a hátsó sárvédőív, tankoló nyílás környéke, ajtók aljai, de láttam már rozsdás csomagtérajtót is.
Súlyadó már nincs egy ideje, így mindegy hogy mekkora a súlya a kocsinak. Helyette van teljesítményadó, amit neked kell kiszámolni a vásárolt kocsi típusa alapján.
Súlyadó már nincsen, és ha jól emlékszem régen sem az autó tömege alapján kellet fizetni, hanem a motor hengerűrtartalma alapján :D
Teljesítményadó van, újabban, ennek mértékét az autó kora és a kW-ban (kilowatt) mért teljesítménye határozza meg. Pár ezer forint évente egy átlagos autónál, mint amilyen az Astra F. De ha google-be beírod, hogy "teljesítményadó kalkulátor", ott megadod a kocsi adatait, rögtön ki tudod deríteni.
Egyébként egy F Astra jó választás. Ha jó állapotút, rendszeresen karbantartottat veszel, akkor a világból kivisz. Megbízható konstrukció, viszonylag alacsony fenntartási költségekkel. Mivel rengeteg van belőle, olcsó és jó az alkatrészutánpótlás, a bontók ontják az Astra-alkatrészeket sokszor fillérekért.
Szerintem nem sokat értesz az autókhoz, ezért nem ajánlanám, hogy te "figyelj oda" a vásárlásnál a dolgokra. Vigyél valakit, aki jártas a témában. Mert hiába mondjuk, hogy nézd meg a motort, hogy rendben van-e, fogalmad sincs mit kell látni. Más meg rögtön kiszúrja, hogy jé tiszta olajos a motortér, miért? A szívócsonkhoz a légszűrőtől vezető cső lukas, vajon mennyi ideje szívja be az autó a szűretlen levegőt? Stb.
Van 4 F astra az ismerettségi körömben, ebből 3 a családban. 8 és 16 szelepes vegyesen. Igyekezz facelift utánit venni (1995-től), ezeken már (gyárilag) gömbölyű a tükör, van oldalsó irányjelző, légzsák. Persze nem ezek miatt válaszd ezt, hanem mert ezek már kék környezetvédelmi matricát kapnak.
98 utánit ne vegyél, azok a Classicok, megjelent a G astra, és átvitték lengyeországba a gyártást, elég lebutított és silány minőségű modellek készültek.
Ahogy mondják 8 szelepes a legjobb választás, abból is az 1.6-os, bőven túl van méretezve, ezért mindent kibír (X16SZ motor). Fogyasztása is jó, nyáron hosszú úton le tud menni 6-ra, de városban sem fog többet enni, mint 1.4-es társai.
Astráknál valóban gyenge pont a kaszni. Ahol elkezd rohadni az a hátsó sárvédő ívek, és a tanknyílás környéke. Ha ott rohad, akkor inkább ne vedd meg. Ha raktak be műanyag dobbetétet hátulra (gyárilag nincs) akkor valószínű gondos gazdája volt, és nem fog nagyon rohadni hátul sem.
4-500ért már kapható szervós ABS-es klímás változat is, érdemes vadászni.
Ezen felül pedig a szokásos dolgokat kell megnézni, volt-e törve, ha igen szakszerűen javították-e, stb..
Hello
Öreg autók, de jók, teljesen meg vagyunk vele elégedve.
Amiket nekünk cserélni kellett:
Gumi-abroncs szelepek cseréje - (szelep gumija elöregedett, leengedett a kerék)
Ablaktörlő-lapátok cseréje
Tompított izzó csere - kiégtek (jelenleg PHILIPS van benne, azóta nincs baj vele)
Jobb első ajtó kp-i zár csere
Km-óra spirál csere
Ablakmosó-szivattyú motor cseréje - ez már a 3.!
helyzet-jelző izzók csere - kiégtek (jelenleg HELLA van benne, azóta nincs baj vele)
Izzócsere a belső-levegő keringtetés kapcsolójában
Új hátsó fékmunkahengerek
Ha nem vagy 170 cm magas, akkor teljesen előretolt ülésnél még az ülés háttámláját is szinte derékszögbe kell majd állítani, hogy be tudd nyomni teljesen a kuplungot.
Arra kell figyelni, hogy ha megjelenik a rozsda, akkor az lehetőleg minél hamarabb el kell tüntetni! Hátsó kerékíveknél és üz.anyag tank betöltő nylásánál jellemző. De leharcolt példányoknál jön a rozsda az ajtók aljánál is, csomagtérajtón.
Azért nem 1000 Kg, katalógus szerint 1050 Kg, ~
Ahogy előttem írták, az önkormányzat nem a súly alapján határozza meg az adót, hanem a teljesítmény szerint. Hogy ez mennyi, az az önkormányzattól függ.
Mire kell figyelni vételnél? Hát 1995-ös évjárattól felfelé legyen, legalább 1 légzsákos, de inkább 2. Ne legyen alapmodell (START)! inkább Dream, Family, Cool, stb; azok jobban felszereltebbek, a hátsó fejtámla is hasznos!
Előnye: Nagyobb mint a Corsa, tágasabb, szedán esetében 500 L csomagtartó. Nyaralásra / autópályás utakra is alkalmas.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!