Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaz az, hogy a dieseles...

Spongya Bob Kocka kérdése:

Igaz az, hogy a dieseles autónál semmilyen áram forrásra sincsen szükség a működéshez?

Figyelt kérdés
Jelenleg egy Suzuki Swiftem van amibe többször is kellett generátort cserélni. Egy ismerősöm állandóan azt mondogatja, hogy vegyek dieseles autót, mert annál ha kimegy a generátor és lemerül az akksi akkor sem kell áram a motor működéséhez. Igaz ez?

2013. dec. 6. 19:57
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
67%

Spongya Bob Kocka!


Patriknak a cimborádnak részben van csak igaza! Egy régi 30-40 éves dízel még vidáman elketyeg mindenféle áramforrás nélkül, de egy modern autó már nem működik elektronika nélkül!

Egy IFA-t, MTZ-t vagy egy régi 123-as Mercit behúzol, simán megy akku nélkül. Az MN-nél az öreg csepelek felében nem volt működő akksi, az AC is mechanikus volt...

2013. dec. 6. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:

Tudom, hogy a benzinesnél kell feszültség a gyújtáshoz, de viszont így ha behal a generátor max. 50 km-t lehet elmenni akksi állapotától függően persze. Nyilván ha éjszaka romlik történik ez meg akkor következett be az autósok legnagyobb rémálma mégpedig a cserbenhagyás. Persze napközbe is adódhat olyan helyzet pl. esik az eső vagy télen hidegbe vezetni sem kellemes. Am. magához a gyújtáshoz nagyon minimális fesz. kellhet, mert ha már majdnem lemerült az akksi még mindig belehet tolni.


Am. mekkora előny lenne, ha a motorhoz nem kellene áram, mert akkor pl.: a világítást 1-2 óráig biztos lehetne üzemeltetni ami idő alatt simán haza lehet érni. Ezért lenne jobb a diesel. Azt gondoltam, hogy az új autókba már mindenféle kütyü van ami sztem az ilyen helyzetekbe nem szerencsés. Néha a régi, jobb. :)

2013. dec. 6. 22:34
 13/20 anonim ***** válasza:

Amit mond a cimborád, az a működési elvből következik. A benzinesnél a befecskendezett benzint összesűríti a dugattyú, majd egy szikra a gyújtógyertyából begyújtja. A szikrához kell pediglen áram.


A dízel teljesen máshogy működik. Ott miután befecskendezték a gázolajat, olyan kis térfogatúra sűrítik össze, hogy öngyulladás következik be, és ettől robban be. Itt csupán izzítógyertyák vannak, amik a hidegben ezt az önrobbanást kicsit jobban elősegítik. Az izzítógyertyához persze szintén kell áram, de azt jó esetben csak az elindításkor kell használni.


Régen membránosak voltak az üzemanyag szivattyúk, ezekhez se kellett áram.


Szóval ez maga a motor. De ahogy bejöttek a képbe az injektorok, lambda szondák, egyéb felügyelt dolgok, azok már csak árammal mennek.

2013. dec. 7. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
Az azért viszonylag ritka hogy egyszerre menjen tönkre az aksi is meg a generátor is,ha legalább az egyik működik akkor vidáman hazaautózhatsz bármilyen autóval,legfeljebb nem kapcsolsz világítást,fűtést,ablaktörlőt.Ez persze éjszaka esőben némi rutint igényel.
2013. dec. 7. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
Ha jól láttam azt nem írta senki hogy egy klasszikus adagolós dízelnek legalább annyi áram kell hogy a leállító mágnesszelep kinyisson. Tehát 0 amperral az sem fog működni.
2013. dec. 8. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
Utolsó! Erre sincs feltétlen szükség az üzemeltetéshez. Az opel astráknál (f, klasszikus 1.7D) gyakori jelenség, hogy leállítod kulccsal az autót, és pöfög tovább a motor. Ott jó a generátor és az akksi, de meghal a mágnesszelep. Megoldás: le kell fullasztani. Ehhez áram sem kell :)
2013. dec. 8. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
Az én 30 éves mercim eléggé klasszikus adagolós és semmi áram nem kell a leállításához,ugyanis mechanikusan vákummal zárja az adagolót.Dízel Astrám is volt,az semmit nem töltött,az aksi meg ugye merült menetközben,amint 8-9 Voltra lemerült az aksi leállt az autó mert nem tudta nyitvatartani a szelepet.Csak a régi traktorokra igaz hogy nem kell bele aksi,minden mechanikus.Volt amelyikben gyárilag nem is volt semmi elektromosság (pl.Hoffher),benzinlámpával izzítottak,bekurblizták majd elegánsan útrakeltek.De még az 50-es MTZ-ből is kivehető az akkumulátor ha már beindult.
2013. dec. 8. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
En 20 eves dieselemmel nem mesz sehova akksi nelkul, generator nelkul jo akkuval talan.
2013. dec. 10. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 Bajer ***** válasza:

13-as:

"miután befecskendezték a gázolajat,olyan kis térfogatúra sűrítik össze,hogy öngyulladás következik be,és ettől robban be"

Nem úgy történik,hanem így:

A diesel motor a beszívott tiszta levegőt összesűríti és a felső holtpont előtt nem sokkal a gázolaj befecskendezésekor hirtelen,robbanásszerűen elég a gázolaj-levegő keverék. Csak levegőt sűrít össze a diesel motor,a gázolajat nem sűríti össze,kizárólag elégeti öngyulladás által.

Kérdezőnek:

A tz4k kis traktornak 2ütemű,léghűtéses diesel motorja van,gyárilag izzítás nélkül. Nyár elején már elég meleg van,kurblival is be lehet indítani. Minden más időszakban melegíteni kell a hengerfejet hőlégfúvóval,hogy be lehessen kurblizni.

Összefoglalva:

Betolni,rántani,kurblizni lehet a régi dieseleket,az újakban viszont már elengedhetetlen az elektromos rendszer épsége.

2015. febr. 18. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 RainBoy válasza:
Új autó? Az én 19 éves diesel escortom is rögtön leáll ha lehúzom az akkusarut...
2015. jún. 26. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!