Hűtővíz / hűtőfolyadék ügyben mit szoktatok tenni?
Cserélitek télire? Nyárra is maradhat a fagyálló?
Figyelt kérdés
Nos, én nyárra sem cseréltem le a fagyállóval feltöltött hűtőfolyadékot. Így most télen sem cserélem. Nyárra amúgy sima desztillált víz kell bele, ugye? A szavatosságáról mit tudtok? Ha lejárati idő körül töltöm be a rndszerbe és 1-2 évig hagyom, az úgy jó? Vagy amint lejár, le is kell ereszteni? Ha régi (2-3 éves) hűtőfolyadékot használok, attól elromolhat valami? Sajnos nem olcsó és ahogy nézem, elég hamar lejár ezeknek a szavatossága. Régi Swiftem van, kicsit nehezen indul mostanában...
2009. nov. 22. 13:38
1/9 anonim válasza:
Nyáron sem kell lecserélni desztilált vízre.A betöltött fagyállót kb három évente kellene lecserélni.Szerintem a szavatosságot sem kell komolyan venni ebben az esetben.Nézesd meg a benzinkúton a fagyálló képességét ha jó, ne cseréld.
2009. nov. 22. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Előző vagyok.Ha nehezen indul azt nem a hűtővíz minősége okozza.Akkumlátor régi,akksi töltés nem megfelelő esetleg keverékképzés híbája.
2009. nov. 22. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
A gyári hűtőfolyadékot nem kell lecserélni. Max beméretni néha hogy bírja-e a hideget ha valami nagyon hideg helyre mész. Elvileg -15 -20-ig bírják.
2009. nov. 22. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat! Amúgy az akksim 1 vagy 2 éves, most töltöttem bele ioncserélt vizet. Lehet árammal is fel kéne tölteni, ha nem elég neki a generátorról történő töltés...
2009. nov. 22. 14:21
5/9 anonim válasza:
Ha egy kicsit csúszik a generátor ékszíj akkor se tölt rendesen. De nem kell hogy nyikorogjon. Lehet hogy még nem nyikorog de már csúszik. De ha az önindító forog rendesen akkor valami más baja van. Mérd meg a feszültséget voltmérővel. És ha kevés tedd rá a töltőre egy éjszakára. Én úgy szoktam este olyan kilenc körül ráteszem és reggel hat körül meg leveszem.
Ha nincs akkor ismerősnek jóbarátnak szomszédnak biztos van és odaadja kölcsön ha nagyon vigyázol rá.
2009. nov. 23. 05:20
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 A kérdező kommentje:
Köszi! Tényleg, az akksiban (miért) nem fagy meg az ioncserélt víz?
2009. nov. 23. 09:00
7/9 anonim válasza:
Az ólomakkumulátorban elektrolitként desztillált vízzel hígított kénsavat használnak. Mivel a tömény kénsav sűrűsége (1,85 kg/dm3) sokkal nagyobb, mint a vízé ( 1kg/dm3), a keverék sűrűsége jellemző a hígítás mértékére. Az elektrolit sűrűségének az akkumulátor üzeme szempontjából van egy optimális értéke. Ez az optimális érték a különböző rendeltetésű akkumulátoroknál (pl. postaüzem, gépjárműhajtó, -indító stb.) bizonyos határok között változhat az akkumulátorok lemezeinek eltérő kialakítása miatt. Gépjármű-akkumulátoroknál a legfontosabb követelmény, hogy kicsi legyen a belső ellenállás, ill. az elektrolit a lehető legjobb vezetőképességű legyen. A legjobb vezetőképesség 1,24 kg/dm3 sűrűségnél adódik. Gépjármű akkumulátoroknál a feltöltöttségi fok bizonyos határok között változik, ezért a teljesen feltöltött állapothoz tartozó savsűrűséget 1,285 kg/dm3 értékűre választják. A savsűrűséget ma általában kg/dm3-ben adják meg, régebben ún. Baume-fokban fejezték ki. Az előirt hígítású kénsavnak a jó vezetőképességen kívül olyan előnye is van, hogy csak igen kis hőmérsékleten fagy meg. A nagyon kisütött akkumulátornál, ha a savsűrűség 1,1�1,2 kg/dm3 értékre csökken, egyre reálisabb a fagyásveszély. A fagyás következtében az akkumulátor lemezei károsodnak, sőt az akkumulátor tartálya is szétrepedhet. Elektrolit készítéséhez csak előírt tisztaságú kénsavat szabad használni. A minőségi követelményeket az MSZ 902 tartalmazza. Hasonló minőségi követelmények vonatkoznak a desztillált vagy ioncserélt (vegyi úton tisztított) vízre is. Ennek követelményei az MSZ 11488-ban találhatók. Ugyanezek a követelmények vonatkoznak az utántöltéshez használt desztillált (ioncserélt) vízre is.
2009. nov. 23. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
A hűtőfolyadékot 2 évente cserélem: mivel ken és tisztít is, ezen hatás pedig idővel csökken, a gyártók a gépkönyvben elő szokták írni a cserét. Motoroknál ez két év, így maradtam annál.
Nehezebb indulás: akksi (ha gondozást igényel, utántölteni), olaj viszkozitása lenne, amit elsőként hunyónak néznék.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!