Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Alvázvédő viasz vagy bitumenes...

Alvázvédő viasz vagy bitumenes vagy?

Figyelt kérdés

Ecsettel kenném le,ami tovább tart?

Vagy nincs különbség, olcsóbb illetve drágább között csak a márka miatt nem venném meg,de ha tényleg jobb akkor megveszem!

Egy 13 éves autó lenne lekenve,sztem nem igazán kenték le mostanság elég elhanyagoltnak látszik.


előre is köszi



#rozsda #viasz #alváz #alvázvédelem #autó alváz #autó alváz védelem
2013. dec. 3. 17:49
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem az nagyon nem jó megoldás mert az anyag pont oda nem jut ahová nagyon kéne.
2013. dec. 3. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

akkor hogyan kéne?

Kenve vastagabb a réteg ha jól gonolom

2013. dec. 3. 17:57
 3/9 anonim ***** válasza:
Elvileg szórják, több rétegben. Én magamnak kentem, teljesen jó úgy is. Motip, vagy Body márkájút vegyél, ezek bitumenesek.
2013. dec. 3. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Rosszul gondolod. Öreg autónál, ha már megindult a korrózió, lekenés csak szó szerinti rozsdavédelmet jelent, jól megvádi a rozsdát, aki a zárt helyen jól csámcsoghat a bezárt nedvességben.-

AZ időjárás most már abszolut nem kedvez az ilyen manővereknek, hideg van.

Mi nyáron csináltuk:

1: alapos gőzborotvás alsó mosás, hogy minden sár, por, zsír, trutymó lejöjjön.

2: Állt az autó pár napot a jó nyári melegben, hogy teljesen kiszáradjon.

3: ahol az alján a festés, gyári védelem sértetlen volt (taposólemezek, meg úgy általában a kasztni közepe) békén lett hagyva. Többi helyen a rozsda alaposan és maradéktalanul (ez a két szó fontos, ha nem válallod be, el se kezdd) el lett távolítva. Tank és kipufogórendszer is leugrott, ezek külön lettek lekezelve, drótkorong és alvázvédő, drótkorong és cink spray, majd hőállő ezüst segítségével.

4: Miután az alján minden elképzelhető és el nem képzelhető helyről ki lett takarítva a rozsda, jött a zsírmentesítés (csak tiszta felületen szeret tapadni az alvázvédő) az összes felület, zeg-zug alapos nitrohigitós rongygyal történő letörlésével (5l nitró, és egy 15 kilós ronygbála fele ráment)

5: na és csak most jött az alvázvédő, Teroson kódszámot már nem tudok, de a sima fekete két régegben 24 óra (nyári, kánikulai óra) száradással, majd erre egy rücsi réteg. Után haygtuk békén kötni, mielőtt patentekkel miegyebekkel nekiálltunk volna visszarakni az első, hátsó lökhátítót, miegymást. (természetesen a műanyag doblemezek leugrottak, a feltárult üregek állapottól függően patikatisztára lettek takarítva, nedves földszerű koszra nincs értelme fújni)

6: Üregvédelem Teroson soha meg nem száradó, mindenhova bekúszó viasszal. Kell hozzá egy kompresszor, meg egy spéci szórófej hosszú hosszú csővel. Ki kell szedni a hossz és kereszttartókból pár helyen a technikai furatokból a műanyag dugót, és ott lehet elmenni a csővel erre is, arra is, ameddig a cső ér. Kifújtuk az összes hossz- és keresztmerevítőt, A, B és C oszlop üregeit, sárvédők és doblemezek közti nagy üregeket elöl is, hátul is, meg ahol még üreget találtunk. (Dugót ki, zseblámpa bevilágít: száraz? igen? akkor ide is fújunk.) Az elégséges mennyiség megállapítása kb. a seggébe fújjuk ameddig a füléből nem folyik eljárással történt.

7: Legvégül az ajtókárpitokat szedtük le, és fújtuk ki az ajtók belsejét viasszal.


A "reggel behozza, másnap délután viheti" alváz- és üregvédő műhelyek gyors munkája kizárólag új vagy nagyon újszerű autóknál ér valamit, megelőzés céljából.

Ha egy már rozsdásodni kezdő autót csak lekensz, attól legfeljebb a lelkiismereted nyugszik meg, a rozsda terjedési sebességét nem fogja befolyásolni.


A fenti sztori is egy pár hetes történet volt, de meg kellett csinálni. Én sem önként és dalolva vágtam bele, de vagy most ez, vagy két év múlva lakatos.

2013. dec. 3. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

húha, előző válaszoló!


Én a 13 éves autómat egy egyszerűen lemostam alulról, aztán 1 rétegben átkentem bátyám tanácsára ecsettel. Kb 4 óra alatt megvolt minden. Lehet hogy nem lesz elég?

2013. dec. 3. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Ha megelőzni akartad a rozsdát, ép volt a festék, akkor megvédi az ép festéket a kavicsok, stb által okozott sérülésektől. Mondjuk egy kiadós alsó mosás után 4 óra alatt nem lesz minden zug porszáraz, és ha a nedvességre kensz...


Az én esetem más volt, voltak tenyérnyi felületi rozsdás részek, arra kenhettem volna akármit... (voltak már kertkapun rossz tapasztalataim a különféle rozsdagátló, rozsdaátalakító csodaszerekkerel, többnyire a rozsda észlelését akadályozták meg...)

2013. dec. 3. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Herceg Ferenc válasza:
53%
Legjobb rá a trafóolaj!!!
2016. dec. 7. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Bitumenessel szoktam lekenni úgy hogy előtte jól lealapozózom az alvázat úgy ahogy van. A küszöbökbe pedig vagy egyszerűen beöntöm vagy befújom a szert a végén található gumidugóknál had folyon majd a végén ecsettel szétkenem a küszöb alsó élén. Persze ez nem profi meló, de ha nincs festékszóró ez is több mint a semmi.
2017. júl. 9. 04:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Fáradt olajat melegítsetek össze marhafaggyúval meg kiselejtezett mézzel, csodákra képes! A nyest is messzire elkerül!
2021. jún. 9. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!