![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nyilván ez attól függ hogy a világon hol vagy, és hogy egyáltalán milyen buszokról beszélsz, ez ugyanis sajnos nem derül ki (mondjuk nem is lennél ekkora fogyatékos ha kiderülne).
Ha a buszt mint tömegközlekedési eszközt kérdezed, akkor ezeknek az új Volvo buszainknak 6-12 hengeres változatai vannak, 290től 320 lóerőig.
A régi Ikarusz-ok motorja soros 6 hengeres, 192től 220 lóerősig.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Utána jártam neked: [link] (ez a Citaroról szól)
Volvo 7700 [link]
Ikarus 260 [link]
Ikarus 280 [link]
Ikarus 280T [link] T
Most többet nem linkelnék, biztos tudod te is használni a googlet. Kb 300 lóerősek (alulról). Nem nagyon akad olyan ami megközelítené a 400 lovat. Ezeknek inkább a forgatónyomatéka a nagy. 1200-1700-ig. Köbcentire is 6000 felett vannak bőven. Citero a maga 10 ezer köbcentijével.
Aki utazott már rajta az érzi, hogy milyen jó. Teljesen mintha új autóba ülne. (Legalábbis az első hetükön ilyen volt.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én annyit tennék hozzá az előzőekhez, hogy a buszok teljesítménye leginkább a felhasználásuktól függ. Egy városi szóló buszhoz ma sem szükséges 250 erőnél több, a 18 méteres csuklósokhoz viszont már szükséges minimum 300 paripa, hogy ne egye le az üzemeltető haját ( úgy mint a BKVs Volvo 7700A-k ).
Helyközi forgalomnál sem mindegy, hogy mindenhol megállós gyűjtőjáratra kel a busz, vagy egy autópályázós intercity járatra. Az előbbi ritkán megy 70 fölött, a másik pedig elég sokat 100 körül. Itt már azért akadnak erős jószágok pl a régi E98-akban is volt már 400-420 lovas motor.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Általában 200-400 lóerősek, de a forgatónyomatékuk 1200-2000Nm, amit már 1100-1200-as fordulaton leadnak.
Hogy milyenek voltak az Citarok az első hetünkben arra már nem emlékszem, mert nálunk az már jó 10-15 éve volt. Kb 4-5 éve ki is égett egy, benne volt a híradásokban. Ha Pesten járok, leginkább nosztalgiából ülök föl egy jó öreg 280-as Ikarusra, mert nálunk azokat már rég nyugdíjazták.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!