A szupersportkocsiknak is részt kell venniük törésteszteken? Ha igen, akkor miért nincsenek olyan adatok és videók róluk az interneten, mint egy átlagos kocsik töréstesztéjről?
Az átlagember "törésteszt" címszó alatt az EuroNCAP tesztjét érti. Ez egy gyártóktól független szervezet, ami kereskedelmi forgalomból vesz autókat, azokat töri és értékeli a saját módszere szerint. Erről vannak videók, képek, az itt szerzett csillagokkal volt tele az autósvilág sajtója, amíg el nem jutottak odáig, hogy majd' minden típus ötcsillagos minősítést kapott.
De nem csak ez létezik, mint törésteszt. Egy új típus kísérleti példányai közül a gyár is összetör néhányat, hogy vizsgálja a passzív biztonságot. Nincs ez másképp a sportkocsiknál sem, ott is elhalálozik 1-2 prototípus, mire elkészül egy új autó. De a gyár saját töréstesztjeit nem nagyon szokták publikálni, az megmarad a fejlesztőknek, elemezgessék ők.
Az EuroNCAP egyébként igyekszik a lehető legtöbb autót tesztelni, de nem tud mindent kipróbálni. Mivel ki kell fizetniük az összetört autót, ezért a nagyon drága, exkluzív autók tesztjét nem engedhetik meg maguknak, inkább az olcsóbb, könnyebben elérhető tömeggyártmányokra helyezik a hangsúlyt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!