Simsonosok! Tudnátok segíteni? (több kérdés, kicsit hosszú lett)
Nemrég tettem le a segédmotoros vizsgát, és a napokban tettem rövidebb utakat a motorommal, mely egy Kr51/2N Schwalbe. Igyekeztem nagyon vigyázni rá, mert 1981-es évjárata ellenére elég megkímélt állapotban volt.
Mivel a moci már tavasz óta megvan, és utoljára nyáron volt berúgva, az egész ott kezdődött, hogy nem lehetett megforgatni a motort. 3-asban előre-hátra toligálva, fémes sercegő hang kiséretében sikerült megmozgatni a dugattyút, és pár rúgás után már indítható is volt. (Helyesen jártam el?) Robogón vizsgáztam, és még kissé szokatlan a váltó: 1-esből felfelé kapcsolva általában átugorja az üres fokozatot, ez üzemszerű? Milyen jó tanácsokkal tudnátok ellátni a sebességváltóval kapcsolatban? A kipufogó végén a lerakódott (lefolyt) olajos trutyi mire utal?
a fémes recsegős hang nem tudom mire utal, érdemes lenne legalább a hengert lehúzni, megnézni mi a helyzet a dugóval, nem erőtlen a motor? vagy nem csörög-zörög?
Jók ezek a turbós blokkok, nekem is van egy 68-as sztárom, átépítés alatt, bele volt rohadva a dugó 20 év állás után 10k ból újra menetképes volt.
A többi tünet normális, a váltást majd megszokod.
Széles utat:)
Szerintem a hosszú állástól picit berozsdásodott a henger és ezért fordult át nehezen.
A váltó úgy jó ahogy van. 1-esből ha felváltasz akkor át kell ugrania az üreset, kivéve ha nagyon finoman és csak picit húzod fel a váltókart. A trutymó keletkezése üzemszerű, mindnek ilyen.
"fémes sercegő hang kiséretében sikerült megmozgatni a dugattyút, és pár rúgás után már indítható is volt. (Helyesen jártam el?)"
Ha egy motorból fémes sercegő hangot hallasz, akkor az semmi jót nem jelent, ezért nem volt helyes az eljárás!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!