Ki volt az a dilettáns aki kitalálta, hogy szmogriadó esetén a régi, rossz károsanyag kibocsátású kocsik nem közlekedhetnek?
Tudniillik a gond nem a kocsikkal van, hanem az ócska vegyestüzeléssű kazánokkal, minden szemetet beledobálnak, nem csak falvakban hanem a városban is, és ezért borítja füst, szmog a várost.
Erre az autósokat büntetik, de nehogy a szegény emberek járjanak jól, nekik kell most is letenni a kocsit, mert hát a szegény ember az tud nélkülözni...
Az egész rosszul van kitalálva.
Ti mit gondoltok erről?
Jobb országokban a páros, páratlan módszer van használatban.
Nálunk persze minden másképpen működik, itt a vezetőink maguk felé hajlanak. Mivel ebbe a páros-páratlan játékba ők is beleesnének, így más módszert találtak ki: a környezetvédelmi besorolás matricájának színét. Mivel többnyire néhány éves autókkal járkálnak, így esélytelen, hogy ebbe beleesnének.
Végül mielőtt valaki irigynek nevezne, zöld matricás az autóm.
Minden kormányzati intézkedésnek két célt kell szolgálnia. Az egyik az eredeti cél - jelen esetben a légszennyezés csökkentése. A másik pedig a választók meggyőzése. Lehet ugyanis egy környezetvédelmi rendszer akármilyen hatékony, ha a tisztelt állampolgár nem érti, hogyan működik, nincsenek látványos, jól reklámozható fogások, abból nem lesz újraválasztás.
Itt ez utóbbi cél kerekedett felül. Adott a probléma: mikor kitör a fűtési szezon, szél- és esőmentes időben villámgyorsan kiakadnak a légszennyezettséget mérő ketyerék a nagyvárosokban. Ez ellen pedig tenni kell.
Na de mit tegyenek? Azt nem tilthatják meg, hogy fűtsön a nép, meg csak nem fagyhatnak. Berepül a román kályhába a PET-palacktól a lyukas gumicsizmán át a döglött kutyáig minden, mert "jaó meleget ad az is, mama, fára meg mán nem tellik" (meg ugye minek is, mikor van hulladék), a kéményekből jön a rettenet (talán még közepes aktivitású radioaktív hulladék is van benne, a franc se tudja), a szálló por koncentrációját mérő műszer kijelzője pedig megtelik 9-esekkel, mer' ilyet még ő sem látott.
Kell keresni valamit, amit a legegyszerűbb kisnyugdíjas/panelproli is megért. A megoldás: az autósok! Hát persze, hogy az autósok! Füstölnek, min' az állat, bőgetik a motor hajnal 3-kor, ótókáznak fel-alá, mikor mán 400 Ft a benzin literje - ugyan miből telik nekik erre meg az adóra? Mikor én havi 60-ért robotolok három műszakba'? Kapjanak csak a burzsujok! Hadd szívják meg jól, ne kocsikázzanak itt fel-alá, ne füstöljék tele a levegőt!
A fenti gondolatmenetet bármelyik széleskörű szavazóbázis bármely tagja könnyen magáévá tudja tenni, az ő kedvüket pedig nagyon szereti kiszolgálni a politika.
Kedves utolsó, szted a szegények szórakozásból járnak autóval? Legtöbbjüknek munkaeszköz, vagy csak azzal tudnak eljutni.
Pl. pizzafutárok, szórólap meg egyéb terjesztők, sofőrszolgálatosok, asztalosok, üvegezők, kertészek, stb.
Vidéki kicsi faluban lakók, ahol nagyon ritkán van busz, esetleg mikor végeznek már nincs is. Mozgásukban korlátozottak, stb
A fent említett emberek közül egyet sem láttam még új autóval...
Amúgy a BKV jogos, a légszennyezés nagy százalék csinálják ezek a hulladék buszok, csak hát azt nem lehet kilőni.
Viszont a sok régi bontószökevény dízelt is ki kéne kapni, de nem csak szmogriadókor, hanem úgy általában is. Nem egyszer érzem, hogy elmegy mellettem egy, és ba$sza a tüdőmet. Nem beszélve a sok tuner kreténről, aki meg annál büszkébb, minél jobban kormol.
"Amúgy a BKV jogos, a légszennyezés nagy százalék csinálják ezek a hulladék buszok"
Ez biztos, ámde a reggeli dugóban egy 100-120g CO2/km-es emmiszzióval rendelkező autóban ül egy ember (jó esetben 2), addig a BKV ócskavasaiban összezsfúlnak 100-150 embert is ha kell, így az egy főre eső légszennyes valószínűleg már nem lesz olyan nagy - egyébként eggyetértek, valóban légszennyező járművek, de 10-20 személyautó simám összehozza azt a szintet, mint az Ikarus/Volvo. Szerintem amúgy teljesen helyes ez a környezetvédelmi rendelet, én csak azt sajnálom, hogy nem alkalmazzák. Magyarországon amúgy sajnos szinte mindent a környezetvédelem elé helyeznek, tehát amíg nem szigorítanak a szabályozáson, nem is látok rá reális esélyt, hogy túl sok szmogriadó bekövetkezzen - pedig szükség lenne rá, hogy az emberek kicsit feleszméljenek és ne csak anyázzanak a nagyvilágba.
"Tudniillik a gond nem a kocsikkal van, hanem az ócska vegyestüzeléssű kazánokkal, minden szemetet beledobálnak, nem csak falvakban hanem a városban is, és ezért borítja füst, szmog a várost."
Los Angelesben is? Tokióban is? Meg Londonban is? Ott is van szmog, de nemhiszem, hogy túl sok vegyestüzelésű kazánt használnának a helyiek. Budapest problémája elég sokrétű, részben az ipar és részben a közlekedés tehető érte felelősse - s valamennyire biztos benne van a lakossági emisszió is, de ez vajmi kevest nyom a latba.
"Jobb országokban a páros, páratlan módszer van használatban. "
Nem, jobb országokban most éppen olyat vezetnek be, hogy rossz besorolással be sem mehetsz majd a nagyvárosok belső környékeire, ha nincs szmogriadó, akkor sem.
A kettő ráadásul nem zárja ki egymást, szmogriadóban tiltani lehet mondjuk egyik nap a páros, másik nap a páratlan rendszámú autókat, de közben az összes fekete és piros matricást is.
Egyébként ne vicceljünk már, 96-tól már minden autó legalább kék matricás, és a 96-os autók piaci értéke 300 ezer körül van, innen meg már alig van árban lefelé a még régebbi autóknál. Szóval kimondottan szűk réteg az ilyen öreg autósok, és főleg már nem anyagi jellegű megfontolás áll mögötte. Arról nem is beszélve, hogy Budapesten kívül nem nagyon van ilyen, hogy szmogriadó esetén kitiltják a piros és fekete matricás autókat, Budapesten viszont sűrű tömegközlekedés van, amit az ilyen kocsi tulajdonosoknak csak abban a rövid időszakban kell igénybe venniük.
Szóval teljesen felesleges a rinya. A fűtés meg némileg fontosabb, mint a tömegközlekedésnél jobb, gyorsabb autózás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!