Gilera Runner 180ccm 2T Robógoban miért törött el az olajpumpa hajtó fogaskerék?
[link] jpg
A motor nem rég lett felújítva, kb 100km mentem vele felújítás óta, és eltörött a fogaskerék.
Előtte nem volt vele semmi gond, mármint a fogaskerékkel, amúgyis a főtengelyre van ráhúzva, szóval sem megszorulni, sem erőhatás miatt nem tudna eltőrni..
Aki ismeri a robogókat, az tudja hogy miről beszélek.
Szinte semmi terhelést nem kap, és mégis eltört.
Most rendeltem újat, meg hozzá az ékszíjat amit hajt, de félek hogy nem e valami meckanikus hiba miatt tört el, és az új alkatrészek nem e fognak megint tönkre menni.
Még az a jó, hogy ha nincs olajpumpa hajtás, akkor a vízpumpa sem megy és látni hogy melegszik a motor, mert kölön olajozás megszűnését semmi nem jelzi, a hőfokot legalább látni..
Ha valaki tudna esetleg tanácsot adni, azt szívesen meghalgatnám, mert nem szeretném ha ez miatt a hiba miatt beállna a motor, mert több mint 100ezer forintott költöttem a blokjára, és csak 100 km-t mentem vele :/
Hogyhogy miért?
Azért, mert semmi sem örök életű.
Az ember is "kopik", ezért halunk meg, pedig mi képesek vagyunk valamilyen szinten újra előállítani a legtöbb sejtünket. A fogaskerék viszont nem képes újratermelni azokat a polimerizált szénhidrogéneket magától, amiből készült (a képről legalábbis úgy tűnt, hogy valamiféle műanyagból van ez az alkatrész)
Az pedig, hogy szerinted semmi terhelést nem kap, nem igaz, ha meghajt valamit. Valamilyet kap. Tehát el fog fáradni, nálad ez éppen most következett be. Ennyi.
Figyelj, ez egy edzett fém fogaskerék, keményebb anaygból van mint egy cobalt-chrome fúrószár..
A meghajtás terhelése meg egyenlő a nullával, (egy ilyen kemény és edzett anyaghoz képest) 7mm széles, és 3mm vastag karkötő méretű pici szíjat hajt meg..
A robogó szervízben azt mondták, hogy pont ez az alkatrész az, ami aztán soha nem szokott tönkre menni, meg kopni nem kopik, mert a gumi nem koptatja.
Szóval elsősorban olyanok válaszát várom, akik értenek a robogókhoz, és tudják ennek a az alkatrésznek a mechanikai működését.
Mert lehet valami szerelési hiba miatt törött el, esetleg túl erős volt a légkulcs nyomatéka mikor meghúztam a varió váltó anyacsavarját?
Vagy esetleg a varióváltóval lenne valami hiba?, mert közvetlen hozzáér a fogaskerékhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!