Opel Vectra B 1,6-os Benzines 2001-es évjárat. Valaki tud segíteni abban, hogy mit kell róla tudni, mik a betegségei?
Én hamarabb támaszkodom a gyári értékekre min egy konkrét személy tapasztalatára. Annyi mindenkivel találkoztam már aki kevesebbet állít az autó fogyasztásáról mint az a valóságban lenne.
Én azért írtam a 10 lityót városban mert nekem is B vekim van csak dieselben, de mikor kocsit vettem akkor még sokáig nézegettem a benzines vekiket is. És a fogyasztási adatok miatt döntöttem a diesel mellett. Találtam még másik oldalt is, ott is a városi fogyasztást 10 fölé írják.
# 10
Azt azért tisztázzuk hogy te a 10-es válaszodban átlag fogyasztásról írsz, én meg kizárólag városi fogyasztásról.
A gyári értékek sokszor tévesek. Jó példa erre a Citroen AX, kisautó, 70-es évek végi technológia, gyári értékei legkisebb 1.4-es dízelmotorral városban 5,5 , legkisebb ezres benzinnel 6.5 volt.
A gyakorlatban: Városban a dízel 4 literrel, a benzines pedig 5,5-el beéri, teljesen átlagos vezetéssel.
De sok ilyen van. Az én kocsimat (2007-ben vettem) lehetett kapni a régebbi, nem vvti technológiás motorral (de az sem fogyasztott 10-et városban) meg az újabb, vvti-vel. Majdnem félmillióval került többe nekem, de nekem megérte, mert jobb fogyasztás mellet kaptam a 110 lovas motor helyett egy 125 lóerőset. Gyakran járok országúton is, előzésnél hasznos tud lenni.
Nem lehet, hogy azért akarod telebeszélni a kérdező fejét ezzel a szó szerint hihetetlen, 10 literes fogyasztással, hogy magadat megnyugtasd, mennyivel jobb a dízeles Vectrád? Csak kérdezem.
# 10 Nem, városit írok. Úgy értettem, 7,5l-es városi fogyasztásom van, de ez átlag, mert ez lehet 2-3 deciliterrel több, de akár kevesebb is. (Tegyük hozzá, hogy nem téli időszakról beszélünk.)
Ez egyébként nem olyan hihetetlen, ha ismered a vvti technológiát, ez az egyik legétvágytalanabb benzinmotor jelenleg. Nem véletlenül fejleszti ezt az utóbbi 6-7 évben a toyota.
Látod, ha sima szívódízel lenne, 6 körül eljárkálnál vele városban :)
A TD motor sem rossz egyáltalán, nem nagyon romlanak el azok a motorok. Sok ismerősömnek van ilyen kocsija.
Nekem mondjuk esedékes lassan a kocsicsere, de nem hiszem, hogy dízelt veszek. Valószínű, hogy az Avensist, ugyanezzel a motorral, ami most van a kocsimban.
Lehet hogy szívódiesellel kevesebből eljárkálnék, de a TD jobban megy.☺ Ez sem egy erőgép ebben a kaszniban de legalább 2000 fölötti fordulaton magára talál. Én azért döntöttem a diesel mellett mert volt 5-600 000-em kocsira, és ebből a típusból még belefért egy viszonylag jól felszerelt B vectra. Ráadásul ez még hagyományos adagolós, nem olyan bonyolult mint a mai modern dieselek. Múltkor én cseréltem az adagolójában tömítést.☺ Ami még vonzó számomra hogy gázolajat néha fel lehet lelni 300 forintért is kamionosoktól, buszosoktól, vagy mezőgazdasági gépen dolgozóktól.
Egyébként motorikus bajom még nekem se volt vele, hacsak az adagolóban kicserélt tömítést (pár 100 forint volt) nem vesszük annak. Vásárlás után a klíma javítása volt húzósabb összeg. A központi zárat kellett még megcsináltatni. Már egy ideje minden jól működik a kocsiban. Az én igényeimnek teljesen megfelel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!