Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a baj az 1-es fokozattal?

Mi a baj az 1-es fokozattal?

Figyelt kérdés

Suzuki Swift 1,3-as, 1998-as évjáratú.

Az egyes fokozattal van gondom. Amikor forgalomban megyek vele és úgy alakul, hogy egyesbe kell visszakapcsolnom, elsőre rendszerint nem megy, tehát érzem, hogy akad, szorul, érezhető az ellenállás, szóval nem ugrik be a helyére. Ez csak forgalomban fordul elő, amikor indítok és úgy teszem egyesbe, nincs semmi gond (oké, egy minimális kis ellenállás van, de nem abnormális). Ha forgalomban kinyomom a kuplungot, majd újra benyomom, könnyebben, normálisan betudom tenni egyesbe.


Egy hónapja vettem az autót, munkám miatt még nem sikerült elvinnem szervizbe vezérműszíj-, olajcserére, stb..


Szerintetek mi okozza a gondot? Kuplung vagy a váltó fogaskerekek? Esetleg olaj?


Ui.: nem kell megemlíteni, most már napokon belül viszem szervizbe az autót, ha törik, ha szakad. :)


2013. nov. 8. 17:45
1 2
 1/11 Sinead ***** válasza:
A forgalomban megállsz és úgy teszed az 1-est, vagy gurulás közbe?
2013. nov. 8. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Nem állok meg, gurulok néhány métert, közben felengedem a kuplungot és újra benyomom, ilyenkor vált rendesen.
2013. nov. 8. 17:56
 3/11 anonim ***** válasza:
90%
gurulás közbe már 2est rakunk
2013. nov. 8. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Oké, de ha pl.: megállok egy stop táblánál, vagy pirosnál, akkor visszateszem egyesbe.
2013. nov. 8. 18:22
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Semmilyen autót sem szabad menet közben 1-be tenni, és hogy nehezen tudod betenni 1-be, az azért van, mert menet közben teszed. Nem az autó hibája, de idővel tönkreteheted a váltót.


Stop táblánál sem még menet közben teszed 1-be, hanem mikor már megálltál.

2013. nov. 8. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
Semmi baja a váltónak. Az 1-es és a hátrameneti sebességek nem szinkronizáltak, pont azért hogy menet közben ne nagyon lehessen véletlenül beleváltani. Teljesen normálisan működik a váltód.
2013. nov. 8. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Oké, akkor rosszul fogalmaztam. Nem menet közben teszem egyesbe. Miután megállok egy stop táblánál, piros jelzésnél, akkor teszem egyesbe.

Szóval ezek után?

2013. nov. 8. 20:00
 8/11 anonim ***** válasza:
Próbáld ki, hogy ha előbb lehúzod kettesbe, és onnan tolod egyesbe, akkor könnyen beveszi-e. Ha igen, akkor valószínűleg kopott vagy tört a szinkrongyűrű a váltóban. Ha hozzá tudsz szokni, hogy ezen a módon váltasz egyesbe, akkor még évekig probléma nélkül el lehet menni vele. Ha nem, akkor számolj azzal, hogy a váltót le- és fel kell szerelni, valamint szétborítani a gyűrűcseréhez, akkor már érdemes a váltóolajat is cserélni, ez így eddig alapból 30 ropi körül lesz, és akkor még nem vettél bele semmi alkatrészt sem.
2013. nov. 8. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Ne próbálj kimenekülni a hülyén feltett kérdésedből.

Ezt írtad:

"Ez csak forgalomban fordul elő, amikor indítok és úgy teszem egyesbe, nincs semmi gond (oké, egy minimális kis ellenállás van, de nem abnormális)."


Utána ezt:

"Oké, akkor rosszul fogalmaztam. Nem menet közben teszem egyesbe. Miután megállok egy stop táblánál, piros jelzésnél, akkor teszem egyesbe.

Szóval ezek után?"


Kicsit ellentmondást érzek, mert azt írt6ad, hogy ha megálltál, akkor semmi gond. Másodszor pedig azt,hogy akkor is gond van.


A helyzet az hogy tányleg gond van, nagy baja van az autónak: van neki egy hülye gazdája, aki ha rávezetik jóindulatúan hogy butaságot csinált, azonnal kiderül hogy nem csak buta, hanem hazudós is.


Mond már meg barátom, mi a fene bajod lett volna attól, hogy ha kiderül hogy nem, tudtad, hogy mozgó autót soha nem teszünk be 1-esbe? Semmi. Ehelyett újradefiniálod a problémádat, és nem létező jelenséget próbálsz létezőként eladni, csak hogy mentsd a virtuális fórumbeli személyiséged tekintélyét, a többiek meg hadd agyaljanak csak a feladványodon.

Megtanultad, mozgó autót csak kettesbe teszünk, ennyi. A többi a te utólagos hülyeséged.

A képességeidből nem nézem ki, hogy elsajátítsd a dupla kuplung gázfröccsel kombinálva egyesbe tevést. Nekem 10-ből 10-szer sikerül reccsenés nélkül akár még 25-30 km/h-nál is, ha egy hosszabb és meredek emelkedőn nem akarom megégetni a féket, a kettes motorfék pedig kevés...

2013. nov. 8. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Ácsi kedves utolsó... hozod a gyakori színvonalát.


Egy: először is tényleg nem tudtam, hogy mozgó (illetve nagyon lelassult) autót nem szabad egyesbe tenni. Vállalom, nem tudtam, nincs ezzel semmi gondom. Ha ciki, ha nem.


Csak, hogy tiszta legyen: eddig gyakran csináltam úgy, hogy ha pl. be kellett kanyarodni valahova és megkellett várnom a szembejövő forgalmat (de nem kellett teljesen megállni, csak lelassulni), akkor egyesbe tettem.

Vizsgán is így csináltam, soha nem szóltak, tényleg nem tudtam, hogy butaság, amit csinálok. Ezek szerint mégis. Vállalom.


De: csináltam sokszor ezt a hibát az autóval és akkor nem volt semmi gondja (persze lehet, hogy ezektől jött ki most). Azért is tettem fel most a kérdést, illetve azért kezdett el most zavarni a jelenség.


Valamint még mindig nem egyértelmű szerintem.:) Tehát induláskor, miután beindítom, ráadom a gyújtást, simán egyesbe teszem, semmi gond. Azonban ha forgalomban váltok le mondjuk egy pirosnál, amikor megkell állni, akkor már nehezen megy, illetve akkor kell eljátszanom azt, hogy kuplung fel, majd ismét be- ekkor már semmi gond, vált.



Ez továbbra is nem létező jelenség? Mert egy héttel ezelőtt valóban az volt...


Valamint: mégis mi a jó büdös francért kezded el verni itt a nyálad a dupla kuplungos indulással? Ki a fenét érdekel ez BARÁTOM? :)

Ha ekkora örömöt okoz neked, akkor élvezkedj erre otthon meg simogasd magad a gondolatra, hogy milyen Jani vagy. De tök feleslegesen mi a francért írtad le, ha nem ezt kérdeztem?


Mindenesetre köszönöm a válaszokat, a szerelő majd megmondja a biztosat!

2013. nov. 8. 23:44
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!