Ilyen sok meghibásodás mennyire elfogadható egy 10 éves autónál?
90 ezer (valós) kilométer van az autóban.
A kötelező szervizen kívül idáig cserére szorult:
-generátor
-szívó cső ny. érzékelő
-lambda szonda e.
-lambda szonda h.
-klíma kompresszor
-termosztát
-gyertya kábelek
-hátsó kipufogódob
-futómű szilent 1db
-kartergázcső
Ez csak nekem tűnik soknak?
És mivel bánjon óvatosabban? Az autó nem dísztárgy.
Ezek közül semelyik tönkremenetele sem köthető a vigyázatlan használathoz:
-generátor
-szívó cső ny. érzékelő
-lambda szonda e.
-lambda szonda h.
-termosztát
-gyertya kábelek
-futómű szilent 1db
-kartergázcső
Ami esetleg emberfüggő lehetett: szilentek (óvatosabban / kevesebbet járdázni), klímakompresszor (nem kapcsolgatni nagy motorfordulaton mert nyírja a klímakuplungot), hátsó dob (esetleg odaverték egy fekvőrendőrhöz)
Mint mondtam, semmi köze a hibáknak a felhasználóhoz. Te csak mondod tovább a magadát... tedd azt.
A tények azt mondják, ha egy _jó_ autüt feltesznek egy fékpadra, és több olajcsere perióduson keresztül nyélházon hajtanak, nem lesz semmi baja.
"Egy autóban semmi nem megy magától tönkre, mindennek oka van. Nem mindegy, mennyit állok a gázon, mert az mérőműszerek tucatjaira van kihatással - nem mindegy, mit tankolok bele, mert az megy át az üzemanyagrendszeren - nem mindegy, hogy első indulás előtt ellenőrzöm-e az autót, mert esetleg időben kideríthető lenne pár hiba. Satöbbi. Mint írtam, a gépek nem szoktak maguktól tönkremenni, a nem megfelelő használat okozza a meghibásodásokat."
A csak gépkönyíből tájékozodó buta ember bemagolt és szajkózótt válasza.
Nem érsz nekem te annyit, hogy tételesen megcáfoljalak.
De azárt azt nem tudom megállni, hogy ezzel a mondattal: "Egy autóban semmi nem megy magától tönkre, mindennek oka van" szembeállítsam a szívócsőnyomás-érzékelő, a termosztát, és a gyertyakábelek tönkremenését.
Kérlek oszdd már meg velünk a tudost, ó kezelési leírások és autók Mestere, hogy kell másképp nyomni a gázt, hogy ezek ne menjenek tönkre. Ismerős 18 évesen és 250 000 kilométeresen gazdasági totálkárosra tört Suzuki Swiftjében az említett alkatrészek még gyáriak voltak, üsd-vágd ridegtartásos melósautó volt.
Hallgatlak.
Kedves utolsó!
A gázpedál nyomkodásával a motorvezérlést szabályozod, aminek a leírt hibák legalább felének köze van - bizony minden autóban lehet olyan módon irányítani a kezelőszerveket, hogy kinyírj valami drága érzékelőt, ne adj Isten akár a motort is megsüsd - az általad leírt tesztet elsősorban a kopásállóság mérésére használják, nem pedig egy végfelhasználói viselkedés szimulálásra. Az emberek hülyék, néha annyira, hogy azt egy gyári mérnök el sem tudná képzelni, így elég nehéz is lenne ezt teljesen kielemezni. Ott vannak a folyadékcsere-periódusok és az általános rendbentartás, amiről mindenkinek gondoskodnia kéne. A gyári hiba lehetősége persze mindig fennáll, de ha már ennyi alkatrész romlik el, ott gyanús, hogy az üzemeltetés módja nem volt megfelelő - pláne azért, mert az Octavia sem a legselejtebb konstrukciók közül való. Ilyen tekintetben az autó sem különbözik sokban mondjuk egy számítógéptől: akadnak emberek, akiknek minden hónapban elromlik rajta valami, másnál meg évekig semmi baj vele - s zömében erről nem a gép tehet. Az nem várható el szerintem x millió autótulajtól, hogy A-tól Z-ig legyen tisztában a forgattyús mechanizmus, befecskendezés, járműelektronika, stb. összes vívmányával, épp ezért célszerű a haszn. utasítás elolvasása, mert abból egy zöldséges, takarítónő vagy pincér is megérti, mit szabad és mit nem. Járművet üzemeltetni nem lehet megszokás alajpán - nem egy olyan eset volt, ahol az öreg, szocialista járgányokon tanult nemzedék tagjai a leghülyebiztosabb dolgokat is képesek voltak hazavágni egy új, modern autóban, mert ők ahhoz voltak szokva, hogy a Wartburg/Lada szivatóval mindent bír (mj.: az itt leírt alkatrészek többsége pont olyan, ami a régi konstrukciókban még nem volt, vagy más elven működött). De hogy egyszerűbbet mondjak: a dízel autóba benzint vagy benzin autóba dízelt tankolás is mindennapos dolog kishazánkban - gondolom erről is az autógyártók tehetnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!