Mi történik ha 150 km/h-s tempónál visszaváltok 2 esbe?
Hát a benzines motorok alapvetően olyan 6 és 7 ezres esetleg 8 ezres fordulat tájékán tiltanak, ennél nagyobb terhelést nem igazán bírna el se a váltó adott fokozata se a motor - a dugattyúk, a szelepek, vezérműszíj. 150-nél ha visszaraknád 2-esbe az legalább 9-10ezres fordulatot jelentene. Persze az elektronika leszabályozna de a pillanatnyi fordulat túl nagy lenne. Jó esetben csak elszakadna a vezérműszíj, és ha vannak hidrotőkéid nem feltétlenül mennek szét a szelepek.
Rosszabb esetben eltörnek a szelepszárak, esetleg kiszakad a váltó a helyéről, besül valamelyik dugattyú a nem megfelelő kenés miatt (az olajpumpa sincs ekkora terhelésre tervezve).
nagyjából ennyi.
Olyan magasra ugrik fel a fordulat, hogy a vezérlés valószínűleg megadja magát, de dízelnél is szerintem kapna a motor rendesen. Valamint minden erőátviteli alkatrész.
Nem próbáltam még, egyszer volt csak, hogy 5.-k helyett félre váltottam 3.-ba, hát volt egy kis motorfék, de azonnal kuplungoltam, de volt fékhatás bőven!
Én a vátómat törtem mocinál mert satut toltak elöttem én meg nem csak fékezek de folyamatosan is visszaváltok és túl lentre mentem vele,így valami eltört.
Szerintem kocsinál sem egészségesebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!