Simson s51-em van és meg akarom csinálni 5 sebességesre! Az 5-ik fogaskereket megtudom venni motorosboltban is? Kell ezen kívül valamit módosítani vagy venni hozzá?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mivel nincs sok szabad hely, ezért kb. az összes többi sebességhez is keskenyebb fogaskerekek kellenének. Na meg kell másik tengely, másik vonóék, másik kapcsolódob valószínűleg.
Inkább csináld meg hosszabbra a szekunder áttételt, azaz cseréld ki a kis lánckereket... Sokkal-sokkal olcsóbb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Láttam már ilyet ,megoldották valahogy de asszem kint valahol gyártottak belőle de azért nem lett jó mert ez már maga egy szériahiba lenne szerintem.
Ezért nem érdemes széthúzni a blokkot,inkább variálj az első és a hátsó láncáttétellel,esetleg a kerekek méretével.
Megéri berakni az 5.-et. Nálam 60/4-es hengerrel, gyári kupifogóval, 16N1-es nem piszkált karburátorral, nagyon jó kis 65-ös utazója lett. Hosszú 5-ös van belerakva. Ha nagyon forgatom akkor mentem már vele 80-at, enyhe hátszéllel :D
Annyit érsz vele, hogy nem kell forgatnod mint az állat, nem pörgeted szét, és röhögve tartod a budapesti forgalmat is, miközben a többi simsonos meg alap robogós mellett mész vele mint a golyó. Mivel megmarad a 4. és a módosítatlan 15-ös első fogaskerék, nagyon dombosabb helyeken sincs vele gondod, voltam vele párszor a pilisben meg a bükkben, de néha az óvatosabb autósok tartottak fel. Persze ésszel meg füllel kell a megfelelő fordulaton kapcsolgatni felfele.
Szóval nem fogsz tőle 100-at menni, nem tudod kiforgatni 9-ig a blokkot (csak kb 7-ig...), de kevesebbet fogyaszt,és hosszabb élettartalmú a blokkod
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jól gondold át hogy mennyit költesz rá!Azt a pénzt soha nem fogod visszakapni még akkro sem ha eladod a masinát!
Jobb erősebb gépet akarsz? Sokkal biztonságosabb és megbízhatóbb ha leteszed a jogsit mondjuk a1-re és veszel egy 125-ös gépet vagy nagyobb jogsit és nagyobb gépet! Tapasztalatból írom,nem éri meg így tunningolni semmit sem mert állandóan lesz valami gyíkja,tudod akkor a legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb egy masina ha mindene gyári és úgy is használod.Ha nem elég a motord sebessége,ereje akkor jobb megoldás a kategoriaváltás!Hidd el abban már lesz is élvezet és biztonságosabb a sebesség is.
De ha még is tuning mellett maradsz akkor javaslom hogy erősebb főtengelyt is tegyél mert a gyárit kinyírja a nagyobb dugó(nem tunninghoz lett tervezve),mellesleg egy tervezett rezóval éred el a legészrevehetőbb eredményeket.Mellesleg készülj fel arra is hogy jóval többet fog kajálni a gép ,mint azt ahogy kéne.
Üdv!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!