Simson s51-em van és meg akarom csinálni 5 sebességesre! Az 5-ik fogaskereket megtudom venni motorosboltban is? Kell ezen kívül valamit módosítani vagy venni hozzá?
Mivel nincs sok szabad hely, ezért kb. az összes többi sebességhez is keskenyebb fogaskerekek kellenének. Na meg kell másik tengely, másik vonóék, másik kapcsolódob valószínűleg.
Inkább csináld meg hosszabbra a szekunder áttételt, azaz cseréld ki a kis lánckereket... Sokkal-sokkal olcsóbb.
Láttam már ilyet ,megoldották valahogy de asszem kint valahol gyártottak belőle de azért nem lett jó mert ez már maga egy szériahiba lenne szerintem.
Ezért nem érdemes széthúzni a blokkot,inkább variálj az első és a hátsó láncáttétellel,esetleg a kerekek méretével.
Megéri berakni az 5.-et. Nálam 60/4-es hengerrel, gyári kupifogóval, 16N1-es nem piszkált karburátorral, nagyon jó kis 65-ös utazója lett. Hosszú 5-ös van belerakva. Ha nagyon forgatom akkor mentem már vele 80-at, enyhe hátszéllel :D
Annyit érsz vele, hogy nem kell forgatnod mint az állat, nem pörgeted szét, és röhögve tartod a budapesti forgalmat is, miközben a többi simsonos meg alap robogós mellett mész vele mint a golyó. Mivel megmarad a 4. és a módosítatlan 15-ös első fogaskerék, nagyon dombosabb helyeken sincs vele gondod, voltam vele párszor a pilisben meg a bükkben, de néha az óvatosabb autósok tartottak fel. Persze ésszel meg füllel kell a megfelelő fordulaton kapcsolgatni felfele.
Szóval nem fogsz tőle 100-at menni, nem tudod kiforgatni 9-ig a blokkot (csak kb 7-ig...), de kevesebbet fogyaszt,és hosszabb élettartalmú a blokkod
Jól gondold át hogy mennyit költesz rá!Azt a pénzt soha nem fogod visszakapni még akkro sem ha eladod a masinát!
Jobb erősebb gépet akarsz? Sokkal biztonságosabb és megbízhatóbb ha leteszed a jogsit mondjuk a1-re és veszel egy 125-ös gépet vagy nagyobb jogsit és nagyobb gépet! Tapasztalatból írom,nem éri meg így tunningolni semmit sem mert állandóan lesz valami gyíkja,tudod akkor a legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb egy masina ha mindene gyári és úgy is használod.Ha nem elég a motord sebessége,ereje akkor jobb megoldás a kategoriaváltás!Hidd el abban már lesz is élvezet és biztonságosabb a sebesség is.
De ha még is tuning mellett maradsz akkor javaslom hogy erősebb főtengelyt is tegyél mert a gyárit kinyírja a nagyobb dugó(nem tunninghoz lett tervezve),mellesleg egy tervezett rezóval éred el a legészrevehetőbb eredményeket.Mellesleg készülj fel arra is hogy jóval többet fog kajálni a gép ,mint azt ahogy kéne.
Üdv!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!