Simson S51-es főtengely csapágynak milyennek kell lenni?
Zárt csapágy kell oda vagy mindegy ?
A nagy forgás miatt gondolnám, hogy az nem bírja a hőt sem annyira. ( szerintem )
A csapágyak kenését és hűtésének egy részét a motor által beszívott keverékben lévő olaj végzi, ha zárt csapágyat teszel oda, azzal ezt megakadályozod.
Hallottam egy olyan történetet, hogy a lelkes amatőr nekiállt MZ-t felújítani: szépen megvette a főtengelyhez való csapágyat szám alapján, de csak zárt volt a boltban, így azt adtak neki. Ő meg mit sem sejtve nem vette ki belőle a porvédő fedelet és úgy építette be - utána meg csodálkozott, hogy 20-25 km-enként miért megy el a motor ereje (mintha megszorulna) és miért tökéletes megint miután lehűlt (és mindezt 20-25 km-enként újra). :)
Oda "nyitott", azaz porvédő fedél nélküli csapágy kell.
Szóval vehetsz zárt (Z vagy 2Z, egy vagy kétoldalról zárt) csapágyakat, csak a záróelemet vedd ki belőle beépítés előtt.
Csakis 6204 C -nyitott csapágyat szabad. Ha jól emlékszem a "C" jelző a magas fordulatszámra utal.
A zárt csapágy azért nem jó mert nem lesz kenése a csapágynak, csak az a zsír amit gyárilag tesznek bele. Ráadásul a zárt csapágyak alacsony fordulatszámra lettek tervezve.
SKF, FAG stb. minőségibb csapágyakat keressél, mert az olcsóbbak sajnos mérethibásak, pontatlanok, rosszabb esetben selejtek lehetnek. Jártam így sajnos, és ki kellett dobnom az egész blokkot miatta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!