Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért okoz fokozott kopást a...

Yoshimitcu kérdése:

Miért okoz fokozott kopást a hidegindítás? Elvileg egyből lenni kéne olajnyomásnak. A hideg olajnak nem megfelelő a kenése?

Figyelt kérdés
2013. nov. 2. 08:40
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Egyrészt fel kell állnia az olajnyomásnak. Az olajteknőbe lecsorgott összes olajnak fel kell jutnia az olajpumpán és a csőrendszeren keresztül a motor legmagasabb pontjáig is. Ez nem megy egy pillanat alatt. Pár másodpercbe bele telik míg í szivattyú felnyomja. Ugyebár a szivattyút is a motor hajtja, tehát álló motornál nincs szivattyúzás.


A hideg olaj viszkozitása alacsonyabb, sűrűbben folyó lesz mint melegen. így nehezebben szivattyúzható, nagyobb lesz a csőrendszerben a hidrodinamikai ellenállása. Valamint ezért az apró réseket is nehezebben járja át.


Hideg motornál az illesztések sem optimálisak, így a kenés sem lesz tökéletes.

2013. nov. 2. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
86%

Elvileg egyből kell lennie olajnyomásnak. A gyakorlatban meg eltelik egy kis idő (pár másodperc), míg a hideg olajat a hengerfejbe is fel tudja nyomni a szivattyú. A hideg olaj ugyanis "sűrű", nagy a viszkozitása, nehezen folyik. Ezért a szűk helyekre nehezebben kúszik be, gyengébb a kenőképessége.

Illetve a motor illesztési hézagai melegen pontosan jók, hidegen a kelleténél nagyobbak. A nagyobb hézag pedig azzal jár együtt, hogy a terhelés eloszlása nem olyan szép, mint lennie kellene, a nagyobb hézagban tud lógni a tengelycsap, a gyűrű meg tud feszülni - ez pedig fokozott kopást jelent, mert az alkatrészek nem ott veszik fel az erőt, ahol kellene, hanem kisebb felületen.

Illetve van még egy nagy probléma: a motorolajba jutó üzemanyag. A hengerfal és a dugattyú között megnő az illesztési hézag, ezért ott sűrítéskor "lefúj" a motor, az üzemanyag keveredik a hengerfalon maradó olajjal, majd a létyó lefolyik a forgattyúsházba, az olaj hígul. Az ilyen olaj pedig megfelelő nyomás és viszkozitás mellett sem tud megfelelően kenni. Így aztán a hidegen sokat hajtott autók esetén melegen sem megfelelő a kenés - egészen addig, amíg egy erősebb országúti vagy autópályás menet során annyira fel nem melegszik az olaj, hogy minden üzemanyag kipárolog belőle.

2013. nov. 2. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
80%

Nagyon jól összefoglalták a fiúk a lényeget!

Még annyit tennék hozzá, hogy a motor a kopásának 70-80%-át a hidegindítás és bemelegedés során szenvedi el.

Totalcar égéstérben hallottam egy tesztet, hogy egy új BMW motorját 200E km-en keresztül tesztelték folyamatosan, csak olajcserékre volt megállítva. Utána szétszedték és ez idő alatt az alkatrészeken nem volt kopás mérhető! Tehát nem a határon belül voltak, hanem olyan értéken volt minden, ahogy a gyárból kijött!! Ergo a bemelegedett motor gyakorlatilag nem kopik.

2013. nov. 2. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Dörmögő ***** válasza:
64%
Azért a totalcarban már olvastam egykét elfogult cikket.
2013. nov. 2. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Ez valami külföldi teszt volt, de most nem keresem elő neked ha nem gond. :)
2013. nov. 2. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Dörmögő ***** válasza:
Nem kell előkeresned, természetesen nem a válaszodat kritizáltam. Egyszerűen köztudomásra hoztam egy-két totalcaros cikkről a véleményemet.
2013. nov. 2. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Nem kell ehhez külföldre menni. Vagy két évtizede a Rábaringen hajtottak 100e km-n keresztül egy Toyota Carina E-t végig padlógázzal. A motor esetében a végeredmény hasonló volt a BMW-hez.
2013. nov. 2. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!