Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Óratekergetés kizáró ok?

Óratekergetés kizáró ok?

Figyelt kérdés
Ha egy használtautóról kiderül/tulaj végül bevallja, hogy többet futott az óraállásnál, de nektek még ez a futás is elfogadható, akkor továbbra is lehetséges vételként tekintenétek a járműre?
2013. nov. 1. 20:40
 1/10 anonim ***** válasza:
Attól függ, milyen árkategóriáról van szó. 5-600.000 alatt talán, a fölött elég alapos magyarázat kéne rá.
2013. nov. 1. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
NEM
2013. nov. 1. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
93%

Egyik alapszabály: használt autót nem az óra állása alapján veszünk, hanem állapot alapján. Ennek ellenére nagy általánosságban mégis mérvadó az óra állása.


Amúgy ez sok mindentől függ. De ha a tulaj "végül" mégis bevallja, hogy a kocsi nem annyit futott, mint amennyit az óra mutat, akkor számomra az kocsi valószínűleg tiltólistára kerül, még ha el is fogadható a valódi futása. Innentől kezdve az eladó hiteltelenné válik, így erős kétségeim támadhatnak a többi területen is (olajcsere, szerviz, karbantartás, stb).

2013. nov. 1. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
35%

ha valaki tekergeti az órát az szerintem 100% ,hogy nem vallja be


am nem kmóra szerint vásárlunk autót !!!!

2013. nov. 1. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Mondjuk úgy, hogy egy óratekergetés igencsak nyomós érv az azonnali távozás mellett. Aki trükközik az órával, az nagy valószínűséggel másban is hazudni fog, aminek a végeredménye könnyen lehet egy szilikonnal kiglancolt bontószökevény méregdrága megvétele.


Amikor a kocsimat vettem (szintén használtan), akkor sorban álltak a "60e futásteljesítménnyel garázsban tartott, nyugdíjas orvos által 6km-es hétvégi autózásra használt" tizenéves, agyonszilikonozott kocsik. Mégis inkább egy hatvanas úrtól vásároltam, aki azzal kezdte, hogy van benne 140e, itt és ott lett megnyomva, ezt és azt biztos, hogy cserélni kell, van erre meg arra egy rohadás, viszont ő már kicserélte és megcsinálta X, Y, és Z hibát, stb. Azaz: őszinte volt.

2013. nov. 1. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Inkább vennék egy 400e km-t futott jó állapotú autót, mint egy 150-et futott roncsot.
2013. nov. 1. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
51%
Persze. Ami fontos, hogy a futásteljesítménynek és a kocsi állapotának megfelelő árban tudjunk megegyezni, nem az, hogy az óra mit mutat.
2013. nov. 1. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
"Persze" A válasz a kifejtős kérdésedre vonatkozik, tehát NEM kizáró ok.
2013. nov. 1. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Beviz Elek ***** válasza:
51%

Nem kizáró ok. A másik is lehet, hogy tekergetve volt, csak nem jössz rá. Kipróbálod és eldöntöd hogy kell így, vagy nem.

Engem mindössze az zavarna, hogy nem tudom mennyi a valós (nem mintha számítana, csak kiváncsiságból).

2013. nov. 1. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Azért annál árnyaltabb a helyzet,

hogy megvenném-e vagy nem a tekert órásat.

Ha találok olyat, amiről kiderítettem, hogy

biztosan nem volt tekerve (ritka eset, de

előfordul néha), akkor azt veszem, még ha

drágább is. De ha nincs valamelyik típusból,

csak tekert, akkor a jobb állapotút.


Például (most az egyik népszerű típusra keresek rá, de lehetne helyette bármi más is):


Első körben megtalálom egy autótípusból szinte a legidősebbet és ráadásnak még az a legolcsóbb is amit hirdetnek, az órájában lélektani 200e km-en innen, se szervizkönyv, körbe volt már törve, javítgatva, állapota alapján több, mint 500e km-el, akkor otthagyom ( ilyenre példa: [link]

)


Aztán találok egy még ennél is olcsóbbat hirdetésben, amiről már messziről látszik, hogy egy csaló hirdetése, aki a pénzre hajt, autója az nincs ( erre példa: [link]

)


Majd találok egy olyat, ami nem is csaló, nem is régi, szervizkönyves, lekérdezett, valós km-es, makulátlan

( mint például ez: [link]

vagy ez:

[link]

)


A legutolsó autók valamelyikét tartanám a legjobb választásnak.

De van, aki beugrik a középsőnek említett csalónak, olcsó autó reményében, bukja a pénzt, és vesz egy kispolskit a maradékból. Van, aki rafináltabb, nem ugrik be a csalónak, de akkor is megveszi a legolcsóbbat, mert azt gondolja "Hülye vagyok én? Minek vásárolnék 1.5 millióért autót, amikor már majdnem félért az enyém lehet?" aztán megveszi és rákölt fél milliót pár ezer km utáni motorkatasztrófa következtében. Ekkor már 1 millióban lesz az autó, de még így is volt sérülve, látszik rajta, hogy olcsó volt, kellene még a karosszériás munkákra is fél millió.

Ennek az utolsó embernek az esetéből tanulva nem vennék olyan autót, aminek a km futása 500e és 1millió között lehet valahol, de nem tudom biztosan még nagyságrendileg sem, hogy hol, aminek az állapota elhanyagolt, amit valamiért szinte utánam dobnak. Ha elég gyanakvóak vagyunk, így elkerülhetjük a 2. csaló esetét is, mert ami gyanúsan olcsó a többihez képest, azzal valami gond van.

Én azt mondom, hogy legyen az óratekergetés is mindenkinél kizáró ok és akkor megtanulják végre az autók eladói, hogy nem érdemes tekergetni.

2013. nov. 3. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!