Mi lehet a baja?! Fiat punto 55 s es autom van. Vízpumpa csere történt. Utanna. Kb 200 km autopalyán kocsikázás után. Városban dugót kaptam és ott kb még 1 órat hajtottam a koxsit. Szoval az autó nem állt le. Hanem a motorhaz alul füst jött ki.
Ha dugóban elforrt, akkor nem megy az elektromos hűtőventillátor. Húzzál ki egy szál drótot az akku + sarkához egy lámpakapcsolóval az utastérben, ha dugóban araszolsz, kapcsold be, hogy folyamatosan menjen, ha autobhanon, akkor meg ki, mert minek, így eljuthatsz a hazai szerelődig. Hacsak nem pont a venti motorja romlott el. De ez viszonylag ritka, általában a hőérzékelő bigyó adja fel a harcot, ami áramot adna neki.
De ha a gőz már kijött a géptető alól, akkor biztos, hogy után kell tölteni a hűtőrendszert, mielőtt tovább mennél. Sajnos nem ismerem a típust, de előfordulhat, hogy vannak légtelenítő csavarok is benne, amiket ki kell ehhez nyitni. Ha nagyon nem vagy műszaki hajts egy benzinkúthoz, és hanyagul vesd oda a kutasnak, hogy "töltse tele! És töltse fel a hűtőt is, mert valahol szivárog." Adsz neki egy ötös jattot, és akkor mindenki jól járt. :)
Amit láttál az gőz volt. Valahol távozik a túlmelegedett víz a rendszerből. Ráadásul azért nem fűt,mert a víz nincs benn a radiátorban (elforrt). Gyanús, hogy a vízpumpád nem dolgozik, hiszen milyen más oka lehetne annak, hogy felforr a víz? Dugulás? Biztos oka van a vízpumpacserének is.
A motor felpörgése is a hűtővíz hiányára, túlmelegedésre vall.
Punto 55s emlékeim szerint nem légtelenítős, gravitáció légteleníti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!