Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Wartburg vs. Trabant! Meiket...

Wartburg vs. Trabant! Meiket választanád?

Figyelt kérdés

Most életed nagy döntése elé állítalak!


Ha nem lenne sok pénzed, de mindenáron autót szeretnél venni akkor meik autót vennéd meg?



2013. nov. 1. 00:39
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
64%
Trabant 601-ben VW motor van, de ha igazi retrót akarsz akkor Wartburg, mert több belül a hely.
2013. nov. 1. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 aspikami válasza:
Lada
2013. nov. 1. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Csak a fent említett 2 autó márka közül lehet választani!
2013. nov. 1. 01:01
 4/13 anonim ***** válasza:

Miért olyan nehéz megtanulni és leírni, hogy meLYik?


Na mi van, a Suzuki már nem is jó?

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__499..


Viszont a kettő közül inkább a Wartburg!

2013. nov. 1. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

A Wartburg praktikusabb és tágasabb. :)

Ja, és hosszú évekig volt nekünk egy kétütemű. :)

2013. nov. 1. 01:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Én a trabantot választanám. A wartburg nagyon komplikált autó, a vízhűtés, a benzinszivattyú, az a szerencsétlen agyonkomplikált csehszlovák fékrendszer... ezer hibaforrás. A trabantban mindez nincs. Ráadásul a sárhányóívek sem rohadnak le róla. :) 12V-ost válasszál, de olyat, amiben már elektronikus gyújtás van (a trafókhoz a drótok egy kis fekete műanyag dobozon keresztül mennek), mert azzal jópár ősz hajszálat megtakaríthatsz magadnak.

Meg arra készülj azért föl, hogy a kétütemű motornak sokkal rövidebb az élettartama és sokkal rosszabb a hatásfoka, mint a négyüteműnek. Egy 60-70e km-et futott kétütemű az már generál érett, és még a trabantnak is 8 liter a fogyasztási normája a maga tomboló 26 lóerejéhez képest. (Ne higyj az okostóniknak, akik azzal hencegnek, hogy az övék 5 literrel eljár, egyetlen autó sem fogyaszt a gyári adatok alatt, sőt, inkább pont a gyártók szokták "szépítgetni" a fogyasztási adatot.)

2013. nov. 1. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Wartburgot azt azért választanám mert nem úgy néz ki mint egy trabi és nem pappírból van a kasznija.

Amúgy nemrég gondolkodtam Én is egy trabant kombin mert ugye bár kis motorral,régi évjárattal,talán valamelyik biztosítónál nem kötelező az ot rendszám a veterán kategoriához,szóval mindenben jóval kevesebbet kéne fizetni utána.

Ha a pénztárca számít akkor trabi,de ha egy nagyon picit jobbat akarsz meg erősebbet akkor wartburg.

Ha te akarsz választani a két kocsi közül akkor válaszd azt ami jobb állapotban van vagy amelyikhez a szíved jobban húzna!!!!

Én nagy gondolkodások után talán wartburgot választanám(de csak azért mert Ladás voltam) :)

2013. nov. 1. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

"Trabant 601-ben VW motor van,"


Nem igaz. A Trabant 601-ben kétütemű Trabant motor volt, soha nem raktak bele VW motort (gyárilag). A homemade átalakított 601-esekbe is inkább a Fiat Panda 900 ccm négyütemű motorját rakták, azt lehetett a legegyszerűbben belefaragni.


Amire Te gondolsz, az a már négyütemű, vízhűtéses, padlóváltós, hátul tekercsrugós Trabant volt, de azt 1.1-es VW Polo motorral szerelték, és mindössze két évig gyártották (89-91-ig). Ennek viszont nem Trabant 601 volt a neve. Könnyen megkülönböztethető egymástól (avatott szemnek), elölről a motorháztetőről, hátulról pedig a hátsó lámpákról és a tankolónyílásról. Nem lett olyan sikeres konstrukció mint amilyennek szánták, hiába került bele egy licencelt, jó minőségű, már nyugati technológiával készült motor.


"Egy 60-70e km-et futott kétütemű az már generál érett"


A Trabant 601 motorjára gyárilag mindössze nyolcezer kilométer garanciát vállaltak. Az első generál nagyjából akkor vált szükségessé, mikor a Merkúr telepről hazaértél vele. Utána sem ment el többet párezernél anélkül, hogy valamit ne kellett volna matatni rajta. A Trabant folyamatos generált igényelt, mindig kellett rajta valamit reszelni, hogy működjön. A motorja használattól függően kábé 10.000 - 30.000 km-t volt képes elmenni. Utána már jó eséllyel lehetett gyűrűzni, fúrni, főtengelyezni, tűgörgőket cserélni benne, vagy valami hasonlót művelni vele, ami a mai autóknál már nagygenerálnak számít. A Trabanton igazi nagygenerált legfeljebb a restaurátorok csináltak; vagy ha a fentebbiek is nagygenerálnak számítanak, akkor párévente szükségessé vált egy nagygenerál. Az igen ritka darab volt, aminek a motorjához 50.000 km-ig nem kellett hozzányúlni.


Az is igaz, hogy egy főtengelycsere alap szerszámkészlettel, a puszta vagy erdő közepén, holvilágnál is megoldható volt mindössze két óra alatt két embernek (tapasztalat!). Még úgy is, ha az egyik még soha nem nézett be egy motorháztető alá sem.


"Ne higyj az okostóniknak, akik azzal hencegnek, hogy az övék 5 literrel eljár, egyetlen autó sem fogyaszt a gyári adatok alatt, sőt, inkább pont a gyártók szokták "szépítgetni" a fogyasztási adatot."


Igen, ez igaz a mai autókra, de a Trabantnál pont leszarták hogy mennyit fogyaszt. Kábé a 68. szempont volt a Trabant fogyasztása, amikor gyártották. Még a gyárban sem nagyon törték magukat, hogy olyan nagyon pontosan állapítsák meg a fogyasztási adatokat. Ennek aztán az lett a vége, hogy a Trabant 500-nál mért fogyasztási adatokat írták be a közel 20 évvel később gyártott 601 Deluxe (utolsó kiadás) papírjaiba is.


Mindezek mellett, én egyszer autópályán felmentem a Trabimmal nagyon óvatosan A bagi Aral kútról az M3-ason a Shell kútig (újpalotai lehajtó) és vissza (kb 65 km oda-vissza), finoman tartva a minimális kötelező 60-as tempót. Előtte telitankoltam csurig az Aral kúton, mikor visszaértem, mindössze alig 2,5 litert tudtam rátankolni. Így a fogyasztása valami 4 liternyire sem jött ki. Persze, nulla előzés, lassítás, gyorsítás mellett, mindent feláldozva a fogyasztás oltárán. Ennél kevesebbre soha előtte, sem utána nem sikerült kihozni, bár nem is törtem magam érte különösebben. Országúton, átlagos 70-80 közötti utazóban 5-6 liter között evett, városban sem kajolta be a 7-7,5 liternél többet. Bár mindig óvatosan, finoman bántam vele.

2013. nov. 1. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

A warnyút mert nagyobb a presztízse :D

A wartburgnak meg van a maga varázsa én a hajókázást szeretetem benne úgy ringott a végtelen utakon mint a charlotte rose az atlanti óceánon. :)

2013. nov. 1. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Ja, ja, asszem az ETZ gépkönyvébe le is írták, hogy a motort 25000km-enként szét kell borítani. :) Ma meg az átlagos éves futásteljesítmény 12000km.

Mondjuk ez egy trabi motort tényleg sem nem nagy tett, sem nem iszonyatosan nagy költség meggenerálni... főtengelygépműhelybe, két hengerfúrás, két új dugó, és készen is van. Egy négyütemű azért nagyon más... vezérműszíj, görgők, vízpumpa, szelepcsiszolás... és kétszer annyi henger és kétszer annyi dugattyú... amennyivel tovább tart, annyival drágább is.

Amiért a kétütemű mégiscsak kiment a divatból, az a fogyasztás. Az sok. Mondjuk egy maruti-800-hoz képest (hogy nézzünk valami hasonló kategóriájút.) Ja, és azt sem kell elfelejteni, hogy nem csak literben több, hanem minden liter benzinhez hozzájön 20-30 Ft értékű olaj is. Szóval elég nagy luxus a mai benzinárak mellett trabantozni.

2013. nov. 1. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!