Miért vesznek mostanában olyan sokan külföldről audi-t?
Most az a bajod velük, hogy külföldről vették, vagy az a bajod, hogy Audit, esetleg az, hogy szerinted drágán?
Egyébként anyagilag sokkal nagyobb hülyeség új kocsit venni, különösen részletre, éppen ezért törvényszerű, hogy sok autó külföldről kerül hazai forgalomba.
#12: Örülök, hogy ilyen jól jártál, de még mielőtt bárki vérszemet kapna, az ilyenek olyan ritkák, mint amikor a lottózóban kihúzom a nyerő sorsjegyet.
Ha meghirdetnek egy igazán jó autót, amit érdemes lenne megvenni, és még jó árban is van, akkor már szinte el is vitték. Mire itt a magyar kocsiba ül, vagy vonatra száll, hogy kimenjen nyugatra megnézni azt az autót amit kinézett, ha az valóban jó, akkor 100%, hogy mire odaér, már hűlt helye lesz. Nagyon megy kint a pörgés autókereskedői berkekben. De itthon, Magyarországon is ez van, azért nem találni igazán jó autót, mert a jó vételeket sec perc alatt megszerzik a kereskedők, vagy magánemberek. Ez olyan, mintha meghirdetném, hogy egy ötezrest adok annak, aki hamarabb odaér a Moszkvára. Mire felhúzod a cipődet, már nemhogy az ötezres nincs meg, de már én is rég hazamentem.
Éppen ezért ne irigyeld és ne furcsálld az ismerőseidet Kérdező, mert amiket az ismerőseid vettek, az már a maradék, a pakura, amik már a nyugati autóvadászoknak sem kellettek... Na attól még a magyarnak jó, szó se róla. Nyilván mindegyik áradozik, hogy milyen olcsón vett jót, ez az önigazolás (kognitív disszonancia), ezért is van sok dícsérgető komment a külföldről vett autókról.
Ezekbe a nyugaton használt autó "mindent megkapott" és "olyan utakon járhatott, amit megérdemelt" közhelyekbe belekötnék, de nem szemétségből, vagy kötekedő hajlamból. Egy autó nálam ott kezdődik, hogy még a magyar utakat is jól bírja. Vannak ilyenek. Kötelező szervizekre meg a magyarok nagy része is elviszi a járgányt, mert fosik, hogy elvész a garancia. Van az a kevés igen, aki elcsalja a kötelező szervizeket és inkább magánszervizbe viszi, de az ki is derül eladáskor, és kevesen akarják tőle majd megvenni, úgyhogy olcsóbban kell, hogy eladja.
Leginkább az arcoskodással van a bajom, magával a kocsival semmi bajom. Tényleg érdekelt, hogy ennyire nagy biznisz e külföldről húsz éves kocsikat megvenni fél misi körül, mert ha igen elkezdem én is.
# 12 Te azért más kategóriában játszol mint a kérdésben említettek
Szerintem simán lehet jó üzlet, főleg ha mondjuk új kocsikkal vetjük össze.
Anno gyerekkoromban nem olyan sokkal rendszerváltás után szüleim nyertek egy új Dacia-t. A kocsi 5 évig volt nálunk, akkor eladták, mert egyre több gond volt vele, vettek helyette egy 11 éves Audi 80 dízelt, ami drágább volt, mint amennyit a Dacia-ért kaptak. Az Audit is 5 évig használtuk, de annak ellenére, hogy jóval drágább volt az alkatrész, összességében jóval kevesebbet költöttek rá, mert sokkal ritkábban volt vele gond. Az autó 450 ezerbe került, akkoriban olyan 1,6-2 millió körül voltak a legolcsóbb új autók, egy A4-es 6 millió körül volt. Egy új Suzukival, azon kívül, hogy nem fértünk volna rendesen bele (3-an vagyunk testvérek, és már akkor is elég nagyok voltunk, a végén az Audi 80 is nagyon kicsi volt), rosszabbul jöttek volna ki, mivel az 5 év alatt több mint 1 milliót amortizálódott volna, ez meg kb. 200 ezret, ennyivel nem kellett volna többet költeni az új kocsira, egy használt Lada meg megette volna a kétszeresét.
Ja, egyébként szüleim nem behozták, mert a második tulajtól vették, az első volt osztrák.
Meg volt még egy hasonló korú Audija egy rokonunknak, ő munkájából adódóan rengeteget utazott. Az övé TDI volt a miénk szívódízel, na ők kb. 200 ezer km-el vette a kocsit, és több mint fél millióig elment vele.
Később volt egy haverom, aki szintén régi Audit vett, ő viszont megszívta, egy 87-es Audi 100 TDI-t vett valamikor 2005 környékén , és mint később a szerelő elmondta neki, nem kicsit volt visszapörgetve a kilométer óra, valójában túl volt az már a fél millió km-en, mikor megvette, de csak 200 ezer volt benne, és persze eléggé széjjel volt belülről. Pár évig használta, aztán már nagyon drága lett volna megcsinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!