Egy motor (kerékpár) váz szerkezetet hogy szoktak a gyárban letesztelni, hogy megfelelő-e?
Úgy értve,mikor elkészül 1 vázrendszer azt hogy szokták tesztelni/stresszelni,hogy megfelel-e a követelményeknek?
Válaszokat előre köszönöm!
Már a legyártás előtt tudják, hogy jó lesz-e. Elég régóta használ az emberiség fémeket és mindenféle kötési módokat, amik megfelelő módszerekkel számíthatóak. Sőt, amióta van számítógép, azóta csak egyszerűbb lett.
Nem is beszélve az ún. végeselem-szimulációkról, ahol egy program a szerkezet méreteinek és jellemző terheléseinek "ismeretében" lemodellezi, hogy hol fognak ébredni a legnagyobb feszültségek, milyen deformációt fog várhatóan szenvedni a munkadarab.
Természetesen legtöbbször a gyakorlatban is kipróbálják hogy mit bír a szerkezet - de a tömeggyártásban, olcsóbb dolgoknál nem kíntatnak minden egyes darabot. Egyszerűen pontosan terveznek, utána pedig pontosan, a tervezett műveleteket betartva gyártanak, így az fog készülni amit és ahogy megterveztek.
Agent K kolléga szépen leírta a dolgot.
A modern 3D-s tervezőprogikban elég komolyan lehet modellezni az erőhatásokat. Persze lehetnek gyártási hibák, ezért ahogy tudom így tömeggyártásból minden x-edik darabot tesztelik.
Anno láttam egy videót, eb elég komoly bicaj vázát tesztelték gyártás után. Lényegében elkezdték húzni, nyomni, csavarni... Aztán a sok-sok műszernek hála rögtön ki is derült hogy mennyit bír maradandó alakváltozás nélkül és mennyinél törik.
Gondolom motoroknál is ez a helyzet, csak ott egy kicsit nagyobb terhelésre kell tervezni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!