Ez az ALFA jó választás lenne? Mit gondoltok?
Szerintem nagyon drága.
Ezért az árért szinte már BMW-t is kapsz ugyan ebben az évjáratban. 2005-ös BMW-ket pedig már biztos. Persze nem kell venni 8 éves BMW-t, csak az ár/érték arány miatt említettem.
Na de... Ha tipikus igavonó autót szeretnél akkor ezért a pénzért vegyél magánkézből egy 4-5 éves Diesel Focust. Jobban jársz. Az Alfák nagyon hajlamosak elromlani
Pl.:
Persze ez nem magánkézből van, de legalább van szervizkönyve, és ha az márkakereskedésnél pecsételt, akkor valós.
Jó kocsi jó árban! Drága egy lóf...t! Az egyik legszebb autó, ami létezik, az egyik legjobb motorral.
Ez már nem az az állandóan szervizben tanyázós fajta, mint egyes régebbi Alfák. Szervizkönyvet nem ír, sanszos, hogy többet futott már, mint amit írnak a hirdetésben. Könnyű lenyomozni, csak be kell fáradni a közeli Alfa márkaképviseletre (vagy fel kell hívni). Még ha nem is végig Alfa szervizbe hordták, a műszaki vizsga adatbázisból kiderülnek az előző műszakik alkalmával felírt km óra állások. Aztán irány egy szerviz, ahol végeznek állapotfelmérést.
Az Alfa soha nem volt és soha nem is lesz az a tipikus "cégautó". Pedig havi 2-4000 km-re olyan autót kell keress, amely igavonó, és nem szervizlakó.
Persze, szép autó az Alfa, szó se róla, de alkalmatlan lesz évi 30-50.000 km-re huzamosabb ideig. Főleg, ha legalább 250.000-et futott (mivel nincs szervizkönyve).
2.2 milla egy közel 7.5 éves kocsiért pedig sok. Mire átíratod, cserélsz benne olajat meg vezérlést (mert azt illik, bár nemtom láncos-e?) Benne lesz 2.5 millába. Azért pedig prémium kategóriás 7-8 éves autót is kapsz. Az Alfa pedig nem az.
Nos azt kell eldönteni, hogy villogni akarsz egy valóban szép autóval, vagy pedig egy megbízható társat akarsz a havi 4000 mellé.
Pár példa:
Nem rábeszélni akarlak, nemek igazából tök mindegy, csak kicsit unatkoztam. :) A lényeg, hogy akár egy leinformálható 6-os Mazda-t is kaphatsz ennyiért, ami azért nem egy Alfa...(a mazda javára írom)
Az Alfában legalább 250.000-van, számíts rá. Ilyen futásteljesítménnyel, amit tervezel, két év múlva dobhatod ki a turbót, stb...
Szerintem az Alfa tipikusan az a márka, amelynek kb. 20 éve ugyan az a rossz híre van. 20 éve is szépek voltak, most is azok, de 20 éve is problémás márkának számított, és ma is. Nem hallani, hogy kitört volna az előítéletekből, mint ahogy a Fiat, vagy a Peugeot, vagy a Renault, vagy a Dacia. Mert ugye ezek is ~10 éve még a nem megbízható autók között szerepeltek. Ma viszont a legmegbízhatóbb autók élmezőnyében találsz belőlük párat.
Sajnos az Alfa-kat még mindig hátra sorolják ezekben a listákban. Pl.: ilyen az AutoBild magazin listája is. 80 típust vonultat fel a lista,és az 50-60. helyeken találsz két Alfa-t, ami rossznak számít. A többi Alfa-k pedig a 80. hely után vannak. Még a Dacia Logan is előrébb van (23. helyen).
Szokták mondani, hogy az Alfa egy életérzés. Lehet, de én inkább azt javasolnám, hogy ilyen igénybevételre autót vegyél, ne életérzést.
Oké, ez csak egy lista, de ettől még érdemes odafigyelni rá, érdemes több ilyen statisztikát megnézni és ki fog derülni, hogy ez a márka a szépsége ellenére kicsit sem híres a megbízhatóságról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!