Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ötleteket várok hogy szerintet...

Ötleteket várok hogy szerintetek melyik a legjobb 50,60 köpcentis motor? Ami aránylag gyors, strapabíró! És ne egyen irdatlan sokat! Meghallgatok mindent minél többen írjatok ötleteket várok!

Figyelt kérdés
2013. okt. 19. 21:54
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Köpcenti,meg akarsz ölni? Majdnem megfulladtam :DDD
2013. okt. 19. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Nem köp az a centi sehova.
2013. okt. 19. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 petizacc ***** válasza:
100%
Fúú de pofán basználak egy nyelvtan könyvvel! :DD
2013. okt. 19. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Ha fogyasztás érdekel, akkor csak négyüteműben érdemes gondolkodni. A négyüteműek kábé feleannyi benyából elszaladgálnak, mint ugyanakkora lökettérfogatú és teljesítményű kétütemű társaik. Épp ezért az áruk is magasabb.


Négyütemű 50 köBcentis járgányokból elég sok van. Ha robogó érdekel, akkor majdnem mindegy milyet veszel, annyira kiforrott technológia, hogy a 80-as évektől kb. a 2005-ös évig mind kábé ugyanazt tudja, ugyanannyit fogyaszt, ugyanannyiba kerül hozzájuk az alkatrész, ugyanannyira strapabíróak. 2005 utániakban már általában injektort találsz, ami még egy picivel jobb fogyasztást eredményez, viszont lényegesen drágább a szervizelése ha elromlik, mint egy karburátornak. Érdemes japánt venni szerintem, franciát viszont nem, de ez csak magánvélemény.


Ha nem robogó érdekel, hanem motor, akkor tudom ajánlani a Honda Little Cub (49 ccm) ill. a Honda Cub (50+ ccm) típusokat, ill más japán gyártók hasonló körváltós szériáit (Suzuki Birdie, Yamaha Townmate, még a Kawának is van ilyen konstrukciójú járgánya). Agyonverhetetlenek, fogyasztásban nagyon jók, nyomatékosak, iszonyú igénytelenek. Ha nem hagyod kinn az esőben-hóban, és szorgalmasan lecseréled bennük az olajat amikor kell, akkor gyakorlatilag örök életűek. Faternak van egy Honda Cubja, 50 ccm, kábé 15 éve vette, akkor is már használtan, valami 150.000 Ft-ért akkor. Még a gyertya is a gyári benne, és az olajon, egy hátsó gumin, és egy letört hátsó lámpabúrán kívül gyakorlatilag semmit nem kellett költeni rá, vagy cserélni, javítani benne. 60-65 között van a vége, de már indulástól meglódul, és meglepően jól húz 50-eshez képest, miközben másfél lityó benzinnél többet akkor sem tudsz megetetni vele, ha rákönyökölsz a csutkagázra.

2013. okt. 19. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Most kicsit szemét dolog lesz, amit írok, de ne vegye senki kötekedésnek.


50ccm-ben én csak Simsont, Jawa Mustangot, Jawa Idealt, vagy valami hasonló, régi, olcsó motort vennék. Több okból is.

1: egyik 50-es motor sem ér több 100 ezer ft-ot.

2: legálisan csak 40km/h-val mehetsz, ezt pedig bármelyik régi motor is tudja. Sőt, a kényelmes 50-es utazót is, annál több meg nem kell szerintem (persze megértem, hogy sokaknak ez nem elég)

3: 1-2 éven belül úgyis megunod. Kevésnek érzed majd, és vágysz nagyobb, erősebb motorra.

4: az 50-esek, amik ki vannak hegyezve, hogy elérjék a 80 körüli sebességet, zabálnak rendesen. Benyelnek annyi benzint, mint egy 125-ös, vagy még nagyobb motor.

5: ha megunod, és el akarod adni, probléma lesz. Egy Simsont bármikor el tudsz adni, de egy endurot vagy sportmotort 50ccm-ben nem lesz könnyű, max ár alatt. Ergo sokat buksz vele.

+1: egy régi motor is lehet megbízható, csak karban kell tartani. Jártam én már Simsonnal 250km-es túrán. Az volt a titok, hogy előtte jól átnéztem, megcsináltam, amit kell, és menet közben nem nyúztam. Emellett pihentettem útközben 2x. A

fenntartása fillérekbe kerül egy modern 50-eshez képest bármelyik szocimotornak.


Végezetül had írjam le, hogy én egyáltalán nem vagyok ellene a modernebb, drágább 50-es motoroknak. Akinek az tetszik inkább, vegye, nekem nincs vele gondom. Pusztán kifejtettem a véleményemet.

És még annyit leírnék, hogy a fent felsorolt dolgokat én főleg a váltós 50-esekre értettem. Egy jó robogóért adnék többet is, mint pl egy Simson ára, ha mondjuk nagyvárosban laknék. Ott sokkal kényelmesebben használható, mint egy váltós motor.

2013. okt. 20. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"A fenntartása fillérekbe kerül egy modern 50-eshez képest bármelyik szocimotornak."


A Honda Cubhoz képest pl. nem :) Ha jót fogsz ki, vagy rendbeteszel egy lelakottabbat, akkor hosszú távon behozza az árát. Jó Cubot már tudsz venni 150 körül, egy Szimóért is elkérnek 50-et. A különbséget (100 pénz) pedig úgyis ráköltöd 10 év alatt a Simsonra, ha nincs szerencséd még többet is. Nem beszélve arról, hogy a Simson bő kétszer annyit eszik, mint egy Cub. Ezek mellett 5 éven belül visszahozza az árát, utána már pluszban vagy. Ráadásul egy Simsont minden hosszabb táv előtt át kell nézni, és még úgy is benne van a pakliban, hogy bármikor megáll és lehet tologatni a legközelebbi szervizig. Egy Cubra meg csak felülsz és mégy, éveken keresztül. Egy baj van vele: ha eljön az ideje hogy valamit mégis szerelni kell rajta, akkor vehetsz új szerszámkészletet, mert a régit már rég megette a rozsda :)

Ez tapasztalat, van (volt) a családban mindkettő - ég és föld a különbség. A Simsont szinte nem volt olyan hónap, hogy ne kellett volna szerelni, valamit bütykölni rajta - a Cubhoz 15 év alatt egy hátsó gumit és egy lámpabúrát kellett venni összesen (az olajcseréken kívül). Ja, meg egy első izzót (17 évesen a vételkor még a gyári japán volt benne az is...)


Lehet kardoskodni azzal, hogy a Simsonhoz, meg a többi szocreál csodához bagóért van alkatrész, a Cubhoz viszont drága (annyira nem vészes, nem több, mint bármelyik robogóba vagy más japán kismotorba). De ez nem igazán szempont, mert egy jó Cubhoz nem is kell venni semmiféle alkatrészt, szóval úgy is vehetjük, hogy ahhoz meg ingyen van :)

Fogyasztásban egyértelműen a Cub a nyerő, mivel négyütemű, másfél lityónál többet még télen is nehéz vele megetetni. A Simson alaphangon beveri ennek a dupláját.

Gyorsulásra hasonlót produkál a Cub is, mint a Simson, bár végsebességben alulmarad; A Cub 60-nál nehezen megy többet, míg egy Szimót 70 fölé is lehet tornázni. Ám azért azt ne felejtsük el, hogy ha jön egy kis domb, vagy kicsit nehezebb ember ül fel rájuk, akkor a Simsonnál jó ha nem kell visszaváltani, míg a Cub sebessége (négyüteműként jó nyomatékkal) akkor sem esik 45-50 alá. Ráadásul egy Simson 70-es tempónál már közel 4 lityó benzint bever, míg a Cub 1,5-nél akkor sem eszik többet.


Szóval lehet, hogy elfogult vagyok kicsit, de ennek meg is van az alapja, mindkét motor sokáig volt a családban (Cub 15 éve, Simson meg előtte évtizedeken keresztül), egyszerűen össze sem lehet hasonlítani őket. Oké, épp ezért a Cub lényegesen drágább is, meg nehezebb is szert tenni egyre (kevesebb van belőle hazánkban), de a felárat néhány év alatt visszatermeli, ha másban nem is, fogyasztásban egészen biztosan. Minél többet mégy vele, annál hamarabb.

2013. okt. 20. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Ehhez csak annyit, hogy mutass nekem egy eladó Cub-ot, és mutass olyan helyet, ahol kapni hozzá alkatrészt. :)


Az egy dolog, hogy nektek olyan Cub-t sikerült találni, amihez nem kellett hozzányúlni. Nekem meg olyan Simson-om volt 5 évig, amit csak karban kellett tartani, nem költöttem rá sokat. Talán ha 80 ezerben volt nekem, vételárral együtt (plusz benzin). Ja, és ha egy Simson 3l-ert eszik, ott már baj van. 2,5l-nél nem ehet többet, ha normálisan van beállítva és használva.


Egyébként ne hidd, hogy elfogult vagyok a Simsonnal kapcsolatban. Sőt, az örök kedvencem a Jawa Ideal. Volt abból is egy a Simson mellett. :)

2013. okt. 20. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

"Ja, és ha egy Simson 3l-ert eszik, ott már baj van. 2,5l-nél nem ehet többet, ha normálisan van beállítva és használva."


A Simson kétütemű. A kétütemű motorokat a konstrukciójukból adódóan pörgetni kell, hogy legyen bennük erő. Kábé 4000-es fordulatszám a határ: ez alatt csak küszködik, erőlködik, gyorsulásra szinte képtelen. Az ereje 4000-5000 között jön meg, és nagyjából 8000-9000-es fordulatszámig tart. A váltóáttétel viszonylag hosszú (kivéve az egyest), tehát legalább 6000-7000-es fordulatszámig kell kipörgetni, hogy a következő fokozatban meglegyen a minimum 4000-es fordulatszám.


Ha nem pörgeted, akkor sokkal rosszabb minőségű az égés folyamata, vagyis a benzin fajlagos hatásfoka romlik, ami viszont a fogyasztást növeli (helyesebben az egységnyi benzinmennyiségből megtehető kilométerek számát csökkenti, ami végeredményben ugyanaz). Ha pörgeted, akkor meg a magasabb fordulatszámmal járó, növekvő veszteségek miatt kajál többet. Nem tudom, Te hogyan használod a Simsont, de kb. nagypapás üzemmódban eszik 2,5-öt, nyáron. Normál használat és a téli használat fél-fél liter pluszt eredményez, tehát ha télen közlekedsz vele normál üzemmódban, akkor 3,5 liter körüli a fogyasztása. Nagypapásan is lehet vele menni, alacsony fordulatszámon, de az egyrészt a motornak sem tesz jót (lassabban éri el az üzemi hőfokot, rosszabb az égés minősége, jobban kopik, erőlködik), másrészt 30-40-es tempóval soha nem érsz oda vele sehová, ráadásul a gyorsulása alacsony fordulatszámon lényegesen rosszabb egy négyütemű társánál is.


Azzal egyetértek, hogy a négysebességes Simson (a negyedik sebességnek köszönhetően) valóban kevesebbet fogyaszt, kábé fél literrel átlagban. Nekünk nem ilyen volt, hanem egy Star, nagyapámnak meg két Swalbija, ezek mind csak háromsebességesek voltak még. Így utánagondolva talán ez okozhatta ezt a kis félreértést, és nagyjából fedezi is a kettőnk által tapasztalt, kb. fél literes fogyasztási értékkülönbséget.

2013. okt. 20. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!