Az Impreza STI-ben van Anti-lag?
Nem tudom pontosan hogyan működik az ALS,viszont azt olvastam,hogy a rajtprogram is ALS,csak picit más.
Ott valami más megoldás van,vagy a Subiban gyárilag van ALS?
Az utcai STIben nem hiszem, hogy van ALS, mert azt nem köszönné meg a katalizátor. Viszont egy szoftver módosítással megoldható a dolog.
Az "ős" ALS lényege, hogy szoftveresen eltolják a vezérlést annyira, hogy az égés részben nyitott kipufogó szelepekkel történjen, ezzel elérik, hogy a kialakuló nyomás a könnyebb úton a kipufogó felé távozik és forgatja a turbót. Ennek igazából akkor van jelentősége, amikor nincs "hajtás" - mert akkor alapból termelődik annyi gáz, hogy kellően magas fordulaton forogjon a feltöltő- leginkább váltáskor illetve az általad említett rajtprogramnál. Ilyenkor az alapjáratinál minimálisan több üzemanyaggal is elérhető elég magas töltőnyomás, ami ahhoz szükséges, hogy indulásnál vagy sebességváltás után ne legyen turbó-lyuk.
Hátránya utcai autóknál: a kipufogó rendszerbe elégetlen üzemanyag kerül, ami sokszor ott ég el, amit a katalizátor nem szeret.
Szia!
Nekem egy 07-es STI-m van és egyikben sincs gyárilag ALS. Tudtommal még rajtprogram sem. A rajtprogram a könnyebbik, azt egy szoftveres(Ecutek) hangolással meg lehet oldani amit a gyári szoftver is tud, de javasolt inkább egy verseny computer( Linkecu,Motec) ami gond nélkül tudja ezeket kezelni. Az ALS ráadásul nagyon igénybe veszi mind a motort mind a turbót. Így azokat sem árt megerősíteni. A gyári turbóval ne is erőltesd mert rövid időn belül megadja magát ahogy a motorbelső is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!