Van egy 2107 ladám tuningolt motorral 1.6-os és síros váltó van rajta 4 sebességes ez jó?
A tolos=kapcsolo körmös egyenes fogazásu válto nem?
A sirosnak meg azé ojan a hangja mert egyenes fogazásug! És a ketö egy! Igazam wan?
Nincs igazad. A tolókerekes, vagy szakszerűen kapcsolókörmös váltó egyenesfogazású, sírós, de nem csak ilyen sírós váltók vannak. Az ügyeskezű mesteremberek lelkes munkájának köszönhetően ma már léteznek egyenesfogazású szinkronos váltók is, ezek az ún. R-váltók. Valószínűleg ilyen van a kérdező autójában és az érdekelné, milyen lenne, ha a szinkronos R-váltó helyett kapcsolókörmös váltó kerülne bele (mifelénk VFTS-váltó néven is ismert).
Nos, nem biztos, hogy jobb lenne. A kapcsolókörmös váltó áttételeit versenyzéshez találták ki: jó hosszú az 1. fokozat, utána szűken lépcsőzött a többi. A versenymotorokhoz ez tökéletes, mert ott alul erőtlen a motor, fent megjön a kraft, de aztán hamar el is fogy, mert nem lehet a végtelenségig pörgetni a ruszki négyhengerest. Utcai motoroknál viszont más a helyzet: ott szélesebb a nyomatékgörbe, hamarabb megérkezik a használható nyomaték, tehát jobb a szélesebben lépcsőzött váltó. Hogy neked milyen motorod van, kedves kérdező, azt csak te tudod. Nagytengelyes, iker-Weberrel (Mikunival, Dell'Ortóval, Solexszel, akármivel) etetett motorhoz jó a kapcsolókörmös váltó, ha versenyezni akarsz, szolidabb tuninghoz, utcai használatra viszont elég az R-váltó is.
A kapcsolókörmös váltó ugyanis eléggé kényelmetlen. A hosszú 1. fokozat a hétköznapokban eléggé megdolgoztatja a bal lábadat, sokat kell csúsztatni a kuplungot (bár ha szinterkuplungod van, ott ez nem probléma). A szűk felső fokozatok sem a kényelemről szólnak, sokat kell kapcsolgatni és a kapcsolgatás nem leányálom. Az addig rendben van, hogy felfelé nem kell kuplungolni, marha jó, hogy csak rángatod a kart, azt' váltasz, de ennek utcán nem sok hasznát veszed. Legalábbis remélem, hogy nem szoktál a faluban/városban tizedmásodperceket hajkurászni. De visszafelé dupla kuplunggal kell váltani, ami hosszabb távon nem annyira kényelmes. Meg lehet szokni, mert mindent meg lehet szokni, még a szögletes kereket is, de ha csak boltba, iskolába, dolgozni járnál az autóval, nem biztos, hogy megéri ilyenekkel fárasztani magadat. A visítást most hagyjuk, mert az R-váltó is szépen énekel, az nem lenne újdonság.
Ám ha hobbiautóról van szó, jól felhúzott motorral, akkor van értelme a kapcsolókörmös váltónak. Ott jól jön, hogy gyorsabban tudsz felkapcsolni és a váltó is jobban bírja az erős motort, ökörködéskor, amatőr versenyzéskor tehát jó a "tolós" váltó. Majd úgyis megtapasztalod, hogy a szűk keresztmetszetet a minősíthetetlen végáttételek és a mindig rosszkor eltörő féltengelyek jelentik, mert általában ezek nem szokták elviselni a motor nagyobb nyomatékát.
Köszönöm 3/4 információt a motorban weber karbi sportlegszűr könyitet lendkerék.audi dugok vannak bent igy vettem hatvanas rendszer van alatta..sperr diffis. Nyomtáv szélesités..
Na meg az R- váltó ami az autóhoz lett építve direkt. Utcai használatra vettem. Suliba is szoktam vele járni..
Erős gép legalább is számomra..megfelel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!