Szerintetek mekkora fizetés kellene ilyen kocsik fenntartásához?
Tudom, a kérdés kicsit hülyén hangzik, mivel mindenki más költségszinten "van el" egy hónapban. Viszont mégis, szerintetek milyen az a fizu szint, amelyiknél már pl. kényelmesen fent lehet tartani pl:
- BMW E46 320d Coupé vagy
- VW Golf V GTI
?
"Egy E46-os 530D-nk van. 8 éve van nálunk"
Az E46 az a 3-as sorozat volt. E39 és E65-ből játszik a te esetedben az 530D.
Egyikőtök szerint sok havi 40k-t erre tartalékolni, a másik szerint kevés :D
szépen megszaporodtak a válaszok, ment is a zöld kéz :)
lényegében olyan autót keresek (a BMW csak egy opció a sok közül), ami így 29 évesen már nem egy "hülyegyerekautó", viszont egyedülálló pasi lévén csajozáskor még van kiállása a kocsinak :)
Erre majd mindjárt megkapod, hogy ha a kocsiddal akarsz csajozni, akkor bizony csak divatr|b@ncot fogsz találni, meg a p0cs0d is kicsi :D
Olyan autót vegyél, ami neked tetszik.
nem kicsi, a divatribikkel pedig nincs semmi baj, bárcsak egy is akadna már horogra :P
a legjobban egy A5-ös Audi tetszene, de azért az ésszerűség és megfizethetőség talaján akarok maradni :)
ezért is gondoltam valamilyen kétajtós coupéra.
Nekem E46 volt, nem régen cseréltem újabbra.
300k nettót kerestem már akkor is és azt mondom, hogy ez bizony nagyon el is kélt. A szokásos tamáskodókra akik azt mondják hogy ez nem igaz ne hallgass. Nekem tényleg volt ilyen, még jó passzban volt amikor vettem, nem egy lelakott de kereskedők által eladásra megszépített nagyon sokat futott autót vásároltam meg. Akkor is nagyon jó állapotú volt amikor eladtam mert gondoskodtam róla költöttem rá. Megtanultam hogy nem viccből vagy irigységből mondják az emberek hogy költséges autó.
Persze én nem szülőknél lakom, én fizetem a rezsit és minden egyéb költséget, meg az autó fenntartását.
Meg az autóra költeni is kell, látok olyanokat, akik sérült E46-al, vagy GTI-vel járnak, lóg a lökös, lestrapált gumik, nagy foltokban kikezdett fényezés, rozsdás alváz, füstölő motor, ez nagyon égő, ezeken látszik, hogy megvettek valami egymillió km es elhanyagolt autót és még tovább pusztul a kezük alatt, mert benzinen vagy gázolajon kívül másra már nem tudnak költeni az autóval kapcsolatban, ami nem is lesz hosszú életű. Vásárláskor az ilyenektől óvakodj.
A 320d-nek kijönnek bizonyos gyártási szériáknál a típushibái, amik nem vészesek, de illő cserélni őket. A szívósor, a turbó, vezérléscsere, költségesek. Ha nem költesz rá, időzített b0mba. A Golf GTI ebből a szempontból jobb, kevesebb elromlandó alkatrész van a motorjában. A BMW-re és a Golf GTI-re is igaz, hogy csak jó minőségű olajat érdemes beléjük tölteni és nem illik megvárni a csereperiódus végét, a nagy autómániások 10 ezrenként cserélgetik az olajat, ez sem olcsó dolog. Ezek alá a kerekek 16 coltól felfelé vannak, illendő rájuk tenni a minimum 16 colosat, de inkább a 17-eset. Egy lehasznált garnitúrával járni meg égő, azt sugallja, hogy vettél egy olcsó romot, mert amúgy nincs pénzed, ezért új gumikra is költeni kell miután megvetted és ez nem olcsó, 100 ezer forint elröppen 4 jobb féle gumira, aztán kell téli-nyári, úgyhogy ez az összeg x2. Egy újabb alufelni garnitúrára is befizettem. Azt használtan vettem mert eredeti BMW felniket akartam de még így is benne volt 100k-ban a 4, mert nagyon jó állapotú jöhetett csak szóba, merthiszen épp azért vettem őket, mert amikkel vettem az autót, karcosak és enyhén súrolt pereműek voltak, igaz ez nem annyira látszódott, de akkor is gáz. A régi felnikre mentek a téli gumik, az újakra a nyáriak. 5 év alatt bejön az újabb felnik ára mert most már sok helyen 8 ezerért cseréli a gumis felniről felnire ez egy évben kétszer van. Nekem meg már csak cserélgetni kellett.
Mind a kettő autó költséges. Talán inkább a Golf GTI-t tudnám ajánlani, főleg ha sportautózni akarsz vele, ha hobbiautónak kell. Többet eszik benzinből mint a 320d dízelből de a fenntartása olcsóbb szerintem. A GTI-t talán kevesebb km-el is meg tudod venni. A 320d-k napi használatú családi vagy céges autók voltak amikbe nagyon sok kilométert hajtottak már, sok km-el meg szerintem elég rizikósak. GTI-m nekem nem volt ezért nem nagyon tudok róla nyilatkozni, csak a józan paraszti ész diktálja, hogy jobb lehetőség.
Költségekről nyilatkozni nem tudok, mert egyik típushoz sem volt még szerencsém, a csajozós részéhez lenne hozzászólnivalóm :)
Ha tényleg csajozásra (is) akarod használni, akkor nyilván BMW. Az átlag lány ugyanis csak annyit lát hidd el, hogy BMW, meg Volkswagen. Kevés az, aki ha meglátja a VW hűtőrácsán a GTI betűket, akkor felszalad a szemöldöke, hogy nahát, ez már valami.
Másik oldalról viszont ha nem egy díszr*b*t akarsz magad mellé, annak meg teljesen mindegy milyen autód van. Nem fog sem hasraesni a BMW-től, sem lesajnálni a GTI-t.
Ezek alapján tehát jobb választásnak tűnik a GTI. Praktikusabb, hétköznapi életben jobban használható. Én erre szavazok :)
Előző vagyok. Sorry hogy kicsit lassú vagyok, még eszembe jutott hogy elejét vegyem annak aki a GTI miatt mosná le a fejemet. GTI-m nem volt ezért lehet hogy azzal kapcsolatban tévedéseket írtam. Olyannak a válasza hasznosabb ebből a szempontból akinek volt GTI-je.
Csajozni nem az autóval kell hanem a személyiséggel és az intellektussal de ez már más tárgykörbe tartozó téma lenne. Nem minden nőnek bejövősek azok az autók amikről mi férfiak azt hisszük hogy ha birtokolunk egy olyat, akkor lecsúszik a bugyi. A legtöbb nő nem buta, tudják hogy melyik autó hozzávetőlegesen milyen értékű nagyságrendileg ezért amelyik nő az autó alapján ítéli meg hogy mennyire menő a férfi, az az értékre megy és a számukra fel sem fogsz tűnni az ilyen autókban. A normálisabb nők akik tudnak is szeretni azok meg nem az autó miatt fognak. Sok nőnek bejövős az is ha egy férfi kisebb autóval jár mint például a Honda "ufo" Civic. Van amelyik nőnek a Volvok tetszenek vagy akinek a Maseratik. Van olyan is aki csak a színt nézi meg hogy milyen szép tiszta, újszerű.
köszönöm a kimerítő válaszokat :)
hát, a 300-as fizu éppen megvan, viszont ennyiből sajnos még úgy látom csak max a fenntartás menne, sokat kell még spórolom
# 15
Őszintén kíváncsi vagyok, hogy mire alapozod azt, hogy 300K nettó kell egy ~ 1-1,3M forint értékű autó fenntartásához.
Ha csak abból a nagyon meredek kijelentésből indulok ki, hogy te havi 100K-t költöttél az autóra akkor is évente ráköltötted A TELJES ÉRTÉKÉT. Ha ez így volt had ne mondjam mekkora balek vagy...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!