Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit kell csinálni egy 13 éve...

Mit kell csinálni egy 13 éve álló autóval, hogy beinduljon?

Figyelt kérdés
2013. okt. 12. 21:04
1 2
 1/11 löncskonzerv ***** válasza:
42%

Imádkozni.

Milyen autó? dízel, benzin?

Hol állt?

2013. okt. 12. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Moszkvics, benzin kb 4 évet egy tanyán szabadég alatt és a többi idejét garázsban.
2013. okt. 12. 21:16
 3/11 anonim ***** válasza:
Én nem merném elindítani. Elvinném egy szerelőhöz, hogy nézze át, pucolja ki.
2013. okt. 12. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Üzemanyagrendszer takarítás, feltöltés friss benzinnel.

Műanyag, gumi alkatrészek, szíjak, csövek ellenőrzése, amelyiknél szükséges, csere.

Olajcsere.

Akkumulátorcsere.

Nem tudom, hogy a Moszkvicsnak van-e kurblija, mint a Ladáknak, de ha van átforgatnám a motort kézzel.

Kitartó indítózás, reménykedés...

2013. okt. 12. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 löncskonzerv ***** válasza:

Ne legyenek nagy reményeid.

A karburátor szinte biztos hogy megfeküdt az idők folyamán.

Ezt a motort illene szétszedni és kipucolni mindenét.

2013. okt. 12. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Napkiraly ***** válasza:
gyertya kiteker, megpucol, főtengely kézzel körbeteker, ha mindez megvolt,akkor beszállsz és indítasz
2013. okt. 12. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 Napkiraly ***** válasza:
persze lesz rá kb 20% esélyed hogy elinduljon
2013. okt. 12. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
53%

Mit szeretnél csinálni az autóval, attól függ... :)


Ha rendbe akarod rakni, akkor csak nagyon óvatosan - egy elkapkodott indítási kísérlet nagyobb kárt tehet, mint az öröm hogy (esetleg) brümmög. Szóval akkor megtakarítani, a motorteret is, bevinni fedett helyre és utána nekiállni. Elsőre leengedni a vizet ha van még benne és ellenőrizni hogy nincs-e megrepedve valahol a blokk vagy a hengerfej. Ha az rendben van utána érdemes csak némi megbontással (én konkréten levenném a hengerfejet) a hengereket, gyűrűket, szelepeket a mechanizmusukkal és az egyéb dolgokat ellenőrizni.

Ugye így logikus, mert egy pl. javíthatatlanul megrepedt blokkra logikátlan időt/pénzt pazarolni.


Ha csak azért kell, mert még jobban tönkre akarod tenni: feltöltöd vízzel, ha nem folyik el akkor örülsz, utána gyertyák ki, kézzel átforgatod, ha okének tűnik, akkor egy kompressziómérés illene, hogy a gyűrűk is rendben vannak-e. Ha nem tömítenek a gyűrűk, akkor láttam már olyat aki pár csepp fékfolyadék hengerbe juttatásával próbálta orvosolni, mondván az majd leszedi a szmötyit ami miatt nem működik. Szóval ha van kompresszió, akkor kitakarítod az üzemanyagrendszert és lehet indítani, aztán taposni amíg ki nem köpi a lelkét szerencsétlen.


Ha esetleg felújításon gondolkozol, akkor én a helyedben mindenképpen szétkapnám a blokkot utolsó csavarig, utána felújítás, hogy ne legyen zsákbamacska és merd használni otthonról 10 km-nél távolabb is. :)

2013. okt. 12. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Előttem már leírták. Én még megnézném hogy a vízpumpa nem-e rohadt össze, mert elég gáz lenne ha 5 perc járatás után megfőne a blokk.

Mi egy 7 évet állt Daciát röffentettünk be. Egy új akku elég volt neki. Rengeteg indítózás után elindult. Bár nem szántunk időt karbi tisztításra. Még a benzin is a sajátja volt. :D

2013. okt. 12. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Ui.: nem hajtottuk szét. Azóta is méltóságteljesen rohad. Már a moha is kezdi benőni az észeki oldalát.
2013. okt. 12. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!