Miért ilyen nagy a különbség a két motor között?
Az egyik 75le SOCH bowdenes gázpedál benzin: Ha rálépek a gázpedálra egyből felpörög, menet közben ha lepadlózom "rendesen húz (már amennyire 75 ló képes húzni)"
A másik 97le DOCH bowdenes szintén benzin: Ha rálépek a gázpedálra kell neki egy kis gondolkodási idő amíg felugrik a fordulatszám majd nem is azonnal esik vissza hanem pl: 2200-ról leesik 1800-ra majd onnan már gyorsan alapjáratra. Menet közben ha lepdalózom igen lustán kezd gyorsulni "nem érezni benne nyomatékot"
Az SOHC és DOHC, csak hogy pontosak legyünk. Itt egy videó, ami elmagyarázza a kettő közti különbséget: http://www.youtube.com/watch?v=1GZtShToroc
Amúgy azért érzed másnak, mert gondolom teljesen más a motorkarakterisztikája, a 97LE-s motor pörgetésre van optimalizálva, a nyomaték nagyobb fordulaton jön meg.
Ugyanez a helyzet a Vw régebbi 1.4-es 75LE-s motorjával is. Volt belőle 100 lovas változat, de az alacsony fordulaton halott volt. Így hiába volt jobban kihegyezve, pörgetni kellett, hogy jobban menjen.
Nem, ez nagyon nem evidens.
Rengeteg 16 szelepes sohc motor létezik
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!