Legális ezt az égőt beszerelni?
Mercedes w201-be legális ilyen égőt beszerelni? [link]
Aki nem akarja megnézni a linket: ez gy halogén égő, elvileg kicsivel erősebb, kékes fényt bocsájt ki.
Az autóm nem ad már elég energiát a fényszórókra, így picit gyengén világítanak, ezzel próbálnám ellensúlyozni (ha működik).
"Az autóm nem ad már elég energiát a fényszórókra, így picit gyengén világítanak, ezzel próbálnám ellensúlyozni (ha működik)"
Nem ez a jó megoldás. Az ilyen gagyi kék izzók általában belülről tök ugyanazok, mint a piacos fehér H4-esek, csak jó erősen színezett a burájuk, ami elnyeli a fény nagy részét. Nem fogsz vele látni semmit.
(azt már tényleg hagyjuk, hogy a kereskedő mennyit ért az egészhez, ha a kékesfehér izzót ködlámpába is ajánlja)
Az ilyen izzók elméletileg csak akkor használhatóak közúton, ha van nekik E-jelzésük, de sokszor még ez sem elég. Rengeteg a pontatlan, méret- és pozícióhibás izzó, aminél az izzószál még véletlenül sem olyan alakú, mint amilyennek lennie kellene (láttam már s-alakú tompított izzószálat ferdén felszerelt árnyékoló ernyő fölött), ráadásul még nem is a helyén van, így az életben nem fogja eltalálni sem a fókuszpontot, sem a tompított izzószál pozícióját.
Ha nem elég jó a lámpa fényereje, akkor a lámpatestnél kell kezdeni a vizsgálódást. A poros vagy bemattult tükör, a belülről mocskos üveg és az oxidos, lassan már szigetelőnek minősülő kötések rontják a fényerőt. Ugyanígy rontja az is, ha a fényszóró rosszul van beállítva és az eget vagy a lökhárítót világítja.
Ha ezek jók, akkor meg kell mérni az izzókra jutó feszültséget. Ha nincs meg járó motor mellett a kellő, 14 V fölötti érték, akkor teljesen mindegy, mit faragsz bele a lámpatestbe, nem fog világítani. A halogénizzók érzékenyek a tápfeszültségre, pár tized voltnyi eséstől már számottevően csökken a fényerejük.
De ha jók a lámpatestek és még feszültség is van, akkor is lehet, hogy gyengének érzed a lámpát. Ekkor meg lehet próbálni egy nagyobb fényerejű izzót. Ebből is van kétféle: a nagyobb teljesítményű és a szabványos teljesítményű, de emelt fényerejű. Az első megoldást felejtsd el, ha hosszú távra tervezel a fényszórókkal, a második viszont jó lehet, ha egy nevesebb gyártó termékét választod.
Árulnak idehaza is ilyen kékesre színezett izzókat - egy bizonyos szintig legális: ugye a rendőr azt látja, hogy milyen színű a kibocsátott fény, nem fogja szétszedni a lámpát az út mellett. Szóval ha nagyon kék, akkor fog kötekedni.
De olvass utána például itt (van az egyik hozzászólásban carstylingos link, ott is megy a társalgás):
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__116..
Hivatalosan aminek van E-jele, az jó, a többi rossz és nem használható.
Egyébként én a lámpák felújítására voksolnék: kiszedés, szétszedés, üveg elmosásra és a foncsor felújítása, aztán összerakás. Legalábbis a Pannoniáimnál nagyon bevált ez a megoldás. :) Azóta gyárival is látok szépen.
(Mondjuk ott világítótekercs van, így be kell osztani az áramot, nagyobb teljesítményű izzót nem bír rendesen ellátni - egy generátor-feszszab-akku-kapcsoló-világítás kombinációnál ilyen gond nincs, legfeljebb ha túl sok az áramfelvétel egy idő után lemerül az akksi... :P )
#2: autószerelőnél megnézték és azt mondta nem ad elég áramot az égőnek az autó. Elektronikával ők nem foglalkoznak így javítani nem tudta.
Ez sok hibalehetőségtől van, vagy viszonylag könnyű megtalálni az okot?
Ismer valaki megbízható autó elektromossági szervizt Pilisvörösvár, vagy BP III, XIII környékén?
Az első válaszolóval teljesen egyet kell értsek!
Amit linkeltél az valami gagyi kínai kacat.....nemhogy jobb de sokkalta rosszabb lesz a fényerőd,mondjuk a szemed majd ügyesen becsapja a kékes fény/de ezt a kékes fényt egy transzparens festék biztosítja ami ugye árnyékol/úgyhogy felejtsd el!
A válaszoló által belinkelt GE Megalight-os izzó valóban jó,valóban emelet fényerejű és tesztek alapján(Totalcar)is erősebb a fénye(mondjuk nem +90%)de jelenleg ez az izzó a legmegfelelőbb!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!