Egy amcsi nyerges csőrös átlagban hány kmt fut, mennyire környezetbarát, európában lehet e hajtani?










Nemrég volt toborzás az egyik legnagyobb kanadai céghez. Ott azt ígérték, hogy garantált a havi 12 000 mérföld futás. Ez nagyjából 19 000km/h.Igaz odaát kicsit másabbak a szabályok, sokkal lazábbak, mint az AETR.
Mennyire környezetbarát? Az igazi régi csőrös dögökben szerintem még találni kétütemű dízelt is :) Az újabbak azért már hozzák valamelyik euronormát. AdBlue és SCR nélkül nem lehet hozni az euro5/6 normákat, az nem tudom odaát mennyire elterjedt. Abból kiindulva, hogy az európai DAFokban amcsi Paccar MX motor, az MP4-es Actrosokban meg továbbfejlesztett Detroit Diesel DD13-as motor van, azok tengeren túli változataik is hozzák az euro3-as szintet - szerintem.
Európában néhány átalakítás után lehet őket hajtani. A világítást kell " honosítani" és a féket. Talán ez a két legfontosabb.
Elég sok ( ha nem minden amcsi ) vontatón nincs a kormányzott tengelyen fék. Ott szinte alap a retarder és a jake-brake. Itthon van egy honosított amcsi Volvo VN ( asszem ) , az is csak úgy kapott műszakit, hogy kicserélték az első hidat tárcsafékesre és ehhez megkapta egy 3 tengelyes FH16 ABS vezérlőjét.
Az európai hajtásnál a másik sarkalatos pont, a hossz. Nyerges szerelvény egyelőre csak 16,5 méteres lehet. Egy nagy fülkés csőrös nyerges meg pár méterrel hosszabb. Azt vagy megbüntetnek, vagy nem. Szoktam látni itthon egy szlovák csőröst normál 13.6-os ponyvás póttal ( asszem Freightliner, de már nem emlékszem ), meg láttam már Scania Longline-t is. Elvétve előfordul itt-ott egy ilyen, de inkább csak kuriózum.
Rövidebb félpótokkal ( pl tartánynál vagy billencsnél ) lehet beleférnének a 16,5 méterbe. Elég sok T Scania, NH12 jár itthon is az utakon. ( Steinernél és MobilTransz-os színekben elég gyakoriak a csőrös Scaniák Budapest környékén ).





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!