Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tudok nemzetközi...

Hogyan tudok nemzetközi motorversenyeken indulni?

Figyelt kérdés
A technikai háttér megvan, mérnökök vannak (9 mérnökből álló csapatunk van, 3 olasz 4 magyar 2 angol srác). Megvan a motor hozzá, ami 2 év fejlesztő munka végeredménye (125 ccm). Versenyző megvan, anyagi háttér is ugymond rendelkezésre áll. Motor beszállítónk a Rotax cég lenne, gumi beszállító a Pirelli, olaj Agip-Eni stb. Vannak járműveink a szállításhoz, van egy felszerelt műhelyünk és bérlünk jelenleg egy pályát a tesztekre. Az elindulással vannak problémáink, hogy mit hogyan, merre, kihez. Előre is köszönöm a (értelmes!!)segitséget.
2013. szept. 30. 19:28
 1/7 anonim ***** válasza:

Már ott furcsa, hogy nem kiírásra készült a motor, hanem csak úgy...


Keresni kell egy szimpatikus versenykiírást és ott nevezni. Nemzetközit nem tudok, de van pl. 125-ös OB, csak olvasd el a MAMS honlapját.


Esetleg a MAMS honlapján van egy ilyen link:


[link]


Itt néz körül milyen kiírások vannak.

2013. szept. 30. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Mikor elkezdtük a motort tervezni és fejleszteni, nem gondoltunk arra hogy versenyezni akarunk vele. Mindössze 9 egyetemista a műszakirol egy egyedi gyorsasági gépet akart építeni, de a végeredmény egy olyan motor lett amelynél már elgondolkodtató a versenyzés. Végsebessége eléri a 201 km/h-t, max fordulatszám 17100/perc és ehhez társul 51 Le egy saját tervezésű kipufogórendszerrel.
2013. szept. 30. 21:12
 3/7 anonim ***** válasza:
A kipuf részről és az 51 lóról gondolom hogy 2t de lehet tévedek. A kérdésre nem tudom a választ, viszont én is átépítettem egy 2t Honda NS125R fékeit,futóműveit,motorját. A rezonátor méretezésről alig találtam anyagot, azt is a neten, nem tudom hogy hihetek-e neki. Szóval a kérdésem az, hogy tudnátok-e segíteni rezonátor méretezés ügyben, esetleg tudtok-e küldeni valamilyen anyagot? Előre is köszi a választ.
2014. jan. 26. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Kedves utolsó válaszoló/kérdező, én személy szerint az elektronikai dolgokat és az elektronikus vezérlést csináltam a nevezett motoron, de azért valamennyit értek a többi részéhez is. Valóban, 2T-s a motor. Az a helyzet hogy a Honda és az Aprilia- Rotax egészen más elképzelés alapján dolgozik, ami a Rotaxnál 50-70% teljesítmény (a gyárilag folytott 11 kW-os széria nem éri el a 35%-ot a valós teljesítményból)az a Hondánál már majd a plafon (széria motorok esetében), ezért a teljesítménynövelés is rendkívül korlátozott. A Rotax blokkokban megvan az a plusz teljesítmény, amit egy kipufogó rendszer cserével is szinte azonnal előtudunk hozni, valamint elektronikusan még további rejtett erők használhatók, a Hondánál ez már nincs, a Rotax blokk max fordulata átalakításokkal 20000 fölé kiengedhető anélkül hogy percek alatt szétpörögné magát, ugyanakkor fontos hogy megoldható az is hogy alacsony fordulaton is végig nyomatékos maradjon a blokk, itt már szükség van arra hogy a konfuzorból vissza lehessen áramoltatni gázokat ami lassitja az ütemet. (fontos, hogy a Honda NSR váza nem megfelelő arra átalakítások nélkül, hogy 40-50 Le-s blokkot elviseljen, ellenben egy Aprilia RS 125 öntvény alu váza 250 ccm Rotax 257-es blokkot is elbír, mert gyárilag jóval erősebbre van tervezve mint amekkora terhelést valójában kap). A rezo és a kipuf rendszer tervezését és építését nem én csináltam hanem egy olasz, mérnök barátom, de ha minden igaz valamelyik laptopunkon még megvannak a tervezési anyagok, ha megtalálom akkor értesítelek.
2014. jan. 26. 20:51
 5/7 anonim ***** válasza:
Autótechnikus vagyok. Tisztában vagyok ezekkel a dolgokkal, de a motoromon a "csupasz" váz, az ülés, a tank, az idomok és a kezelőszervek "gyáriak", restauráltak. Mint már írtam sem a fékek, sem a felnik, sem a futómű, sem a motor nem széria. Mivel nekem ez a motor nagy szerelem (ez a típus mára szinte teljesen kihalt, 28 éves!!!) a kinézetét meg akartam tartani szinte gyárinak, de emellett egy jól kezelhető erős lobbanékony gépet akartam. A maximumot akarom kihozni belőle amihez már "csak" egy megfelelően méretezett kipuf rendszer kell, mivel 2t-nél a kipufban van elásva a kutya fele, minimum. Nem egy nagyobb gépet kanyarodtam már le szerpentinen vele, nem vagyok beképzelt ne úgy vedd fel de jól motorozok, nem kicsit. Mivel nem vagyok tehetős és egyedül vagyok a projekre, valószínű versenyen nem tudok indulni, sajnos, remélem nektek sikerül. Az anyagot nagyon megköszönném, szólj ha megvan, legalább lenne valami kiindulópontom. És ha kéne még egy pilóta...
2014. jan. 28. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Értesítelek ha megkapom a terveket, közben megnéztem, nem az én laptopomon van, hanem valamelyik másikon, amelyet használtunk a projekt alatt, írtam egy kör e-mailt hogy küldjék el ha meg lesz. Végül letettünk a versenyről, 2T-s ként nem szívesen fogadják a csapatot, 125 ccm-ben pedig főleg nem, már a 4T-k mennek, sajnos egyre jobban kiszorulnak a kétütemű motorok. Egyébként nem néztél gyári kipufogó rendszereket, mint pl. Arrow, Jolly Moto, Gianelli, LeoVince? Az általunk tervezett rendszert nem tudtuk megépíteni saját magunk, hanem a terveket elküldtük egy erre specializálódott cégnek, akik legyártották a mi adataink alapján (482 000 ft volt).
2014. jan. 29. 08:57
 7/7 A kérdező kommentje:
Kaptam egy tervet, feltöltöttem ide: [link]
2014. jan. 29. 19:59

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!