Régi motorokon a hátsó féknél nem égett a lámpa? Ha ez így van, akkor mióta gyullad fel a féklámpa, ha a hátsó féket használjuk?
Azért a 30 feletti motorokba beletartozik sokminden. Maradjunk a hazai példánál: a Csepel és a korai Pannonia típusokon egyáltalán nem volt féklámpa. Volt egyetlen árva 5 wattos izzó és hosszú szünet. Aztán talán 1957/58 környékén jött a féklámpa, de ekkor még sárgán világított. Aztán még később lett szabvány a piros féklámpa.
Termeszetesen ezeken a gepeken még csak a hátsó fékhez tartozott kapcsoló, szoval az első fékkel lassítást nem jelezte - az inkább a hidraulikus első fékkel terjedt el, amikor nyomáskapcsolót építettek a fékkörbe.
Érdekesség: bizonyos helyeken, ahol a szabályok a közlekedőkért vannak és nem ellenük, pl. az USA bizonyos részei, még használhatsz kézjeleket is ha rossz a lámpád. Ha kiírtad a kocsi hátuljára, hogy a lámpák nem működnek, akkor pl. az ablakon kinyúlva függolegesen
A fene az okostelefonba...
Szóval kinyùlsz az ablakon, az alkarodat függőlegesen felfelé tartva ökölbe szorítod a kezedet, azzal tudod jelezni hogy lassítani szándékozol.
Egy 1980-as évekbeli Hondáról van szó, nem hazai.
De okés, akkor ezek szerint ez nem természetes, át kell néznem a dolgokat rajta.
Igen, át kell nézned: a japánok ebben sem voltak lemaradva - az 1978-as Suzukimon 3 tárcsa van (értelemszerűen elöl dupla, hátul szimpla), mindkettőnél a munkahengeren lévő kapcsolóval. Na meg természetesen féklámpa. :P :D
Szóval mindkét fékre kell hogy világítani kezdjen hátul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!