Alacsony olajnyomás okai?
Üdv. mindenkinek!
Vettem egy Opel Corsa C 1.3 CDTI (2006) autót, 133.000 km-el. Szervizkönyvben látszott hogy évente 30-40.000-et is mentek vele, gondolom nem cseréltek évközbe olajat. Előző tulaj bevallottan 2 év 4 hónapot ment egy olajjal, ami ugyan csak 14.000 km volt, de az idő akkor is sok.
Megvételkor 10w40-es olaj volt benne, néha felvillant az olajnyomás jelző (lejtőn, forduláskor), haza úton után kellett tölteni olajat, utána nem világított.
Elvittem márka szervizbe, olajcsere a gyári 5w30-ra, erre világít az olajnyomás lámpa, alapjáraton 0,3 bar, fordulaton 1 bar nyomás.
A szerviz már motorgenerált jósol, de nagyon jó erőben volt, nem csörög csattog.
Már csak abban bízom, hogy az olajteknőben és az olajpumpán lesz valami látványos szennyeződés, amire azért van esély a ritka olajcsere miatt.
Várom a véleményeket, hátha történt már valakivel hasonló eset.
Szerintem az előző tulaj is azért váltott 10W40-re, mert másként nem tudta mérsékelni az olajfogyasztást. Azóta pedig a rosszabb kenéstől csak tovább romlott a a dolog...
Nekem hasonló esetre gyűrűcserét javasoltak, de generállal végződött. Légy résen, mert az alacsony olajnyomással kinyírod a turbót.
Opel márkaszervizben van jelenleg is, holnap bontják szét a motort, turbót és EGR szelepet már cserélték.
A rossz/kevés olaj nyírta ki a turbot, az EGR szelep is olaj lerakódás miatt szokott tönkre menni, akkor elvileg az olajpumpa környéke is kaphatott belőle bőven, ami a gyenge nyomást eredményezheti.
Csak gondoltam megkérdem, hátha tud valaki tanácsot adni, mert azért a márkaszervizekkel is vigyázni kell, így is közel 300e Ft van már benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!