Pár kérdés forgalomba helyezés előtt álló ETZ 150-ről. Hogy és miként vannak az alábbi dolgok?
A motor vélegesen ki lett vonatva a forgalomból 2010-ben, megvan a volt forgalmija amivel kivonták forgalomból, de a törzskönyve elveszett. Attól a személytől vettem aki kivonatta, és egy teljesen hivatalos adásvételi formanyomtatványt írtunk 2 tanúval.
1. törzskönyv nélkül is vissza lehet helyeztetni forgalomba?
2. van a váz elején egy adat tábla amiről le vannak kopva az adatok, így konkrétan csak egy felszegecselt alumínium lap van ott. A vázon látszik a szám és egyezik is. Hivatalosan cserélhetem valahogy azt a táblát?
3.ki akarom cserélni a hátsó lengővillát egy 250-esére mert a 150-es lengővillája kicsit gyenge és kanyarokban instabil a segge. Ezt meg tehetem hivatalosan, és be is megy a helyére? nem kell semmit átalakítani?
"megvan a volt forgalmija amivel kivonták forgalomból, de a törzskönyve elveszett."
Legjobb tudomásom szerint a törzskönyvet (ha egyáltalán volt neki) a végleges kivonásnál egyébként is bevonják a rendszámmal együtt, és csak a kilyukasztott forgalmit adják vissza!
1.) Mivel egyébként sincs törzskönyve, ezért nem kell.
2.) Az adattábla nem jelent semmit, a beütött vázszám a mérvadó!
3.) Erre már nem emlékszem, de mintha nem lenne kompatibilis a kettő.
Na de majd Valamokka elmondja a lényeget, mert ő a nagy forgalombahelyező!
:D
Én nem tudom hogy bevonják e mert ilyet még nem csináltam hogy végleg kivont motort vissza rakjak forgalomba, és most sem lenne szándékomba, de egy meglepetés motorról van szó. Konkrétan ez a motor egykor édesapám első motorja volt, és aztán amikor megszülettem akkor eladta mert muter addig rágta a fülét. Most sikerült végre megkaparintani, de egyébként a csávó aki kivonatta az azt mondta hogy érvénytelenítve lett a törzskönyv de el veszett. Viszont neten azt olvastam hogy kell a forgalmi meg a törzskönyv.
A lengővilla meg akkor marad a gyári. :D Amúgy se hiszem hogy fater nagyon hajtaná majd mert arra már van neki másik, de kicsit azért meg akarom tuningolni hogy jobb legyen mint új korában. :P
Hy!
Amit akarsz az elég nehéz és utánajárós ügy....
Nos mi van ha alapesetben egy pappíros mocit veszel?32ezer ft az átírás és akkor még nincs benne a biztosítás,és ha kell műszaki.Alapvetően első körben ki kell delláznod 15ezret a eredetvizsgára,ott valószínűleg nem fog átmenni hisz le van kopva a vázszámod,és pappírod sincs róla ,mert a törzskönyv az ami a tényleges tulajdonodként jegyzi meg a gépet.A műszakin is ha nem jó cuccok vanak rajta simán megbuktatnak és akkor buktad a pénzed.
Nos semmi nem lehetetlen,sok utánajárás kell,ha már végleg ki van vonva akkor azt nemhiszem hogy újra forgalomba engedik de ezt a helyi okmányirodában kéne érdeklődnöd vagy felhívnod őket telefonon,mert ott úgyis megmondják a tutit.
Én azt mondom hogy vegyél még egy mocit de azt már pappírral és ha nagyon akarod akkor átakasztod a rendszámot és néha kockáztatsz vagy meghagyod donornak .
Mellesleg az is lehet hogy lopott és akkor kivágtál egy csomó pénzt az ablakon mert utána nem fogod megtartani és senki nem fogja neked kifizetni a károd.
Maga a váz szám az tökéletes, ami a vázba van beütve, csak az adat táblán kopott a szám. Nem valószínű hogy lopott a motor, mivel attól a személytől vettem meg aki kivonatta. Minden személyes adata egyezik a forgalmiban lévővel és a személyi igazolványáéban, plusz ugye nem adta volna a nevét hozzá ha lopta volna :D
A gyári fénye az meglesz, pláne mert autó fényező vagyok maszekba és az is a szakmám, de jelenleg porfestőként dolgozom, tehát a festéssel nem lessz gond :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!