Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Állítható futóműn mit lehet...

Állítható futóműn mit lehet állítani és hogyan és miért jobb mint a fix?

Figyelt kérdés

2013. szept. 19. 21:18
 1/7 anonim ***** válasza:

Az állítható futóműveket a versenyautókba használják.

Az autó aljának a földhöz való magasságát lehet állítani. Ezt úgy is hívják hasmagasság állítás. Ennek értelme az hogy az autó súlypontja olyan alacsonyra kerüljön amennyire csak lehet ,mert így élesebb kanyart lehet vele bevenni nagyobb sebességnél. Az állítási lehetőségnek ott van szerepe hogyha egy rosszabb minőségű pályán zajlik a verseny. Nem csak egy stílusú pályára lehet ezáltal optimalizálni az autót. Egy alacsony autó felakadna egy rosz minőségű úton. ilyenkor feljebb állítják a hasmagasságát olyannyira ami megfelel hogy stabil maradjon de azért még el is tudjon menni a pályán hogy ne akadjon fel.

Továbbá némely ilyen rendszernél még lehet állítani a kerekek dőlését /dőlészögét. Szokták ezt úgy is mondani hogy terpesztés.


Ezeket az állítási lehetőségeket úgy oldják meg hogy kicserélik a rugót és a lengéscsillapítót állíthatós fajtára.


Luxusautókba elektromosan is vezérelhető a magasságállítás gyárilag.

A versenytechnikákban inkább a kézi csavarokkal való állítás a jellemzőbb mivel az precízebben állítható.

Nem olyan bonyolultak ezek a technikák mint elsőre hangzanak. Van aki csinálni is tud ilyet a régi lengéscsillpítói átalakításával. Persze akinek van pénze az megvásárolja készletben . úgynevezett kittben az egészet.

2013. szept. 19. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Aztán van a teherautóknál is ilyen technika.

Ez azért jó mert a teherautó a súlyhoz megfelelően tudja szintezni magát.

Ugynevezett légrugókkal oldják meg ezt.

A légrugó nem más mint egy levegővel teli matrac ,vagy labda. -Marha egyszerű.

Ha több levegőt pumpálnak bele keményebb és nagyobb lesz. Ezáltal több súlytól kevésbé nyomódik össze.

Ez azért jó a teherautóknál mert ha ráraknak 25 tonnát nem fogja a hátulját az aszfalton húzni hanem pont olyan marad a magassága mint üresen. Szintezi magát és nagyon puhán finoman nyeli el az úthibákat. Így az árú is épségben odaér. Ezeket a légrugókat lehet kézileg is állítani ,azaz gombnyomásra. Így rakodásnál a rámpa magasságához egyszerűen be lehet állítani a teherautó vagy pótkocsi magasságát. Kényelmes és praktikus.


De van akik kombinálják a légrugókat és a spirálrugókat is utcai célra. Kisteherautóknál lehet ilyeneket látni legtöbb utólagos beszerelés. Na meg persze a tuningőrülteknél Lowridereknél.

2013. szept. 19. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

A légrugó működése ennyi. Ez egy lowrider vagyis annak egy butább azaz airrid technika működése. A teherautók is ugyanígy szintezik ki maguk csaklassaban persze. Ez nem versenytechnika inkább látványt és praktikusságot tükrözi.

Levegő megy a 2 gumizsákba és megemelkedik.

http://www.youtube.com/watch?v=r6KuDNtyL6Q

2013. szept. 19. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

A versenytechnikákba a csavarral állítható verzió.

http://www.youtube.com/watch?v=uKD0s8QH9wc

Azt a sárga anyát tekeri a rugó alatt és az anya ahogy lejjebb feljebb megy úgy állítható a kocsi magassága is ezáltal. Hogy állítani lehessen ilyen rugóstagot szerelnek a kocsiba amin van egy ilyen menet.

Vannak komolyabbak is persze azoknak a rugó ahol a kasznit tartja ott síkba el is csúsztatható.

http://www.youtube.com/watch?v=7KWCDDBbpNc

Igy lesz állítható.

2013. szept. 19. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

És van aki csak a látványra hajt. :) :) :) És tud élni.

http://www.youtube.com/watch?v=Gs8_YSrI2bg

2013. szept. 19. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Amit a legtöbben állítható futómű alatt értenek, az az állítható magasságú futómű (rugó+csillapító), ahol a keménység nem változtatható, csak a magasság. Előnye, hogy pont oda állítod a hasmagasságot, ahol neked tetszik, míg a fix magassága adott. Én ennek ellenére inkább veszek egy jó fixet, mint egy silány állíthatót.

A Koninak van állítható lengéscsillapítója is emberi áron, de ez fix rugókhoz való.

Magasabb áron vannak az állítható magasságú és keménységű futóművek, ahol a magasság mellett a lengéscsillapító keménységét is állíthatod. Még drágábban már állítható a húzó és nyomó csillapítás is, de itt már nagyon borsos árról beszélünk. Ezek gyakorlatilag már pályázásra alkalmas futóművek.

Én azt vallom, hogy utcai használatra egy jó minőségű fix futómű kell.

Ha kerékdőlést is akarsz állítani, akkor ehhez lenet venni állítható toronycsapágyakat, de léteznek állítható lengőkarok és szilentek is. Bizonyos autókon gyárilag is állítható a dőlés, pl. a BMW-k hátsó kerekein.

2013. szept. 20. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a hasznos válaszokat!
2013. szept. 23. 12:51

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!