Autót szeretnék venni: legolcsóbb fogyasztású, fenntartású autók, fenntartási kölcségek?
Köszi, első, a választ, de szerintem nem maguktól elszállt milliomospalánták véleményére kíváncsi a kérdező :) De ha ennyire tudod mi a jó kocsi, akkor ajánlj a kérdezőnek egyet, aztán fizesd ki a 300K és az autó ára közti differenciát, és mindenki happy lesz.
Kérdező, a régi Swiftek nagyon megbízható, alacsony fogyasztású, olcsón fenntartható, igénytelen autók (igénytelen a jó értelemben). Egyedül a törésteszten buknak meg nagyon csúfosan, úgy gyűrődnek mint az alufólia. 15 év után pedig nincs rajtuk egyetlen ép elem sem, annyira eszi a rozsda. Ez mindkét jelenség annak köszönhető, hogy igen vékonyka lemezből készítették a burkolatot. De megvan az ellenszer: nem kell összetörni, akkor semmi gond nincs vele :)
Bontókból bármilyen alkatrészt megkapsz hozzá 100K alatt, akár egy komplett motort is váltóstul. Hozzávetőlegesen nekem az autómba a kettőstömegű lendkerék negyedmilliómba fájt. Nagyon... Az autó értékének negyede. Ugyanez a Swiftbe kábé 40K-ból megúszható, munkadíjjal együtt. Igaz, abban sima kuplungszerkezet van, nem méregdrága kettőstömegű baromság (hogy szakadt volna anyjába a feje aki kitalálta).
Szóval ha nem akarsz világutazásokat tervezni, és nincs 6 fős családod fejenként 5 telipakolt bőrönddel, akkor a Swift az egyik legjobb választás a kispénzűek számára. Alternatíva lehet még az Opel Corsa, esetleg a bakancsmicra a Nissantól (bár ez már drágább és az alkatrész is drágább hozzá).
Vételnél azonban számolj úgy, hogy az autó életkorát elosztod 10-zel, és a kapott számmal megszorzod az autó vételárát - kábé ennyibe fog megállni a végösszeg, mire mindent rendbeteszel majd rajta ahhoz, hogy az autó legyen, ne egy négykerekű roncshalmaz. Tehát ha 300-ért veszed, és 15 éves, akkor 450 körül lesz a vége - és ebben még nincs benne a papírmunka sem (50-80 között fog megállni a sok befizetnivaló). Tehát egy 300K-s szerzeménynek valahol fél milla körül várható a vége, mire egy autónak nevezhető, saját tulajdonú gép válik belőle.
suzuki
ford fiesta
fiat uno
ezeket ajánlom..
1,1 vagy 1.3,mas motorral.
ilyeneket felejtsd el hogy 16 szelepes meg stb..
Esetleg isuzu motoros dízel opel. Azok se fogyasztanak sokat. De attól is függ mennyit fogyaszt hogy hogy használod.
Tudni illik ez is rettenetesen mérvadó. Ezek az autók amiket felírtam olyan 4 literes fogyasztással bírnak ha eltalálod az optimális sebességet és fordulatszámot. Meg ha nem palógázzal indulsz hogy fékezhess 50 méterre.
Átiratás kalkulátort találsz a neten. a legfrissebbet nézd.
Kötelezőbisztit a netrisknél tudod kiszámolni az mindentől adatól függ mennyi. Én a legolcsóbbat szoktam megkötni.
meg a városod kiküld év végén valami súlyadó csekket ez lakóhelyedtől függ nállunk 5-10 e ft körül van.
Ezenfelül csak tankolod.
Apropó. Az autód műszakiállapotais mérvadó a fogyasztásnál. Jó olaj tiszta légszüró jó kormánybeállítás guminyomás és jó csapágyak. ezeklényegesek a kisfogyasztáshoz. És az aerodinamika tényező sem elhanyagolható. pl ha egy kocka autóval mész 90km/h val és úgy gondolod hogymost 110km/ha val mész akkor akár 100km en 2-3 literrel is megnőhet a fogyasztásod. Ennyit fog a levegő.
De ha túl lassan mész akkor meg nincs meg a lendületed és elkezd erőlködni a motor. akkor azért fogyaszt többet.
De majd rájösz ezekre csak szólok hogy tudj róla.
Suzuki swift 1.0 -ból találhatsz már elfogadható állapotút 300 ezerért.keveset esznek igaz vékony lemezekből van de biztonságosabb mint egy régi 3 mm-es lemezből készült lada.És nem törékenyebb a többi kortárs kisautóktól pl opel corsa,astra F,Vw golf 2-3 stb stb.Sajnos aki régi autót vesz törödjön bele hogy nem lesz olyan biztonságos mint egy mai pár éves autó!De egy autót nem azért kell venni hogy össze törje az ember. Igen abiztosítás és a teljesítmény adó összegét kiszámolhatod online kalkulátorokon,de ezen felül ott van még az átíratás költsége is ami KW és cm3 után kell fizetni.
De ha nem akarsz vagánykodni össze vissza előzgetni és naponta több száz km utazni akkor bőven elég az 1.0 swift az alkatrészek kedvező áron vannak hozzá,fogyasztása is kicsinek mondható.Ha az előző tulaja nem xarta le az autót akkor a kasztnija egyáltalán nincs szétrohadva, az enyém 16 éves volt mikor el lett adva és rozsda nem volt rajta igaz egy küszöbcsere volt de ezt a legtöbb autónál előjön 10 év felet márkától függetlenül.
Itt vannak a fogyasztási és egyéb műszaki adatai.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!