Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mióta lett 77-es főút a...

Mióta lett 77-es főút a Veszprém és Tapolca közti útból?

Figyelt kérdés
Az említett útnak korábban nem volt száma, vagy ha volt is, nem volt kitáblázva

2013. szept. 11. 23:18
 1/3 anonim ***** válasza:

Minden útnak van (volt) száma, de a legtöbb nincs kitáblázva! Attól még, hogy nem ismert mindegyik még meg van számozva a legkisebb falusi bekötőút is. Nem mindenki tudja, de vannak 4-5 számjegyű utak is:

[link]

2013. szept. 12. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim válasza:

Idén nyártól. Júniustól, vagy legkésőbb július elsejétől talán.


Előtte 7301-es út volt. Akkor is főútvonal volt, de most előrelépett másodosztályú főútvonallá, ami volt régen a háború előtt is. Ha jól tudom - nem biztos, - akkor 74-es számú út volt korábban, a háború előtt. Azt nem tudom pontosan, hogy mikor fokozták le, és mikor veszítette el a két számjegyű számozást, amit most visszakapott. Az út minősége mindig is megfelelt a másodosztályú főútvonal kívánalmainak, akkor is, amikor hivatalosan nem volt az. Akkor is mindig voltak útpadkajelzők, és főútvonal táblák.

A 77-es táblákat frissen tették ki, de nem sokat, csak a települések szélén látható a 77-es tábla.


A tapolcai polgármester, a Veszprém megyei közgyűlésen át hajtotta a témát.

2013. okt. 1. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:
70%
2013. július 1-től kapta a kérdéses út a 77. számot. Ettől az időponttól számos más korábban "alsóbbrendű" út lett még három számjegyű főúttá átnevezve az országban. A Veszprém-Tapolca közötti út 1963-ig a 74-es számot viselte. Akkor nagyon sok két-három számjegyű útvonalat "visszaminősítettek" és többé számmal nem jeleztek, holott közlekedő emberként tudom milyen nagy segítség ez az eligazodásban -főleg a külföldieknek - de nekünk magyaroknak is, amikor ritkán érintett térségekben autózunk. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy mennyit jelenthet egy térség fejlődése, az ott élők emocionális feltöltöttsége szempontjából, ha azt érzékelik, hogy térségük, városuk, falujuk főútvonallal kapcsolódik be az ország vérkeringésébe, amely egyfajta rangot, kiemeltséget, jelentőséget kölcsönöz a szűkebb pátriának. Lássuk be mennyivel nagyobb eséllyel fejlődnek az autópályák térségében elhelyezkedő települések... Egyébként az "alsóbbrendű" kifejezést minden esetben kerülni (törölni) kellene az utak besorolásánál. A kifejezés azzal a rossz felhanggal bír, mintha az ilyen besorolású úttal érintett települések lakói maguk is "alsóbbrendű" polgárok lennének, távol a lüktető élettől, az ország vérkeringésétől, amolyan "isten háta mögötti" jelentéktelen falvak/városok lakói. Hiszen ne feledjük, még a mostani intézkedést követően is számos városi rangú település sem rendelkezik két-három számjegyű, azaz országos főúti kapcsolattal.
2013. okt. 23. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!