Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Németből vennék kocsit, megéri?

Németből vennék kocsit, megéri?

Figyelt kérdés

Ismertek ilyen oldalt ahol kereshetnék rájuk?


Egy golf 3/4esre gondoltam, talán cabrio kivitelben.

Úgy tudom érdemesebb lenne onnan behozni, mert az biztos, hogy mindig szervizelve volt és rendbe volt tartva még ha több km van is benne.


2013. szept. 10. 20:17
 1/4 anonim ***** válasza:

Miből gondolod hogy a németek jól bánnak az autókkal? a legtöbbet abszolult nem érdekli hogy szét szakad-e a kocsija vagy nem mert 5 évente úgyis újat vesz.

maximum garázsba van a legtöbb és szervízbe elviszi míg kötelező. Amúgy ha nem lenne a regadó megérné valamelyest. Itthon a használtautó piac eléggé pang. Magánszmélytől normális autót venni nagyon nehéz manapság a kereskedők meg csillagászati árat kérnek el régi ütöttkopott verdákért. Én pl mult hónapba 4 autót mentem el megnézni vásárlás céljából de mind a 4 papírproblémás volt valahogy.

2013. szept. 10. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Abból gondolom, hogy sokan vesznek. Meg ott azért jobban élnek az emberek és nem fogják holmi gatyi szerelőnek elvinni. Ebből gondolnám ezt.
2013. szept. 10. 20:43
 3/4 anonim ***** válasza:

HA A TÖBBIEK A KÚTBA UGRANAK, AKKOR TE IS?

Azért akarsz külföldről autót hozni, mert annyian mások is hoznak?


SOK A TÉVHIT A KÜLFÖLDI AUTÓKKAL KAPCSOLATBAN!

Sokat tudok a témáról, mert benne voltam az efféle dolgokban.


A KEZDETEK

A 90-es években indult be nagyon a külföldről hozzunk autót biznisz.

Azután egyszercsak végeszakadt a kánaénnak, már nem volt nagy üzlet az autó behozatal.

De az emberek agyába kitörölhetetlenül beleégett, hogy külföldről jó autókat lehet hozni, olcsón. Csakhogy akkoriban itthon még rengeteg volt szoci autó futkározott, azokhoz képest a legszakadtabb nyugati, vagy japán autó maga volt a csoda, nem volt nehéz jónak nevezni a behozott autókat. Azok, akik hordták be az autókat, terjesztették is rendesen az igét. Ahogy a maiak is. Ez nekik az üzlet.

Szóval ma is ebből él a legenda.


A REALITÁS

Ausztria, Németország, Olaszország, Svájc, ... nevezzük őket most nyugatnak.


PÉNZ, KARBANTARTÁS, A NYUGATI VALÓSÁG

Nyugaton sincs mindenkinek sok pénze, hogy minden meglazult csavar meghúzásáért a szervizbe rohanjon.

Ott is vannak olyanok, akik éppenhogy megengedhetnek maguknak egy autótípust és megveszik, majd ha problémájuk van, akkor ki kell gazdálkodniuk a javítást (vagy azt hiszed, hogy a németek mind gazdagok? jajj dehogy azok mind).

Vannak olyanok is, akik egy épkézláb autót csak hitelre tudnak megvenni. Na nekik még nagyobb probléma lehet egy terven felüli, nem garanciális szervizlátogatás.

Ők se viszik szervizbe az autót, ha nem muszáj, mert mindez idő, addig sem lesz autójuk (hiába van egy családban több autó, ha a gyerkőc elvisz egyet, megy anyu), nameg költség, ők sem szórják, vagy szórhatják két kézzel a pénzt.


A TEHETŐSEBB NYUGATIAK

Az igazán tehetős nyugatiak viszont csak pár évig tartják meg az autójukat, eladják egy kevésbé tehetős honfitársuknak, rosszabb esetben egy bevándorlónak. Innentől se kötelező szervizek, se márkaszerviz látogatás nincs ám. Pedig még mindig nyugaton szolgál az az autó.


SOK-SOK KILOMÉTER... NEM TEKERIK NYUGATON A KM ÓRÁT?

Saját tapasztalat, hogy valami hihetetlen távolságok vannak már egész fiatal autókban nyugaton. Mivel ott is figyelik a vevők a km óra állásokat, ami már csak azért is fontos, mert

az autó értékének megállapításában is nagy szerepet játszik, ott is tekergetik a km órákat, hát mit mondjak, elég rendesen. Ez kemény üzlet. Persze, ott sem tekeri mindenki és ITT sem. Az autó, amit meg fogsz majd egyszer venni, még mindig ott van nyugaton, immáron a második tulajt boldogítja. Akkor, ő még lehet boldog.



Hiába a sok km mondod te, az utak tükörsimák nyugaton. Úgy fogalmaznék, hogy a főútvonalakon mindenképp. Nem papírból van a mai autók felfüggesztése, bírják azok a magyar utakat is. Itt is olyanok szoktak tönkremenni, mint gömbfejek és stabpálcák, ezek pár 10 ezer forintos tételek csak, ennyiért nem éri meg a jó utak hírével kampányolni.

Időközben az autó, ami egyszer a tiéd lesz, eladó sorba kerül, a második gazdája válik meg tőle. Ha a második gazdi még bennszülött volt, a harmadik már biztos, hogy egy bevándorló lesz. Ő pedig már eléggé hanyagolja majd az autót. De ne szaladjuk ennyire előre, most jön egy izgalmas fordulat.


EGY ÚJABB TÉVHIT

Ide raknék is egy mosoly jelet szívesen, mert itt jön a magyarázat az egyik legdurvább tévhitre.

Hallom innen-onnan, hogy jó-jó, a behozott autó km órájában 300 000 km van, de a belseje olyan, mint az új. Jóhogy, merthogy a belső leginkább az idő előrehaladtával öregszik, nem a használattal. Persze, kopnak a gombok, a kapcsolók, stb. De az anyagok öregszenek, ezt pedig az idő intézi. Ami kopó, azt lazán kicserélik. Akár a kormányt is, olcsó. Nincs ez másképp az ülésekkel sem.


OLCSÓBB AZ AZ OLCSÓBB?

Nos, ha itt kapcsolódsz be az autónk életébe, akkor te leszel a harmadik tulaj. Tiéd lesz egy 300 000 km-es, vagy 400 000 km-es autó, szép belsővel. 500 000 km-hez közeledve sem döglik meg a motor az autóban, de már cserélni kell olyan dolgokat is, amiket eddig nem, például a turbót, bár van autó, amiben a nevezett alkatrészt már 2x kicserélték ekkorra. A többi dologgal nem is akarlak rémisztgetni, egyébként is azt látom, hogy az autókat behozóknak jobb is a boldog tudatlanság. 1-2 év, vagy valahol, és most hasamra ütök, 40e km után jönnek a problémák, a horror javítási ajánlat, majd megy az apróhirdetésbe az autó, ahol persze már muszáj lesz elvesztegetni olcsón, csakhogy megvegye valaki, hogy szabadulj tőle. De nehéz, mert aki meg akarja venni és kipróbálja, rájön a turpisságra, tetézésül ha elárulod, hogy anno külföldről hoztad, még össze s ráncolj a szemöldökét, majd illedelmes köszönés után elviharzik. Rossz, jövőkép, ugye? Ráadásul nem is volt olcsóbb, mintha otthon vettél volna autót, a regisztrációs adó és egyéb költségek miatt.


AZ ITTHONI AUTÓK ELHANYAGOLTAK, ROSSZAK?

Ezt az jelentheti ki, aki már végignézett pár ezer használt autót az utóbbi időkben és nem a totalcar.hu autós bulvármagazin oldalain művelődik, bár ott is megvannak a nem éppen ragyogó vélemények a nyugatról behozott használt autókról.

Itthon is olyan gyöngyszemeket lehet találni, hogy hihetetlen.



Na a végére, ha egy ritkaságot akarsz behozni, mint például egy kabrió, az esetben már módosulhat a történet itt-itt. Egy kabrióban biztos, hogy kevés km lesz, vagy legalábbis kevesebb, mint az adott országbeli átlag.

Előfordulhat, hogy itthon nem nagy a választék a ilyen speciális esetekből, ekkor valóban csak a külföld lehet alternatíva, kerül amibe kerül.

Szóval, én nem akarlak se lebeszélni, se rábeszélni, csak dönts.

2013. szept. 10. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a nagyon részletes és lényegre törő választ:D


Egyenlőre még nézelődök, aztán próbálok valami jó kis kocsit összehozni. 1m ft körülieket nézek inkább, mert az olcsóban se bízok, de a drágában se.

2013. szept. 10. 22:15

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!