Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Golf 2-ben a szívó vagy a GTD...

Golf 2-ben a szívó vagy a GTD a jobb?

Figyelt kérdés
Most vettem egy 1.6 szívót.Azt hallottam,hogy tovább bírja mint egy turbós,de mégis sokan mondják hogy alakítsam át turbósra.Megéri átalakítani?
2013. szept. 8. 16:13
 1/4 anonim ***** válasza:

"Megéri átalakítani?"

Nem. A turbósítás árát inkább tedd félre és ha nagyon nem kell az a pénz, akkor vegyél belőle 3-4 négylámpás kettes Golfot...


"de mégis sokan mondják hogy alakítsam át turbósra."

Gondolom "hozzáértő" emberek mondják, esetleg 15-16 éves "odavagyok az autókért" kölykök.


"Golf 2-ben a szívó vagy a GTD a jobb?"

Természetesen a turbódízel az erősebb, nagyobb teljesítményű. Viszont az SDI-ben aligha van mi elromoljon.

2013. szept. 8. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Nem éri meg átalakítani, viszont átlehet. Vegyál egy turbósat és akkor nem kell kínlódni.
2013. szept. 8. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 Dörmögő ***** válasza:

Drága átalakítani. Esetleg akkor jöhet ki olcsóbban a dolog ha a motorblokknak van olyan turbós változata amiből át lehet venni az alkatrészeket. Ha nincs ilyen akkor a motorcsere a legolcsóbb megoldás, mert az alkatrészeket külön legyártatni egy motorhoz csak horribilis összegért lehet, arról nem is beszélve hogy komoly gépészmérnöki számítások kellenek az alkatrészek méretezéséhez.

A turbós motorok sokkal több hővel dolgoznak mint a sima szívók. Ennek az oka a több oxigén, ami intenzívebb égést idéz elő, és ehhez természetesen több tüzelőanyagot is fecskendeznek az égéstérbe. Egy sima szívódiesel dugattyú nem biztos hogy bírja ezt a hőterhelést, extrém esetben át is olvadhat a dugyttyú teteje (benzinsnél tuti, dieselnél nem vagyok benne biztos). Sok turbós motornál a dugyttyú hajtókarnál priccel az olaj a dugyttyútető aljára a hűtés miatt. Ezen kívül az olajnyomást el kell vezetnia a turbóhoz mivel siklócsapágyakon fut a magas fordulatszám miatt, és onnan vissza is kell juttatni az olajat. A több helyre juttatott olaj miatt a motorban az olajnyomást is meg kell növelni, és nem árt a rendszerbe egy olajhűtő sem, bár ez nem biztos hogy létszükséglet. Ezeken kívül a turbót be kell építeni a kipufogó rensdszerbe, és a frisslevegő rendszerbe is. Ehez különböző idomok kellenek, amiket talán bontva is meg lehet találni. Plusz egy intercoolert is illik beépíteni ha már ekkora munkába fog az ember.


Annyit még hozzátennék hogy én tuti nem vettem volna sima szívó 2-es golfot, mert hiába drágábbak a turbós változat plusz alkatrészei, de olyan öreg autóról van szó hogy akár pár tízezerért is lehet hozzá akár másik turbót szerezni ellenben az új turbó dieselekkel, ahol a turbó ára akár 2-300 000 forint is lehet.

2013. szept. 8. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszi mindenkinek! :)
2013. szept. 9. 12:52

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!