Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan érjem el, hogy indulásk...

-Igazmondó- kérdése:

Hogyan érjem el, hogy induláskor ne rángasson kissé az autó?

Figyelt kérdés
Tanuló vezető vagyok és egyesben egy picit állandóan rángat induláskor, nem megy gördülékenyen. A kuplungot próbálom minél szebben fel engedni a gázzal kísérve, de mégsem sikerül olyan szépen, ahogyan szeretném. Nem gázolom meg eléggé, vagy miért lehet ez?

2013. szept. 5. 14:12
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Nincs meg valószínűleg a kellő fordulat.

Ha úgy érzed, hogy a kuplungot kellő ütemben engeded, akkor próbálj meg kicsit több gázt adni...

Vagy amíg bele nem jössz, addig először csúsztasd a kuplungot, és amikor már érzed, hogy beremeg az autó, indulna meg akkor adj gázt.

De többet, mint eddig és akkor nem fog rángatni az autó.

2013. szept. 5. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

ó ,nyugi,idővel belejössz majd,mint kiskutya az ugatásba,

-gyakorlat teszi a mestert,

2013. szept. 5. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

"Nem gázolom eléggé" :DD Hát nem.

Adj neki egy kicsit több gázt és úgy tedd rá a kuplungot. Új autóknál az a "gond", hogy szinte nem is hallod a motort. Elindulásnál pillants rá a fordulatszámmérőre, próbáld olyan 1300-1500 körüli fordulaton tartani a motort. Gondolom benzines járgányról van szó.

2013. szept. 5. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
csúsztasd. amikor elkezd gurulni gázt nyomjál neki, és ahogy engeded a kuplungot, annál többet. tanulóautón én se rugadaltam a kuplungot, csak szépen óvatosan. majd belejössz :D
2013. szept. 5. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Köszi a tippeket, megfogadom. Igen benzines, Fiat Punto, és nagyon csendes. :D
2013. szept. 5. 16:03
 6/8 anonim ***** válasza:

Így van, fogáspontig gyorsan felengeded, utána addig amíg már nem csúszik a kuplung, aztán gyorsan.


Fogáspont az a pozíció, amikor a motor fordulatszáma elkezd csökkenni, és jobb esetben (jó állapotú kocsi esetén, sík talajon) el is kezd gurulni az autó. Ha ebben az állásban tartod a kuplungot sík talajon, egy idő után az autó eléri a maximális sebességét alapjáraton (akkor amikor a motor fordulatszáma eléri az alapjáratit, amiről indulás előtt lecsökkent), aminél már teljesen fel lehet engedni a kuplungot, akár hirtelen is. Ez a gáz nélküli indulás.


Gázzal való indulás pedig lehet finom, amikor a fogáspont elérésénél kezded el finoman nyomni a gázt, és közben engedni a kuplungot.


De városban többnyire nem lehet így finomkodni, mert ledudálnak a pirosnál.

Ilyenkor még a fogáspont elérése előtt felpörgeted a motort olyan 1000-1500-as fordulatra (ha gyorsabban akarsz indulni, még magasabbra :D) és így engeded fogáspontig. Amikor elérted a fogáspontot, itt is elkezd csökkenni a fordulat, amit kompenzálsz még nagyobb gázadással, és kuplung felengedéssel.

Ez persze jobban gyilkolja a kuplungot, de ha sietni kell, nem hátrány ha tudsz így indulni.

Kérd meg az oktatód hogy valami üres placcon gyakoroljátok.

Az utóbbit pedig minden esetben használni kell emelkedőn való indulásnál, persze kéziféket használva. Itt viszont jóval a fogáspont után érdemes csak kiengedni a kéziféket, hogy ne visszagurulj, hanem egyből felkapaszkodjon az autó.

2013. szept. 5. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Köszi, jó kis tipp, megkérem az oktatót. :)
2013. szept. 5. 21:19
 8/8 A kérdező kommentje:
Hűha, ma már sokkal jobban ment, elhanyagolható volt a rángatás :)
2013. szept. 6. 12:38

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!