Hogyan érjem el, hogy induláskor ne rángasson kissé az autó?
Nincs meg valószínűleg a kellő fordulat.
Ha úgy érzed, hogy a kuplungot kellő ütemben engeded, akkor próbálj meg kicsit több gázt adni...
Vagy amíg bele nem jössz, addig először csúsztasd a kuplungot, és amikor már érzed, hogy beremeg az autó, indulna meg akkor adj gázt.
De többet, mint eddig és akkor nem fog rángatni az autó.
ó ,nyugi,idővel belejössz majd,mint kiskutya az ugatásba,
-gyakorlat teszi a mestert,
"Nem gázolom eléggé" :DD Hát nem.
Adj neki egy kicsit több gázt és úgy tedd rá a kuplungot. Új autóknál az a "gond", hogy szinte nem is hallod a motort. Elindulásnál pillants rá a fordulatszámmérőre, próbáld olyan 1300-1500 körüli fordulaton tartani a motort. Gondolom benzines járgányról van szó.
Így van, fogáspontig gyorsan felengeded, utána addig amíg már nem csúszik a kuplung, aztán gyorsan.
Fogáspont az a pozíció, amikor a motor fordulatszáma elkezd csökkenni, és jobb esetben (jó állapotú kocsi esetén, sík talajon) el is kezd gurulni az autó. Ha ebben az állásban tartod a kuplungot sík talajon, egy idő után az autó eléri a maximális sebességét alapjáraton (akkor amikor a motor fordulatszáma eléri az alapjáratit, amiről indulás előtt lecsökkent), aminél már teljesen fel lehet engedni a kuplungot, akár hirtelen is. Ez a gáz nélküli indulás.
Gázzal való indulás pedig lehet finom, amikor a fogáspont elérésénél kezded el finoman nyomni a gázt, és közben engedni a kuplungot.
De városban többnyire nem lehet így finomkodni, mert ledudálnak a pirosnál.
Ilyenkor még a fogáspont elérése előtt felpörgeted a motort olyan 1000-1500-as fordulatra (ha gyorsabban akarsz indulni, még magasabbra :D) és így engeded fogáspontig. Amikor elérted a fogáspontot, itt is elkezd csökkenni a fordulat, amit kompenzálsz még nagyobb gázadással, és kuplung felengedéssel.
Ez persze jobban gyilkolja a kuplungot, de ha sietni kell, nem hátrány ha tudsz így indulni.
Kérd meg az oktatód hogy valami üres placcon gyakoroljátok.
Az utóbbit pedig minden esetben használni kell emelkedőn való indulásnál, persze kéziféket használva. Itt viszont jóval a fogáspont után érdemes csak kiengedni a kéziféket, hogy ne visszagurulj, hanem egyből felkapaszkodjon az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!